Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en saa tuota lähihoitajan näyttösuunnitelmaa tehtyä

Vierailija
05.04.2014 |

En sitten millään enkä mitenkään. Työ lasten parissa aika tuttua ja kaikki hienot sananparret ja ritirampsut paperitöissä yms mutta nuo hemmetin näyttösuunnitelman kohdat ei vaan yksinkertaisesti avaudu niin että saisin niitä konkreettisia päivän työtehtäviä niihin kirjoitettua.

En tajua mikä hemmetti niissä näin tökkii, ahdistaa niin että itkuksi meni, taas pari tuntia tuota näyttöpaperia rustaillut. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuu 5 kyllä minä nuo mainitsemasi asiat _tajuan_! mutta sitä en tajua mihin kohtaan mitäkin pitää rustata ja ei noissa laatikoissa mitään perusteluja kysytä/vaadita vaan ainoastaan päivittäiset työtehtävät joissa kys asian hallinta toteutuu. Ja nuo hiton laatikot toistaa osin itseään eli samoja juttuja kirjoitettava ja avattava jotenkin eri tavoin ja kaikenliasta ihme lätinää:/

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 19:04"]

Juuu 5 kyllä minä nuo mainitsemasi asiat _tajuan_! mutta sitä en tajua mihin kohtaan mitäkin pitää rustata ja ei noissa laatikoissa mitään perusteluja kysytä/vaadita vaan ainoastaan päivittäiset työtehtävät joissa kys asian hallinta toteutuu. Ja nuo hiton laatikot toistaa osin itseään eli samoja juttuja kirjoitettava ja avattava jotenkin eri tavoin ja kaikenliasta ihme lätinää:/

ap

[/quote]

Hei ap!

Neuvoja:

Älä ryhdy sitä lomaketta täyttämään. Kirjoitat erilliseen dokumenttiin vapaasti, miten olet toiminut, millaisia valintoja olet tehnyt. Sitten vasta lähdet tunnistamaan noista tapahtumista kysyttyjä ilmiöitä. Muotoile valinnan perusta ja tarvittaessa sitten viittaat lähteeseen.

Kyse on prosessikirjoittamisesta. Ei kukaan voi parasta reflektiota ja ammattitaitoaan osoittaa kertakirjoittamalla. Ei ainakaan näyttötutkinnon vaiheessa.

Eli sinuna lähtisin kirjaamaan niitä tapahtumia ja valintoja. Siitä sitten vaikka tussilla merkkaat koodaten, mihin kohtaan liittyvää toimintaa oli.

Vierailija
5/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä opettajalta apua. :)

T. ope

Vierailija
6/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ap. Minulla tuo on ensi kuussa edessä, tosin lastenohjaajan tutkinnosta. Minä en ole ihan jokaista laatikkoa avannut näyttösuunnitelmaan mitä niitä nyt olen rustannut tämän tutkinnon takia, ja aina näyttömestari on sen hyväksynyt. Voisitko ajatella laatikoita yhtenä kokonaisuutena? Ja kyllä, minustakin nuo ovat toistoa toiston perään. Suunnitelmaan joutuu samat asiat kirjoittamaan moneen kertaan.

Meillä opettaja ohjeisti, että mitä ei pysty jostain syystä käytännössä näyttämään, se käydään teoriassa läpi sitten arviointitilaisuudessa.

Tsemppiä!

Vierailija
7/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tuossa viereisellä sohvalla surfaavalle vaimolleni tuosta sun ongelmasta ja lupasi antaa sulle oman "Kasvun Tukeminen"-hensunsa, jos sä vastaavasti annat mulle? Enkä valehtele, silleen se tuossa tokaisi ja nauroi, kun sanoin kirjoittavani tän sulle.

Niin, että miten ois? Tää mun tykki on sit aikast iso, yli 20cm ja haluisin huudattaa sua. Vaimon kanssa touhuisin muuten, mut sillä on menkat enkä ole saanut pariin päivään, panettaa aivan järjettömästi. Tulis samalla hoidettua toi sun hensu-ongelma veks ja vieläpä ikimuistoisella tavalla. ;)

Vierailija
8/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 16:52"]En sitten millään enkä mitenkään. Työ lasten parissa aika tuttua ja kaikki hienot sananparret ja ritirampsut paperitöissä yms mutta nuo hemmetin näyttösuunnitelman kohdat ei vaan yksinkertaisesti avaudu niin että saisin niitä konkreettisia päivän työtehtäviä niihin kirjoitettua.

En tajua mikä hemmetti niissä näin tökkii, ahdistaa niin että itkuksi meni, taas pari tuntia tuota näyttöpaperia rustaillut. 

[/quote]

No hyvä ettet parempaan ammattiin ryhtynyt opiskelemaan.

