Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitin miehelleni kirjeen,

Vierailija
06.04.2014 |

että kärsin vauvakuumeesta. Odotan juuri vastausta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 03:51"]

Jos joudut kirjoittamaan kirjeen noin merkittävästä asiasta, niin ette kummatkaan ole valmiita saamaan lasta.

[/quote]

Paskat. Millä sen sitten sanoisi kuin kirjoittamalla? et tiedä mitään, et tiedä taustojamme tai tapaamme kommunikoida joten jätä näppäimistösi rauhaan jollei sieltä tule mitään oikeasti merkittävää.

Ja entä sitten vahinkoraskaudet, joiden pariskunnat ovat vähemmän valmiita sen yllätyksen edessä kuin minä nyt itse? -ap

Vierailija
2/9 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 03:51"]

Jos joudut kirjoittamaan kirjeen noin merkittävästä asiasta, niin ette kummatkaan ole valmiita saamaan lasta.

[/quote]

Paskat. Millä sen sitten sanoisi kuin kirjoittamalla? et tiedä mitään, et tiedä taustojamme tai tapaamme kommunikoida joten jätä näppäimistösi rauhaan jollei sieltä tule mitään oikeasti merkittävää.

Ja entä sitten vahinkoraskaudet, joiden pariskunnat ovat vähemmän valmiita sen yllätyksen edessä kuin minä nyt itse? -ap

[/quote]

Avaa suu ja sano "mies, minulla tikittää biologinen kello"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 03:51"]

[/quote]

[/quote]

Avaa suu ja sano "mies, minulla tikittää biologinen kello"

[/quote]

vielä parempi sanoa: minä haluaisin vauvan. Mitä mieltä sinä ole.t asiasta? Olisitko valmis vanhemmaksi reilun 9kk kuluttua?889

Vierailija
4/9 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirje saattaa olla juurikin hyvä keino kertoa asiasta.

Kirjeessä pystyy kertomaan laajemmin ja perusteellisemmin tunteensa, mietteensä ja mielipiteensä ilman että tulee keskeytetyksi ja näin kirjeen lukijakin saa aikaa rauhassa sulatella lukemaansa. 

Tämän jälkeen voidaan yhdessä keskustella asiasta, ellei sitten toinenkin osapuoli koe että saisi kirjallisesti asiansa paremmin kerrottua. Kunhan tämä ei totaaliseksi kirjeenvaihdoksi mene, sillä suhteessa täytyy myös osata keskustella suullisestikin.

Mutta ei kirjeen kirjoittaminen meinaa etteikö tällaista taitoa suhteessa ole.

Vierailija
5/9 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 16:20"]

Kirje saattaa olla juurikin hyvä keino kertoa asiasta.

Kirjeessä pystyy kertomaan laajemmin ja perusteellisemmin tunteensa, mietteensä ja mielipiteensä ilman että tulee keskeytetyksi ja näin kirjeen lukijakin saa aikaa rauhassa sulatella lukemaansa. 

Tämän jälkeen voidaan yhdessä keskustella asiasta, ellei sitten toinenkin osapuoli koe että saisi kirjallisesti asiansa paremmin kerrottua. Kunhan tämä ei totaaliseksi kirjeenvaihdoksi mene, sillä suhteessa täytyy myös osata keskustella suullisestikin.

Mutta ei kirjeen kirjoittaminen meinaa etteikö tällaista taitoa suhteessa ole.

[/quote]

Juurikin näin! :)

-ap

Vierailija
6/9 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kirje sittenkin kun kaikki menee päin vittua ja mies ei osallistu vanhemmuuteen :) Tosi syvällisesti voit kirjoitella siihen. Ja liimata tarroja ja glittereitä.

Vierailija
7/9 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on kapeakatseista porukkaa AV:lla. Tuossa pitkähkö kommentti kirjeen kirjoittamisen puolesta jota myös AP tsemppasi. Perustelut ja kaikki.

Voisiko tähän nyt vaikka joku noista alapeukuttajista kertoa, miksi kirjeen kirjoittaminen on jotenkin huono vaihtoehto?

Muistakaa ennen sanaisen arkkunne avaamista, että kirjeet ovat olleet yleinen kommunikaatiotapa maailmassamme jo tuhansia vuosia. Pistää miettimään että näinkö Internet ja sosiaalinenmedia tuhoaa ihmisten käsityksen oikeasta ja väärästä....

Vierailija
8/9 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti:

- koskaan ei tiedä lukeeko mies kirjettä ajatuksella vai ei

- keskustelu antaa molemmille mahdollisuuden aktiivisuuteen ja keskustelutaidoista voi päätellä, kuinka mies kestäisi rasittavan lapsiperhearjen kriisejä (tuolloin ei ole aikaa kirjoitella kirjeitä)

- aihe vaatii kommunikoinnin kasvotusten, jotta myös elekieli näkyy (rakkauskirjeet ja muut tunnustukset erikseen, niitä on kiva kirjoittaa ja lukea)

- vaikeista asioista nyt vain pitää osata puhua kumppanille.

Siinä nyt ensi alkuun. 

Vierailija
9/9 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan