Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: 2v. Pyry hylättiin bussipysäkille

Vierailija
28.07.2006 |

Onko joku lukenut jutun? Missä tapahtunut? Jaksaisitko referoida...

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuski ei ole piitannut vaikka olen lastenvaunujen kanssa mennyt sisään tai ulos, vaan ollut sulkemassa ovia. Ovien välistä olen karjunut että s*taanan kuski ovi auki!

Ahdistavaa!

Vierailija
42/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jäänyt rattaiden kanssa (lapsi rattaissa) kerran oven väliin kun kuski tuikkasi ne kiinni just samalla kun tulin sisään. Unohti kai, että siellä on tulossa rattaat vaikka just painoin nappia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun viimeisillään raskaana oleva nainen oli ovien välissä ja jäi puristuksiin sinne.

Vierailija
44/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan Pyry on varmaan itkenyt äitiä, joten kyllä olisi edes jonkun pitänyt huomata, että eipä ole äitiä lohduttamassa.

Vierailija
45/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa ihmisten välinpitämättömyys, mutta toivottavasti äidit ottavat tästä nyt opiksi ja pitavät pienet lapset rattaissa kun menenvät bussiin tai tulevat bussista.

Pieni lapsi voi vaikka kompastua bussil ovella ja kaatua sen alle ja bussi voi samal lähteä liikkeelle, eikä se kuski sieltä nää paljon mitään.

Vierailija
46/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa omistaa oma auto ja kulkea sillä pakolliset kauppareissut sun muut. Ihanaa omistaa oma piha ja omat jutut. Ihanaa laittaa muksut pieneen kyläkouluun tutun taksin mukana. Ihanaa hoitaa lapset kotona kouluikään saakka. Ihanaa tosiaankin!

Koittakaa kestää siellä suuressa maailmassa. Ei käy kateeksi, ei tosiaankaan!

Ihan hurja juttu tosiaankin tuo Pyryn juttu! Mä olisin kuollut pelosta!

Vierailija
47/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa elää ilman kulttuuritapahtumia! Ihanaa elää tuulipukääliöiden seassa!

Vierailija
48/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku vaikka lyhyesti kertoa.

Vierailija
49/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstireferointi, just luin

Vierailija
50/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asutaan pienellä paikkakunnalla, missä varmasti herkemmin huolehditaan myös toisten lapsista.

Vierailija
51/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PYRY HYLÄTTIIN PYSÄKILLE

Olimme liikkeellä kahden lapseni kanssa kaksosvaunuilla, jotka olin juuri laskenut pysäkillä autosta maahan. Yksivuotiaani oli vaunuissa ja käännyin nostamaan kyydissä vielä seisovaa kaksivuotiasta Pyryä ulos. Siinä samassa bussin ovet menivät kiinni ja auto kurvasi pysäkiltä poika mukanaan, kertaa Satu Koskinen perheensä kauhunhetkiä.

Tapaus sattui keskiviikkona aamukymmenen aikaan Helsingin Malmilla.

Bussin kiihdyttäessä pois päin Pyry mukanaan Satu Koskinen yritti juosta auton perässä lastenvaunujen kanssa ja huitoi käsillään, jotta kuski pysähtyisi.

- Mikään ei auttanut. Lopulta ajattelin, että poika varmasti viedään Itäkeskuksen poliisiasemalle, koska bussi oli sinne matkalla. Päätin juosta Malmin asemalla olevalle taksitolpalle ja ottaa siitä kyydin Itäkeskukseen.

ITKU TULI

Ennen taksitolppaa vastaan tuli seuraava pysäkki, joka on vilkasliikenteisellä paikalla Malmin aseman vieressä. Pysäkillä seisoi täysin yksin kovaan ääneen itkevä Pyry.

-Bussia tai ihmisiä ei näkynyt missään. Poika oli ypöyksin ja olisi voinut hetkellä millä hyvänsä juosta keskelle tietä ja jäädä auton alle. Kukaan linja-autossa olleista ei ollut auttanut poikaa, vaan hänet oli hylätty pysäkille, Koskinen hämmästelee.

KUSKI EI NÄHNYT POIKAA

Linjaa ajavan Connex Vantaa Oy:n liikennejohtaja Juha Nykänen kertoo, ettei kuski nähnyt yksinäistä poikaa bussissa.

