Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin olet viimeksi vaihtanut pariston palo hälyyttimeen?

Vierailija
28.11.2020 |

??

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen

Vierailija
2/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on palo hälyytin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siihen tarvitse vaihtaa ellei ala piippailemaan.

Vierailija
4/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Kyllähän se itse muistuttaa kun pitää vaihtaa.

Vierailija
5/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa, vaihdan vuoden välein

Vierailija
6/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista palohälytintä.

Vierailija
7/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palo hälyytin 🤣

Vierailija
8/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisen vuotta sitten, meillä taloyhtiön tyyppi käy vaihtamassa paristot palohälyttimiin mutta kerran toinen alkoi piipata niin piti vaihtaa itse (oli muuten työmaa ja jouduin pyytämään kaverimieheltä apua :D).

Vierailija
9/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaahan se, yleensä herättää keskellä yötä, tai piippaa koko päivän, kun olet töissä ja naapuri on hälyttänyt palokunnan rikkomaan ulko-ovesi :-(

Olikos se "virallinen" paristonvaihtopäivä 12.3 ? Kerran unohdin ja heräsin sit kesken unien hakemaan jalanjatketta paristonvaihtoa varten. Sen opetuksen jälkeen kerran vuodessa.

Vierailija
10/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaahan se, yleensä herättää keskellä yötä, tai piippaa koko päivän, kun olet töissä ja naapuri on hälyttänyt palokunnan rikkomaan ulko-ovesi :-(

Olikos se "virallinen" paristonvaihtopäivä 12.3 ? Kerran unohdin ja heräsin sit kesken unien hakemaan jalanjatketta paristonvaihtoa varten. Sen opetuksen jälkeen kerran vuodessa.

Saa olla kyllä herkkäkorvainen naapuri jos kuulee sen piippauksen seinän läpi. Ja miksi ihmeessä palokunta rikkoisi oven palovaroittimen piippauksen takia? :D

Vierailija
11/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi sitten. asuntoon muuttaessa ensi töikseni hommasin uuden palovaroittimen, alkuperäinen n. 20 v. vanha oli rikki ja ilman patteria, tottakai, edellinen asukas oli joku kalja-akka. 😐

Vierailija
12/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla kyllä herkkäkorvainen naapuri jos kuulee sen piippauksen seinän läpi. Ja miksi ihmeessä palokunta rikkoisi oven palovaroittimen piippauksen takia? :D

Kuuluu se käytäväänkin postiluukun kautta. Ja miksi se hälytin hälyttää? Siksi, että asunnossa tulipalo.

Miksi palokunta rikkoo ulko-oven? Siksi, että se tulee sammuttamaan tulipaloa!

Eipä ole onneksi mitään palanut, joten en itse asiassa tiedä, millainen se varsinainen hälytysääni on? Onko piippaus, vai "huutaako" lujempaa? Valista tietämätöntä, kiitos!

Koiran korville se kokopäiväinen korkea piippaus ainakin on kidutusta.

Vierailija
13/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälytin ilmottaa itse kun aika vaihtaa paristo.

Piip, piip, piip. 

Vierailija
14/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu se käytäväänkin postiluukun kautta. Ja miksi se hälytin hälyttää? Siksi, että asunnossa tulipalo.

Eipä ole onneksi mitään palanut, joten en itse asiassa tiedä, millainen se varsinainen hälytysääni on? Onko piippaus, vai "huutaako" lujempaa? Valista tietämätöntä, kiitos!

Hälytysääni ja pariston merkkiääni on ihan erilaisia. Hälytys on sellaista jatkuvaa erittäin kovaäänistä ulinaa, merkkiääni sellainen "piip" muutamien sekuntien välein.

Palokunta tuskin rikkoisi ovea edes hälytysäänen soidessa, ellei muita merkkejä palosta ole.

Vierailija
15/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hälytysääni ja pariston merkkiääni on ihan erilaisia. Hälytys on sellaista jatkuvaa erittäin kovaäänistä ulinaa, merkkiääni sellainen "piip" muutamien sekuntien välein.

Palokunta tuskin rikkoisi ovea edes hälytysäänen soidessa, ellei muita merkkejä palosta ole.

Kiitos tiedosta, toivottavasti ei sitä ulinaa koskaan tarvitse kuulla, kenenkään!

Vähän aiheen vierestä, mutta siihen liittyen: Onko ulko-ovessanne pelastuslaitoksen tarra "Huoneistossa lemmikkieläimiä" ? Tietävät etsiä/pelastaa häkään tupertuneita kissoja, koiria, ym.

Saa vapaasti alanuolittaa: minulla on lemmikkien kuvat ovessa, tietävät, mitä on vastassa, kun vähän eksoottisempia (vihreällä pohjalla=eivät myrkyllisiä).

Vierailija
16/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Palohälyttimeen taas olen.

Vierailija
17/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Tämä on miehen hommia. Mä joutuisin hakemaan ulkovarastosta tikkaat, se ylettää kattoon ihan ojentamalla kätensä.

Vierailija
18/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mutta vaihdan sitten, kun hälytin ilmoittaa, että vaihda paristo.

Vierailija
19/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palovaroitin on ollut kaikissa asunnoissa pakollinen jo vuodesta 2000 lähtien. Jokaista 60 m2 kohden on oltava vähintään yksi palovaroitin.

Se laite maksaa muutaman euron, joten ei ole mitään syytä jättää sitä hankkimatta. Jos ei sitä ole, niin vakuutusyhtiö voi olla maksamatta korvauksia palovahingon sattuessa. Puhumattakaan siitä että vuosittain kymmeniä ihmishenkiä säästyy tulipaloissa vuosittain tuon pienen piipparin ansiosta.

Vierailija
20/24 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palovaroitin on ollut kaikissa asunnoissa pakollinen jo vuodesta 2000 lähtien. Jokaista 60 m2 kohden on oltava vähintään yksi palovaroitin.

Se laite maksaa muutaman euron, joten ei ole mitään syytä jättää sitä hankkimatta. Jos ei sitä ole, niin vakuutusyhtiö voi olla maksamatta korvauksia palovahingon sattuessa. Puhumattakaan siitä että vuosittain kymmeniä ihmishenkiä säästyy tulipaloissa vuosittain tuon pienen piipparin ansiosta.

Mistä moinen purkautiminen, kun kyse oli pariston vaihtamisesta?