IL: 2v. Pyry hylättiin bussipysäkille
Onko joku lukenut jutun? Missä tapahtunut? Jaksaisitko referoida...
Kommentit (92)
Olen helsinkiläinen enkä koskaan ikinä koskaan milloinkaan jättäisi lasta pulaan. Uskallan huolehtia toistenkin lapsista; jos joku siitä minua haukkuu niin ei se minun itsetuntoani hetkauta kun itse tiedän tehneeni oikein.
Kysytään mieluummin että mikä joitakin ihmisiä vaivaa, ihan paikkakunnasta riippumatta.
Vierailija:
Mikä helsinkiläisiä vaivaa, omituisen flegmaattista porukkaa....
Juur vähän aikaa sitten sattui niin että bussi ryntäs hirveellä kiireellä siitä pysäkiltä parin metrin päähän punaisiin liikennevaloihin odottelemaan kun matkustaja takaosasta huusi nätisti että " Hei avaisitko vielä takaoven" .
Ei vastausta.
Uusi yritys: " Hei kuljettaja, avaisitko vielä takaoven!"
Ei vastausta.
" Ovi auki!!!"
" Se on myöhästä ny kun ollaan valoissa!" , huutaa kuski vihaisena.
" Mutta kun mulla on käsi oven välissä" , matkustaja selittää anteeksipyytävällä äänellä.
Sitten vasta aukesi ovi, mutta kuskilta ei herunut enää mitään kommenttia.
Sääliksi käy niitä, joilla ei ole omaa autoa käytettävissä päivittäismenoissa!
Mutta silti vien lapset joskus bussiajelulle. Nuorin poika on ihan tohkeissaan kun pääsee bussiin. Onneksi ei tarvita enää rattaita.
Kurja tapaus tää Pyryn juttu. Jollain tapaa ymmärrän vielä sen että juoppoja ei pahemmin auteta, mutta jättää nyt pikkulapsi ihan yksin selviämään..
olis luullut että olis edes anteeksi pyytänyt!
Ja vieraiden lapsille ei todellakaan kannata mennä sanomaan mitään. Paskaa sataa niskaan heti. Se on tullut todettua. Etenkin miehet saavat varautua myös pedofilisyytteisiin.
Täällä laitettiin oikein lehteen kun 2 nuorta poikaa kyselivät pikkulapselta missä vanhemmat on. Vanhemmat kävelivät vähän matkan päässä perässä. Oli niin ihmeellinen tapaus että lehteen piti saada, joten turhaan väitätte olevanne niin auttavaisia. Ei ole ainakaan täälläpäin yleistä. Eikä nyt puhuta edes Helsingistä.
ihan turhaa siis väittää muuta...kokemuksesta tiedän.
Oli jätetty yksin autoon, kun vanhemmat menivät asioille. Poika oli tullut sieltä itse ulos, mutta en uskaltanut sitä takaisin autoonkaan laittaa yksin istumaan.
Vähän siinä pojalta ja ympärillä olleilta kyselin, että missähän niitä isiä ja äitiä olisi ja oikean liikkeen sitten arvasimmekin. Niin menimme käsi kädessä liikkeeseen, ettei ipana enää lähde minnekään ja sieltä asioimastahan se vanhempi löytyi.
Ei kiitoksen sanaa. Suu auki vaan vanhempi katteli minua ja lasta ja sitten sanoi sille parivuotiaalleen. Oli se nyt Leevi kiva kun tulit ihan itse tänne minun luokse!
Että kissan vittu. Ihan yksin se poika oli menossa autotielle, mutta mikäpä minä olen ketään kasvatuksessa ja lastenhoidossa neuvomaan, yksinkertainen kotiäiti.
Mieheni oli napannut alle 2 v tytön rullaportaista pois, kun yksin niissä meni holtittomasti. Oli jo miettinyt, että ylä vai alapäästä alkaisi lapsen kanssa odottamaan, että isä/äiti tulisi paikalle, mutta äiti oli löytynyt ja kiljunut kurkku suorana. Ja oli kyllä ollut koolla muitakin ihmisiä ihmettelemässä, miten pikku tyttöä ollaan " kidnappaamassa" kesken päivää.
Mieheni ilmoitti, ettei auta ketään mitään missään milloinkaan. Todella sääli...
en ole tavannut tuollaista välinpitämättömyyttä kuin Helsinki/Vantaa/Espoo- alueella. Ikinä en sinne enää muuta - ja kyllä, olen asunut siellä!
busseissa, junissa, ratikoissa, kauppakeskuksissa, kadulla...
Ei täällä pysty kaikkia ohikulkijoita ja ihmisiä pitämään silmällä, että
mihinköhän porukkaan kukakin kuuluu. Kun esim kuljen kahden lapsen kanssa julkisilla, on täys tekeminen vahtia niitä kahta, mutta takuulla
auttaisin jos huomaisin jotain epätavallista tapahtuvan. Kerran oltiin nousemassa bussiin, pienempi oli rattaissa. Keskiovesta jäi paljon ihmisiä
pois, odotimme tietysti niitä, ja sitten lykkäsin rattaat sisään ja isompi nousi itse sisään. Mutta kuskipa ei enää muistanutkaan että joku oli tulossa
sisälle keskiovesta ja pläjäytti ovet kiinni! 4-vuotias jäi siihen oven ja rattaiden väliin. Huusin kuin hyeena, että ovi auki ja ihmiset bussissa huusi
Mutta ovetpa ei auenneetkaan, kuskin piti käsivoimin tulla vetämään ovea
auki, että tyttö pääsi pois välistä. Kuski kyllä pahoitteli kovasti , tytölle ei
onneksi tullut kuin pari pientä mustelmaa. Nuori tyttö antoi tytölle vielä tikkarin lohdutukseksi :)
että äiti olisi mahdollisesti haukkunut heitä? Jos tuollaisessa tilanteessa äiti alkaa haukkua auttajaa, niin se on sitten hänen häpeänsä, eikä sitä paitsi haukku haavaa tee. Mulla painaisi vaakakupissa enemmän pienen pojan hätä kuin pelko tulla haukutuksi.