Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa ihan tosissaan lapsen nimeksi Vuokko, minusta vanhahtava ja "tunkkainen" nimi

Vierailija
28.11.2020 |

Minä tykkään nimestä Isla. Miehen mielestä se on pissisnimi (en edes tiedä mistä 45v ukko tietää tuollaisen nimityksen) joka on joka toisella.

Mutta Vuokko... Vaikka kuinka tuumin ja pyörittelen sitä päässäni en saa siitä kivaa nimeä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on, että Vuokko ja Tuija ovat inhotuimpia luontonimiä? :O 

Vierailija
22/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla vanhemmilla pitää olla ns. veto-oikeus toisen nimiehdotuksille, eli vaikka isä/äiti haluaisi ehdottomasti jonkun nimen antaa lapselle, toisella on oikeus kieltäytyä, jos ei missään nimessä kyseistä nimeä halua lapselle antaa. Tämä tosin vaatii sitä, että molemmat vanhemmat osaavat käyttäytyä kuin aikuiset, ja "kostoksi" ei saa torpata toisen ehdottamaa nimeä. Nimilista tosiaan on hyvä idea, suomalainen/ruotsalainen nimikalenteri on täynnä nimiä ja sitten vielä päälle kaikki netistä löytyvät listat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Isla-nimen antajat haluavat viestittää? Islanti-fanitusta vai viitataanko sillä saareen? Vai että haluaa antaa saman nimen lapselleen kuin kaikilla muillakin on?

Vierailija
24/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee Vuokosta mieleen pissalle haissut, aina  pirun kiukkuinen kässänope ja kuukautissuojat. Ei jatkoon.

Vierailija
25/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Islasta tulee aina mieleen Isla J Brave - niminen ravihevonen. Todella menestynyt hevonen, eipä siinä mitään.

Kaikista nimistähän tulee mieleen jotakin mielleyhtymiä. Tärkeintä on, että niitä voi muuttaa. Jos annatte lapselle nimeksi Vuokko, ja hän osoittautuukin hyvin "epävuokkomaiseksi", mielikuva nimestä voi muuttua.

Vierailija
26/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalenteri käteen ja nimiä katsomaan,jos ei muuten onnistu niin sen päivän nimi lapselle kuin on syntynyt.

Vierailija
27/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paradise Isla Tenkanen

Vierailija
28/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Isla-nimen antajat haluavat viestittää? Islanti-fanitusta vai viitataanko sillä saareen? Vai että haluaa antaa saman nimen lapselleen kuin kaikilla muillakin on?

Suotta alapeukkuja, kun haluan yksinkertaisesti tietää, millä perusteilla sitä nimeä annetaan niin paljon tällä hetkellä.

Vierailija
29/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suosittelen kunnioittamaan perheenpään mielipidettä tässä asiassa. Miehet ovat järkevämpiä tekemään suuret päätökset.

Trad wife

Vierailija
30/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saari

Vierailija
31/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laila Isla Bonita Ryhänen

Vierailija
32/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Vuokko on ihan raikas nimi mutta olen mieheltäni oppinut ajattelutavan, että kannattaa miettiä tuleeko siitä mieleen mitään negatiivista. Itselläni tulee ensimmäisenä mieleen kuukautissuoja Vuokkoset, eikä valkovuokko, joten etunimeksi tuskin valitsisin nimeä.

Isla on ihan kaunis nimi, mutta valtavan yleinen. Islasta minulle tulee aina mieleen kurkkupastillit, joita myytiin kurkkukipuun.

Täysin neutraalia nimeä tuskin on olemassakaan ja aiemmin neutraalista nimestä voi yhtäkkiä tulla tuotemerkki (Paula-vanukas esimerkiksi). Tärkeintä on kuitenkin, että lapsen vanhemmat pitävät molemmat lapsen nimestä.

Vierailija
33/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee Vuokosta mieleen pissalle haissut, aina pirun kiukkuinen kässänope ja kuukautissuojat. Ei jatkoon.

Mullakin on ollut Vuokko-niminen kässänope :D ei tosin ollut pissanhajuinen ja kiukkuinenkin vain silloin tällöin.

Vierailija
34/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laila Isla Bonita Ryhänen

:D :D :D :D :D :D

Vierailija
35/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokko Nurmesniemi, Vuokko Hovatta...

Vierailija
36/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokosta tulee mieleen Juoppo. Islasta tulee mieleen se Isla Fisherin esittämä sekopäinen jakorasia elokuvasta kuokkavieraat.

Serkkuni on Vuokko. Oli kouluaikoina juuri sellainen tyttölapsi, jollaista usein toivotaan ja saduissa kuvataan. Soma, vaaleakiharainen ja sinisilmäinen.

Vuokot ovat kauniita kukkia. En ymmärrä, miten väännät sen juopoksi.

Itse pidän nimestä Kukka. Mutta Orvokki, Kanerva ja Violakin olisivat kelpo nimiä.

Sini-Vuokko olisi hauska nimi.

Vierailija
37/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen mielestä Vuokko on kiva sen vuoksi, että sillä on merkitys ja sinä pidät Islasta, niin ratkaisuhan on ilmiselvä: Kaisla.

Siinä yhdistyvät teidän molempien toiveet. Eikä ole pissisnimi. 

Vierailija
38/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suosittelen kunnioittamaan perheenpään mielipidettä tässä asiassa. Miehet ovat järkevämpiä tekemään suuret päätökset.

Trad wife

Tuntemani lapset, jotka isät ovat nimenneet ovat Noel, Patrick, Jasmiina ja yksi niin typerä, mutta tunnistettava etten kehtaa sanoa. Pahempi kuin Yanica Y:llä ja C:llä.

Vierailija
39/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokko tosiaan yhdistyy vähän liikaa vuokkosiin ja voi olla sen vuoksi riski kiusaamiselle. Jos haluaa perinteisen ja luontoaiheisen nimen, Marja on mielestäni kaunis vaihtoehto.

Vierailija
40/40 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suotta alapeukkuja, kun haluan yksinkertaisesti tietää, millä perusteilla sitä nimeä annetaan niin paljon tällä hetkellä.

Minulle tulee mieleen vain Isla Fisher, Sasha Baronin vaimo ja arvostettu näyttelijä.

Kaunis ihminen ja kaunis nimi. Mutta epäsuomalainen, enkä itse antaisi tytölleni, koska suosin suomalaisia perinnenimiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän