Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syötät vauvaasi tuttipullosta niin, että vauva

Vierailija
05.04.2014 |

makaa selinmakuulla lattialla?

Onko tämä joku uusi trendi, että vauvan annetaan pötköttää selinmakuulla lattialla ja juotetaan maito tuttipullosta vauvan maatessa? Viimeisen puolen vuoden aikana olen nähnyt useamman eri vanhemman tekevän näin ja aikaisemmin en koskaan. Itse olen pitänyt vauvaa sylissä myös pulloruokinnan aikana, eikä ole tullut mieleenkään laskea lattialle ja tökätä vierestä pulloa suuhun. Näyttää kaiken lisäksi hankalalta vauvan ja syöttäjän kannalta, mutta ennen kaikkea säälittää vauva. Kukapa aikuinenkaan haluaisi syödä tai juoda selinmakuulla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset eivät taida ymmärtää syöttämisessä mitään muuta funktiota kuin ruuan antamisen. Ihan vieras ajatus, että lapsi tarvitsee myös aistimusta sylistä, lämmöstä, turvasta. Katsekontaktia äitiin ja sydämen sykkeen kuulemista. Miten näistä tytöistä on kasvanut niin tunnekylmiä äitejä?!

Vierailija
2/7 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuudesta kyselen, en ole tuomitsemassa ketään tai mitään ;)

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pötköttäähän se selällään tai kyljellään tissiäki syödessä :D

Vierailija
4/7 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:53"]Nuoret naiset eivät taida ymmärtää syöttämisessä mitään muuta funktiota kuin ruuan antamisen. Ihan vieras ajatus, että lapsi tarvitsee myös aistimusta sylistä, lämmöstä, turvasta. Katsekontaktia äitiin ja sydämen sykkeen kuulemista. Miten näistä tytöistä on kasvanut niin tunnekylmiä äitejä?!

[/quote]

Enpä sanoisi, että nuoret äidit. Tuollaisia pönttöjä löytyy jokaisesta ikäryhmästä.

Vierailija
5/7 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:58"]

Pötköttäähän se selällään tai kyljellään tissiäki syödessä :D

[/quote]

Meinasin juuri sanoa samaa :D

Ainakin itselläni rinnat olivat ihan tajuttoman suuret imetysaikana joten kiinni minussa vauva ei ollut. Tietysti kun sylissä syötin niin oli liki minua mutta niin on nuo pullolla ruokittavatkin.

Vierailija
6/7 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttipullosta syöttäessä pitäisi kyllä vauvaa sylissä läheisyyden vuoksi. Usein puloruokitut jää siitä läheisyydestä paitsi, kun voidaan iskeä pullo suuhun vaikka vaunuihin. 

Selällään lapset silti voivat kyllä syödä. Itse imetin aina makuulla. Niska ei kestänyt tuntitolkulla rinnalla viihtyvää lasta istuvassa asennossa. Lisäksi vauva sai paremman otteen tissistä, kun oli makuulla ja vauva makasi vieressä. Istuen imetin vain kun oli pakko: julkisilla paikoilla. ;) 

Vierailija
7/7 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoisella (joka oli pulloruokinnassa pahan refluksitaudin vuoksi - pystyi syömään vain sakeutettua maitoa) oli liikkumaan opetellessa sellainen vaihe, ettei MILLÄÄN suostunut syömään sylissä. Oli niin kiire katsella ympärille ja harjoitella liikkua, että malttoi syödä ainoastaan ap:n kuvaamalla tavalla.