- Ajaja on ilmeisesti katsonut, että kaikki halukkaat pääsivät pois bussista ja jatkanut matkaa. Hän on myös saattanut luulla pojan kuuluvan johonkin muuhun seurueeseen.

Nykäsen mukaan mitään tietoa ei ole myöskään siitä, miten Pyry-poika on päätynyt pois bussista. Itse kaksivuotias ei pysty painamaan auton pysäytyspainiketta, mutta Malmin asemalla jää aina useita ihmisiä pois kyydistä.

- Matkustajista kukaan ei ollut tullut kertomaan pojasta, joten hirvittävän hyvä tuuri tässä on käynyt kun pahempaa ei käynyt. Ihmiset ovat nykyään niin hirvittävän flegmaattisia, ettei kukaan ole ollut kiinnostunut pojan tekemisistä, Nykänen hämmästelee.

Satu Koskisen mukaan Pyry selvisi tapauksesta säikähdyksellä ja poika on jo uskaltautunut uudelleen bussin kyytiin. Onnellisesta lopusta huolimatta Koskinen hämmästelee kanssaihmisten välinpitämättömyyttä.

- Aivan meidän vieressä kyydissä oli lastenvaunujen kanssa äiti, joka varmasti näki Pyryn jäävän yksin. Miksei edes hän auttanut lasta hädän hetkellä?

KAIKILLA AUTTAMISVELVOLLISUUS

- Rikoslain mukaan meillä kaikilla on yleinen auttamisvelvollisuus, mikäli joku vakavassa hengen- tai terveydenvaarassa. Yleisen elämänkokemuksen mukaan yksin oleva kaksivuotias voi hyvinkin olla vaarassa ajotien vieressä pysäkillä, toteaa päivystävä komisario Hietala Helsingin poliisista Pyryn tapauksesta.

Hietalan mielestä vastuukysymys olisi hyvinkin voitu tutkia, mikäli Pyrylle olisi sattunut jotain. Rikokseksi asia olisi voitu luokitella, jos joku tietoisesti jätti pojan yksin pysäkille.

- Nämä ovat vaikeita kysymyksiä. Mutta jos tekoa ei katsottaisi vääräksi lain mukaan, se olisi sitä ainakin moraalisesti.

Vierailija
52/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin surullista miten välinpitämättömiä ihmiset ovat :(

Vierailija
53/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

karmeaa. En voi uskoa, että kukaan ei ole ottanut huolehtiakseen!

Vierailija
54/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin yksin kävelytietä kotiani kohti. Edelläni juoksi 3 lasta, yksi vähän isompi ja kaksi pienempää. Olivat olleet varmaan leikkikentällä. Lapset kääntyivät menemään tien yli suojatietä samasta paikasta johon itse olin menossa. Kaksi isompaa juoksi tien yli, vaikka auto oli tulossa mutkan takaa. Autossa oli nainen, joka heti lapset nähtyään hiljensi vauhtiaan.

Tämä pienin lapsi jäi tien reunaan oikeaoppisesti odottamaan, mutta heilui siinä jo valmiina ylittämään tien. Autoilija pysäytti ja tuijotti minua vihaisesti kun en huolehdi siinä keikkuvasta (tuntemattomasta) lapsesta. En ala vieraille lapsille sanomaan mitään. Tulee vielä vihaiset vanhemmat perään kotiin haukkumaan, että lapselle on tullut traumoja komentelevista vieraista naisista.

Takaa tuli autolla joku mies, joka ei varmaan olisi pysähtynyt tätä lasta tien yli päästämään. Silloin olisin kyllä yrittänyt napata ylittämään lähtevän lapsen kiinni, jos ei se olisi pysähtynyt tien laitaan. En tiedä olisinko ylettänyt, mutta olisin ainakin yrittänyt. Mutta sen olen oppinut, ettei vieraiden lasten tekemisiin pidä puuttua jos ei itselleen hankaluuksi a halua.

Vierailija
55/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin usein nään bussikuskin suorastaan ryntäävään pois pysäkiltä

Todella surullista lukea Pyryn kokemusta. Äiti parka, mikä hätä hänellä onkaan ollut!

