Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin olet viimeksi vaihtanut pariston palo hälyyttimeen?

Vierailija
28.11.2020 |

??

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista. Kyllähän se itse muistuttaa kun pitää vaihtaa.

Muistuttaahan se, yleensä herättää keskellä yötä, tai piippaa koko päivän, kun olet töissä ja naapuri on hälyttänyt palokunnan rikkomaan ulko-ovesi :-(

Olikos se "virallinen" paristonvaihtopäivä 12.3 ? Kerran unohdin ja heräsin sit kesken unien hakemaan jalanjatketta paristonvaihtoa varten. Sen opetuksen jälkeen kerran vuodessa.

Saa olla kyllä herkkäkorvainen naapuri jos kuulee sen piippauksen seinän läpi. Ja miksi ihmeessä palokunta rikkoisi oven palovaroittimen piippauksen takia? :D

Kuuluu se käytäväänkin postiluukun kautta. Ja miksi se hälytin hälyttää? Siksi, että asunnossa tulipalo.

Miksi palokunta rikkoo ulko-oven? Siksi, että se tulee sammuttamaan tulipaloa!

Eipä ole onneksi mitään palanut, joten en itse asiassa tiedä, millainen se varsinainen hälytysääni on? Onko piippaus, vai "huutaako" lujempaa? Valista tietämätöntä, kiitos!

Koiran korville se kokopäiväinen korkea piippaus ainakin on kidutusta.

Hälytysääni ja pariston merkkiääni on ihan erilaisia. Hälytys on sellaista jatkuvaa erittäin kovaäänistä ulinaa, merkkiääni sellainen "piip" muutamien sekuntien välein.

Palokunta tuskin rikkoisi ovea edes hälytysäänen soidessa, ellei muita merkkejä palosta ole.

Kiitos tiedosta, toivottavasti ei sitä ulinaa koskaan tarvitse kuulla, kenenkään!

Vähän aiheen vierestä, mutta siihen liittyen: Onko ulko-ovessanne pelastuslaitoksen tarra "Huoneistossa lemmikkieläimiä" ? Tietävät etsiä/pelastaa häkään tupertuneita kissoja, koiria, ym.

Saa vapaasti alanuolittaa: minulla on lemmikkien kuvat ovessa, tietävät, mitä on vastassa, kun vähän eksoottisempia (vihreällä pohjalla=eivät myrkyllisiä).

Mä vähän epäilen, että ei ne sieltä mitään käärmeitä tai vastaavia ala pelastamaan. Varmaan kissat ja koirat otetaan mukaan, mutta epäilen, että sitä pienemmät jätetään oman onnensa nojaan.

Vierailija
22/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sähköverkkoon kytketty palovaroitin eli en ole ikinä tässä kämpässä vaihtanut paristoa palovaroittimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaahan se, yleensä herättää keskellä yötä, tai piippaa koko päivän, kun olet töissä ja naapuri on hälyttänyt palokunnan rikkomaan ulko-ovesi :-(

Olikos se "virallinen" paristonvaihtopäivä 12.3 ? Kerran unohdin ja heräsin sit kesken unien hakemaan jalanjatketta paristonvaihtoa varten. Sen opetuksen jälkeen kerran vuodessa.

Saa olla kyllä herkkäkorvainen naapuri jos kuulee sen piippauksen seinän läpi. Ja miksi ihmeessä palokunta rikkoisi oven palovaroittimen piippauksen takia? :D

Kuuluu se käytäväänkin postiluukun kautta. Ja miksi se hälytin hälyttää? Siksi, että asunnossa tulipalo.

Eipä ole onneksi mitään palanut, joten en itse asiassa tiedä, millainen se varsinainen hälytysääni on? Onko piippaus, vai "huutaako" lujempaa? Valista tietämätöntä, kiitos!

Et ole koskaan kuullut palohälyttimen hälytysääntä kun se reagoi savuun? Se selittää miksi viestisi vaikuttaa niin typerältä. Se hälytysääni on todella korviavihlovan kovaa taukoamatonta huutoa, sitä ei millään tavalla voi sekoittaa pariston loppumisesta kuuluvaan piippaukseen. Yksikään palomies ei todellakaan riko mitään ovea sen takia, että asunnossa sisällä palohälytin piippaa.

Vierailija
24/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole koskaan kuullut palohälyttimen hälytysääntä kun se reagoi savuun? Se selittää miksi viestisi vaikuttaa niin typerältä. Se hälytysääni on todella korviavihlovan kovaa taukoamatonta huutoa, sitä ei millään tavalla voi sekoittaa pariston loppumisesta kuuluvaan piippaukseen. Yksikään palomies ei todellakaan riko mitään ovea sen takia, että asunnossa sisällä palohälytin piippaa.

Heippa sullekin;-) Tietämättömyys, minkä tunnustin, on siis typeryyttä? Valitan, että olet joutunut sitä "todella korviavihlovan kovaa taukoamatonta huutoa" kuuntelemaan! Paloiko koko talo?