Ei helkkari. 15-vuotiaan tytön huoneessa oli kymmeniä avattuja sipsi- ja karkkipusseja sekä suklaalevyjä
Aivan järjettömän iso vuori piilotettuna vaatehuoneeseen. Tyttö ei ole mitenkään lihava, mutta kieltämättä ollut viimeaikoina hieman vaisu.
Otan asian tänään esiin teinin kanssa, mutta miten?
Kommentit (23)
Teineille suht normaalia. Koita puhua, että vähän turhaa tuhlata rahaa herkkuihin ja huonoon ruokaan. Kysy miltä ajalta roskat on..
Onko ollut jotkut juhlat? Ei ole syönyt vanhojakaan loppuun ja olet ostanut uusia?
Siis avattuja ja vain osittain syötyjä, vai tyhjäksi syötyjä?
Teinillä taitaa olla liikaa rahaa, jos sillä on varaa ostella noin paljon sipsejä!
Onko oksennellut? Mulla oli nuorena bulimia ja jäin kiinni juurikin herkkujen takia. Mun huoneessa oli oikeasti yli kolmekymmnentä erilaista karkkipussia joita söin pahaan oloon. Niiden syömisestä tuli huono omatunto ja oksensin, mutta en voinut lopettaa. Juttele heti tänään-
Vierailija kirjoitti:
Onko oksennellut? Mulla oli nuorena bulimia ja jäin kiinni juurikin herkkujen takia. Mun huoneessa oli oikeasti yli kolmekymmnentä erilaista karkkipussia joita söin pahaan oloon. Niiden syömisestä tuli huono omatunto ja oksensin, mutta en voinut lopettaa. Juttele heti tänään-
Jep. Asia puheeksi heti tänään. Itse sairastuin syömishäiriöön 12-vuotiaana eikä siihen puututtu heti. Nyt 30-vuotias ja edelleen bulimikko. Hoitakaa kerralla kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Teinillä taitaa olla liikaa rahaa, jos sillä on varaa ostella noin paljon sipsejä!
Osittain syötyjä. Joistain suklaalevyistä oli syöty puolet, joistain vain pari palaa. Jotkut karkkipussit oli puolityhjiä, joistakin oli syöty varmaan vain muutama karkki.
Miten te (ex) bulimikot neuvoisitte ottamaan asian puheeksi? Ap
Ja oksentelua en ole kuullut. Tyttö kyllä on paljon yläkerrassa ja me alakerrassa joten ei vessaääniä tänne kuulu. Ap
Se on varmaan raskaana ja siksi himoitsee kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Söisin itse ne suklaat.
Epäilemättä.
Eihän toi oo bulimiaa kun niitä ei oo syöty... Olisko kuitenkin enemmän anoreksian puolella ja harjoittelee itsehillintää?
Tai bakteerikammoa, että ei enää pysty syömään kun on jo avattu "saastunut" pussi. Puhu nyt kuitenkin sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osittain syötyjä. Joistain suklaalevyistä oli syöty puolet, joistain vain pari palaa. Jotkut karkkipussit oli puolityhjiä, joistakin oli syöty varmaan vain muutama karkki.
"Huomasin sun huoneessa monta avattua pussia herkkuja ja vähän huolestuin. Onko sulla kaikki hyvin?" Jos vastaus on "kyllä" sun jatko on "Jos sulla on joku ongelma niin sä voit kertoa mulle siitä. Ihan sama mikä se on, mä en suutu, mutta mä en voi auttaa, jos en tiedä."
Et ala heti aluksi tenttaamaan, että onko sulla syömishäiriö. Se on varma konsti saada lapsi vaikenemaan ja olemaan ikinä kertomatta sulle mitään. Jos homma jatkuu myöhemmin voi kysyä jo suoremmin, mutta paras tulos on, jos syömishäiriöinen itse saa avautua ja tietää, että sulle uskaltaa avautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Huomasin sun huoneessa monta avattua pussia herkkuja ja vähän huolestuin. Onko sulla kaikki hyvin?" Jos vastaus on "kyllä" sun jatko on "Jos sulla on joku ongelma niin sä voit kertoa mulle siitä. Ihan sama mikä se on, mä en suutu, mutta mä en voi auttaa, jos en tiedä."
Et ala heti aluksi tenttaamaan, että onko sulla syömishäiriö. Se on varma konsti saada lapsi vaikenemaan ja olemaan ikinä kertomatta sulle mitään. Jos homma jatkuu myöhemmin voi kysyä jo suoremmin, mutta paras tulos on, jos syömishäiriöinen itse saa avautua ja tietää, että sulle uskaltaa avautua.
Hei kiitos. Tästä oli paljon apua! :) Otan asian puheeksi. ap
Seuraa onko vessassa käynnin jälkeen oksennuksen hajua vessassa ja turvonneita leukaperiä oksentamisesta.
Mitem tuo eroaa av mamman olkkarista?
Miksi lapsestasi tuntuu, että hän joutuu piilottamaan namin syönnin sinulta? Peiliin katsomisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei kiitos. Tästä oli paljon apua! :) Otan asian puheeksi. ap
Joo lempeästi asia puheeksi. Ilmaiset, että olet huolissasi ja autat tyttöä kaikessa, mikä se ongelma onkin. Kunhan tyttö ei ala häpeämään asiaa. Sanot, että on ok syödä karkkia, mutta huolestut jos tyttö oksentaa sen jälkeen. Tarvittaessa voitte puida asiaa terkkarin kanssa. Jos ongelma on jo olemassa niin nopea puuttuminen ja terapia. Muuten sairaus pitkittyy. Katso että tyttösi myös saa apua. Tsemppiä! Tule sitten kertomaan miten meni.
T. Se 30-vuotias bulimikko
Bulimia. Oksentelu tuhoaa hampaat....