Työtön yksinhuoltaja, miten olet löytänyt töitä?
Yksinhuoltajan ei ole helppo löytää töitä. En voi ottaa vuorotyötä, koska en voi jättää pientä koululaista yksin pitkiksi illoiksi. Päivätyötä taas en ole löytänyt mistään etsinnöistä huolimatta. (Lukuunottamatta muutaman kuukauden osa-aikaista myyntityöpätkää)
Osaltaan tämä korona-aikakin vaikeuttaa työnsaantia. Osaltaan taas CV:ssäni oleva pitkä tyhjä aukko. Osaltaan toki työttömyyden myötä kuvioihin taas tullut masennus.
Ennen lapsen syntymää olin useita vuosia vuorotöissä kahvilaravintolassa. Lapsen ollessa pieni opiskelin korkeakoulututkinnon. Alalla olisi päivätöitä ja sillä on kohtuullinen työllisyystilanne, ja pääsinkin valmistumiseni jälkeen useisiin haastatteluihin mutta en ikinä töihin asti. Nyt alkaa jo valmistumisesta olla sen verran monta vuotta että en pääse enää haastatteluihinkaan.
Haluaisin kyllä töihin mutta en oikein tiedä mitä tekisin, olen vähän hukassa.
Kommentit (10)
Vuokrafirman kautta raksalle ?
7-15:30 päivätyö, ja suhtautuvat perheellisiin yleensä ihan suopeasti ( poislukien virolaiset urakkafirmat ).
Vai oliko tää taas semmonen " haluan 8-16 kevyen kivan sisätyön yhyy " tyyppinen valitus.
Vierailija kirjoitti:
7-15:30 päivätyö, ja suhtautuvat perheellisiin yleensä ihan suopeasti ( poislukien virolaiset urakkafirmat ).Vai oliko tää taas semmonen " haluan 8-16 kevyen kivan sisätyön yhyy " tyyppinen valitus.
En usko pääseväni rakennusalalle ilman mitään kokemusta. Kyllä minulle kelpaisi vaikka tiskaajan homma, jos olisi päivätyötä, sitäkin on tullut tehtyä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7-15:30 päivätyö, ja suhtautuvat perheellisiin yleensä ihan suopeasti ( poislukien virolaiset urakkafirmat ).Vai oliko tää taas semmonen " haluan 8-16 kevyen kivan sisätyön yhyy " tyyppinen valitus.
En usko pääseväni rakennusalalle ilman mitään kokemusta. Kyllä minulle kelpaisi vaikka tiskaajan homma, jos olisi päivätyötä, sitäkin on tullut tehtyä.
-ap
Monet siivousalan naiset siirtyvät työmaasiistijöiksi, saavat vakitunnit ja vakikohteen jos pidempi työmaa.
Ei vaadi kummempaa osaamista
Mm :
Imurin käyttö
Rikkakihvelin käyttö
Vesi-imurin käyttö
Jätesäkkien avaaminen / sulkeminen
vuokratyö on ihmisten hyväksikäyttöä
Vierailija kirjoitti:
vuokratyö on ihmisten ohyväksikäyttöä
Todellakin. Keikka sieltä toinen täältä ja aina pitäisi olla valmiina. Ei sovi perheelliselle.
Tilanne on vaikea. Ei oikein isompaakaan alakoululaista voi jättää illoiksi yksin. Autoton äiti saattaa ehtiä iltavuorosta kotiin vasta 22 aikaan. Päivätyö on siis ainoa vaihtoehto. Yksinhuoltajia on nykyään paljon, joten ihme ettei tästä asiasta puhuta enemmän.
No mä olen yksinhuoltaja, mutta teen vuorotyötä, koska ammattini on vuorotyötä. Lapset on joutuneet olemaan yksin melko pienestä asti, mutta koska muutakaan työtä en ole saanut, on vaan ollut pakko pärjätä huonon omantunnon kanssa ja lapsien on ollut pakko pärjätä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen yksinhuoltaja, mutta teen vuorotyötä, koska ammattini on vuorotyötä. Lapset on joutuneet olemaan yksin melko pienestä asti, mutta koska muutakaan työtä en ole saanut, on vaan ollut pakko pärjätä huonon omantunnon kanssa ja lapsien on ollut pakko pärjätä keskenään.
nykyäänhän siitä voi tulla jopa ilmoituksia jos pikkuiset jättää yömyöhään keskenään kotiin
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän valintasi. Minkä ikäisistä lapset olivat keskenään iltoja? Miten arki käytännössä sujui? Minulla ala-astetta aloitteleva vilkas lapsi.
-ap
Ruotsissa on paljon enemmän vanhemmille osa-aikatyömahdollisuuksia. Osa-aikatöistä hyötyisivät yksinhuoltajat ja monet muutkin vanhemmat.