Yksi ikävä tilanne parin vuoden takaa Espoosta:

olimme päiväkotiporukan kanssa retkellä ja kuljimme bussilla

meitä oli 7 aikuista ja 15 lasta

kun jäimme bussista pois ensin ulos meni pari aikuista vastaanottamaan lapsia, loput aikuiset jäivät varmistamaan että kaikki lapset poistuvat bussista

bussi ei ollut matalalattiabussi vaan kahdet rappuset täytyi kiivetä alas

3-5 vuotiaille ei ollut helppoa, joten yksi aikuisista seisoi rappujen puolivälissä ja nosti lapsia ulos bussista

jäljellä käytävällä oli enää kaksi lasta ja yksi aikuinen ja rappusilla toinen aikuinen

aikuisten nostaessa lapsia ulos kuski läväyttää ovet kiinni

kiljumme kuskille " älä sulje ovia"

toisen lapsista jalka vääntyi ja lääkäriinhän siitä kuljimme

selvittäessämme asiaa bussifirman kanssa pahoittelivat ja syynä kiirehtimiselle oli aikataulusta jälkeen jääminen

mutta siis haloo, eihän ovia saa sulkea kun ihmisiä on välissä vaikka kuinka on aikataulusta jäljessä!!!!

eikä niin että ei olisi voinut nähdä kun lasten kanssa ovien välissä oli kaksi aikuista

Vierailija
56/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ilman muuta huutanut edellä kulkeville lapsille että odottavat kolmatta ja saattanut kolmannen lapsen turvllisesti tien yli. Olen aina ollut sitä mieltä että koko kylä kasvattaa ja jos saan siitä paskaa niskaani niin saan mutta lasten turvallisuus menee kaiken muun edelle.

Vierailija
57/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Helsingissä olen usein huomannut esim. raitiovaunuissa, että kuski painelee jo kaasu pohjassa matkaan, ennen kuin kukaan on ehtinyt edes paikalleen.

Onneksi Pyrylle ei lopulta käynyt pahemmin ja vähän ihmetyttää se äiti vaunuineen, joka oli kuulema nähnyt, että se Pyry jäi yksinään autoon.

Vierailija
58/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja välinpitämättömyyttä ihmisten taholta. En käytä siellä julkisia lasten kanssa kuin pakosta.

Vierailija
59/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Hesassa vanhalla Simonaukion bussipysäkillä vanhempi rouvashenkilö oli kompastunut ja kaatunut, niin että leuasta vuoti verta. Hän sitten kysyi minulta, että onko haava paha. Sanoin, että on, vaatii tikkejä. Itselläni oli vain yksi pieni nenäliina ja se oli heti veressä. Karjaisin ääneen, että löytyisiköhän muilta vieressä seisovilta ihmisiltä nenäliinoja lisää. Kukaan ei reagoinut. Sitten sanoin, että herran jumala, että tämä rouva on kaatunut, että kaivakaa nyt laukuistanne nenäliinoja. Sitten joku antoi.

Minä juoksin kioskille soittamaan taksia, joka vei sitten rouvan ensiapuun. Ennen lähtöä rouva osoitti sanansa yhdelle miehelle joka seisoi siinä pysäkillä: tekin olette minun naapuri, ettekä voi sen vertaa auttaa.

Tänä aamuna viimeksi näin pikkutytön kadulla joka itki. Ihmiset menivät vain ohi. Tytöllä oli mennyt housunlahe ketjujen väliin. Minä sitten autoin tytön pinteestä. Kuinka kauan lie siinä itkenyt ja yrittänyt saada jalkaansa irti.

HÄVETKÄÄ TE VÄLINPITÄMÄTTÖMÄT IHMISET!!! MIETTIKÄÄ, JOS ITSE OLISITTE ONNETTOMUUSTILANTEESSA JA KUKAAN EI TULISI TEITÄ AUTTAMAAN!!!!

Olenkin monesti sanonut, että luoja varjelkoon itseä ja omaisia, ettei meille mitään satu, kun juntti suomalaiset eivät osaa enää edes auttaa lähimmäisiään!!!

Vierailija
60/92 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeenpäin on helppo viisastella. Voi olla, että ko. äiti on aina ennen pitänytkin molemmat lapset kyydissä, mutta nyt tullut joku keskeytys ja ajatukset menneet sekaisin tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan