Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsen nimivalinta KADUTTAA! Mitä tehdä?

Vierailija
06.04.2014 |

Mentiin sitten antamaan lapselle ensimmäiseksi ja toiseksi nimeksi nimet, jotka tällä hetkellä on kummatkin ihan megasuosittuja, joka sunnuntai näkyy kastetuissa useita. :( En tiedä missä hormonihuuruissa olin silloin kun päätös tehtiin, mutta nyt kaduttaa ihan pirusti! Ärsyttää kun mies torppasi alun perin kaikki vähän uniikimmat nimiehdotukseni ja halusi lapselle mahdollisimman "tavallisen" nimen... Nyt ei yhtään huvita edes kutsua vauvaa oikealla nimellä. Käytän hänestä edelleen sikiöaikaista höhlää työnimeä, joka ei ole edes ihmisen nimi.

Onko muita joille on käynyt näin? Ja mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Vaihtaa lapsen etunimi???

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että olette pöhköjä. Se on vain nimi ja itse olette sen valinneet. Aika harva ihminen on tyytymätön nimeensä. T. Nina (kolme oli meitä samalla luokalla)

Vierailija
22/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruinatko että kertoisin nimen, en kerro, piste.

Ainoa järkevä ehdotus tällä hetkellä on tuo nro 8, hävettää vaan koko juttu kun koko valtavalle suvulle ja ystäväpiirille tuli nimi isolla tohinalla tiedotettua... :( 

/ap

Vierailija
24/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 11:40"]

Älkää ruinatko että kertoisin nimen, en kerro, piste.

Ainoa järkevä ehdotus tällä hetkellä on tuo nro 8, hävettää vaan koko juttu kun koko valtavalle suvulle ja ystäväpiirille tuli nimi isolla tohinalla tiedotettua... :( 

/ap

[/quote]

Pelkäätkö että paljastut? Jos nimi on kerran niin yleinen kun sanot, niin mitä pelättävää sinulla on? Ihme urpoja täällä maailmassa...

Vierailija
25/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää nyt vaan ruveta käyttämään sitä nimeä! Se tuntuu aina alussa hieman oudolta, jos on käyttänyt pitkään jotain työnimeä! Meillä oli edellisessä raskaudessa keksitty työnimi, jota en missään nimessä olisi oikeasti antanut lapselle, silti siihen tottui niin paljon, että hetkenjopa harkitsin oikeaksi nimeksi. Nyt siihen annettuun nimeen täytyy tottua samalla tavalla! Sillä ei ole mitään merkitystä, että nimi on yleinen. Se on paljon parempi niin, kuin joku keksitty erikoisuus! Nimi on monesta muustakin kaunis ja lapsi varmasti kiitollinen myöhemmin tavanomaisesta, järkevästä nimestä! Lapsi on ihan yhtä ainutlaatuinen, vaikka naapurissa asuisikin saman niminen!

t: Emman äiti

Vierailija
26/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa senkin takia, kun olen itse aina arvostellut ns. muotinimien antajia ja kailottanut kaikille kavereille koko ikäni että sitten kun saan oman lapsen, en AINAKAAN anna hänelle mitään muotinimeä. Ja sitten menin kumminkin tekemään juuri näin, vastoin omaa periaatettani. Voin kuvitella miten kaverini nauravat mulle tälläkin hetkellä... /ap

Vierailija
27/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo on nyt niin ylitsepääsemätön ongelma?

Miksi musta tuntuu, että et kadu itse nimeä, senhän olet itse valinnut, vaan sitä, että nyt kuulut siihen ryhmään ihmisiä, jotka antavat tämän hetken muotinimen ja kuten on huomattu, sellaisia vanhempia katsotaan vähän kieroon ja pelkäät mitä ihmiset sinusta nyt ajattelevat.

Vierailija
28/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nimessä ei varmasti mitään vikaa. AP:n itsetunnossa todennäköisemmin. Tai sitten hormonit heittää kuperkeikkaa...

Vierailija
29/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin, että alat ensin leikillisesti kutsumaan tällä kolmannella nimellä lasta ja kappas siitä tuleekin tapa. Näin on helppo sitten perustella suvulle miksi kutsutte lasta kolmannella nimellä ja siirrytte virallisestikin käyttämään sitä.

Itse käytän toista nimeäni, lapsena jo alettiin kutsua tällä.

Vierailija
30/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vähän hormonihuuruissa vieläkin, joten mieti nyt rauhassa ensin :). Jos vielä muutaman kuukauden kuluttua tuntuu siltä, että nimi on väärä, vaihda se. Pienen vauvan nimenmuutos on ihan normaali ja yksinkertainen asia hoitaa, tiedän kokemuksesta (en omasta mutta lähipiiristä).

Mutta mieti/miettikää se uusi nimi sitten todella, todella huolellisesti niin, että olette varmasti molemmat siihen tyytyväisiä.

Vierailija
31/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 11:46"]

Vituttaa senkin takia, kun olen itse aina arvostellut ns. muotinimien antajia ja kailottanut kaikille kavereille koko ikäni että sitten kun saan oman lapsen, en AINAKAAN anna hänelle mitään muotinimeä. Ja sitten menin kumminkin tekemään juuri näin, vastoin omaa periaatettani. Voin kuvitella miten kaverini nauravat mulle tälläkin hetkellä... /ap

[/quote]

Ihmeellinen logiikka, kun ottaa huomioon että mikään ei ole muodikkaampaa tällä hetkellä kuin erikoinen nimi. On melkein persoonallisempaa antaa joku mainstream nimi.

Vierailija
32/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on pilvin pimein emmoja, lottia, aadaa, avaa, villeä, veetiä, leo jne

33/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannata myös tuota kolmannen nimen lisäämistä lapselle. Se on tosi yleistä, että kutsumanimi on toinen tai kolmas, siirtykää siihen vain :)

Mä olisin lapsena aina halunnut yleisen nimen, mulla on omassa ikäluokassani vähän erikoinen mummonimi ja vihasin sitä 20 vuotta. Lapsesi on varmaan myöhemmin iloinen kauniista ja suositusta nimestään, etenkin jos kutsumanimi on kuitenkin vähemmän hitti :)

Vierailija
34/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kun olen aina naureskellut Emmojen, Sofioiden, Isabellojen, Olivioiden, Eliasten, Oliverien, Veetien, Leojen jne. äideille, nyt olen ihan samassa veneessä vaikkei lapsen nimi mikään noista olekaan...En pääse yli tästä vitutuksesta!!! /ap

Vierailija
35/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 12:20"]

Vituttaa kun olen aina naureskellut Emmojen, Sofioiden, Isabellojen, Olivioiden, Eliasten, Oliverien, Veetien, Leojen jne. äideille, nyt olen ihan samassa veneessä vaikkei lapsen nimi mikään noista olekaan...En pääse yli tästä vitutuksesta!!! /ap

[/quote]

No mene ja vaihda se nimi, ihan helppoa.

Vierailija
36/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 12:02"]

nyt on pilvin pimein emmoja, lottia, aadaa, avaa, villeä, veetiä, leo jne

[/quote]

No Ville ei noista kyllä ole tällä hetkellä yhtään suosittu. Ei ollut edes top 50 ensimmäisissä etunimissä.

Sen sijaan nykylasten vanhempien ikäluokassa se oli hurjan yleinen.

Vierailija
37/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on sinulla murheet. Kasva jo vihdoinkin aikuiseksi. Mitä väliä sillä on, jos muiden lapsilla on sama nimi kuin sinun lapsellasi?

Et ole tainnut elämässä paljon vastoinkäymisiä kohdata, jos tällainen naurettava pikkuasia on sinusta vuori ylitettäväksi.

Vierailija
38/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 11:28"]

Mikä nimi? Ei tietenkään sukunimeä tarvitse sanoa :)

Jennica.

Ap

Vierailija
39/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun niin ruinasitte niin samapa kai se on paljastaa. Tyttäremme etunimi on Aada, eipä tätä kukaan osaa yhdistää meihin kun Aadoja näkyy kastettujen listalla se kymmenen kappaletta joka sunnuntai, kaduttaa niin paljon...

ap

Vierailija
40/52 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 11:28"]

Mikä nimi? Ei tietenkään sukunimeä tarvitse sanoa :)

Jennica.

Tämä ap ei ole minä, minä en tätä kirjoittanut. Tyttäremme nimi on Aada, ei Jennica :D

ap

Ap

[/quote]