Vierailija
9/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniin laatikoihin tulee samantapaisia asoita ja tilanteita

Vierailija
10/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ap niitä arviointikriteereitä, niistä on helpompi rakentaa :)

t. kaksi näyttötutkintoa takana

Vierailija
11/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi noita ei tarvitse enää tehdä. Olen tehnyt noita Hensuja ja kirjoittanut esseitä yliopistoon. Arvatkaa kummat tuntui vaikeammilta?

Mutta mä voin kyllä myydä sulle mun vanhat Hensut, jotka takuulla menee läpi :) Harjoitus teki tässäkin asiassa mestarin, sitten kun pääsi siitä alkuhämmennyksestä eroon.

Tsemppiä!

Vierailija
12/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika luuseri jos lähäriksi valmistuminenkin vaatisi liikaa aivokapasiteettia :D

Vierailija
13/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, älä huoli. Monilla mun luokallakin oli vaikeuksia noiden näyttösuunnitelmien kanssa, ja meidän luokalla tosi moni aiemmin opiskellut yliopistoissa ja amkeissa. Mä jouduin itsekin monesti korjaamaan näyttösuunnitelmia, loppujen lopuksi ne meni sitten kuitenkin läpi. Tärkeintä kirjoittaa konkreettisesti miten aiot toteuttaa tietyt kohdat suunnitelmasta käytännössä. Ei tarvitse mitään liirumlaarumia. Jos joitain asioita ei pysty näyttämään käytännön työssä niin kirjoitat vaikka että "kerron näytön vastaanottajalle sosiaalietuuksista" yms. Tsemppiä, sen tekeminen on tosi syvältä.

Vierailija
14/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hensuhan on nyt lyhentynyt ja itse tein kasvun tukemisen hensun vanhan kaavan mukaan. Voin yrittää auttaa..

Vierailija
15/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tehdä sen sulle jos maksat 50e.

Vierailija
16/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on työprosessin hallinta, työmenetelmien-ja välineiden ym hallinta, oman osaamisen tuotteistamisen suunnittelu, erit.tukea tarvitsevan lapsen ja sairaan lapsen hoidon ja kasvatuksen hallinta, kielitaito asiakaspalvelutilanteessa, työn perustana olevan tiedon hallinta, elinikäisen oppimisen avaintaidot ym.

Ja noihin siks joka kohtaan rustattava päivittäisiä työtehtäviä joissa näytän sen että olen nuo tajunnut ja osaan ne. Tunnen itseni aivan vatipääksi, ex-kirjanpitäjälle ei luulisi tämän olevan vaikeata mutta onkin mahdotonta:(

ap

Vierailija
17/20 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:29"]

Tässä on työprosessin hallinta, työmenetelmien-ja välineiden ym hallinta, oman osaamisen tuotteistamisen suunnittelu, erit.tukea tarvitsevan lapsen ja sairaan lapsen hoidon ja kasvatuksen hallinta, kielitaito asiakaspalvelutilanteessa, työn perustana olevan tiedon hallinta, elinikäisen oppimisen avaintaidot ym.

Ja noihin siks joka kohtaan rustattava päivittäisiä työtehtäviä joissa näytän sen että olen nuo tajunnut ja osaan ne. Tunnen itseni aivan vatipääksi, ex-kirjanpitäjälle ei luulisi tämän olevan vaikeata mutta onkin mahdotonta:(

ap

[/quote]

Sinä kirjoitat, kuinka hoidat sitä näyttöpäivän lasta/lapsia. Kerrot esim. kuinka kohtaat hänet ja vanhempansa (!) aamulla. Mitä teet, miten ja MIKSI! Muista aina perustella kirjatiedolla (teorialla), miksi teet jotakin tietyllä tavalla tiettyyn aikaan jne. Muista perustella, jos poikkeat suunnitelmastasi ja toimit eri tavalla tai et toimi kuten muut. Esim. syöttäminen (perusteet oppikirjasta) ja sen soveltaminen näyttöpäivänä hoitamaasi lapseen. Muista aina korostaa aseptiikkaa, kommunikointia ja ergonomiaa.

Ala kirjoittaa vaikka väkisin. Opettaja voi ohjata eteenpäin. Kyllä te olette saaneet alkuohjauksen, joten nyt älynystyrät töihin ihan itse, kuule! ;)

Vierailija
18/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, haluaisin vähän mallia hensun tekemiseen. Voisitko laittaa tekemäsi hensun tähän näkyviin? kiitos etukäteen

Vierailija
19/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

beauty65 kirjoitti:

Hei, haluaisin vähän mallia hensun tekemiseen. Voisitko laittaa tekemäsi hensun tähän näkyviin? kiitos etukäteen

:D Eiköhän tuo ap:n hensu ole jo nähnyt delete-nappulan useampi vuosi sitten. Jos sulla on joku konkreettinen kohta jota et saa avattua, niin kysy siitä.

https://kaksplus.fi/threads/mae-en-saa-ikinae-naeyttoesuunnitelmaa-teht…

Vierailija
20/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lähihoitajaksi edes haluaa valmistua.

Samaa paskaa kuin jokin sosionomi.

Leivot yöt pipareita jossain hoitokodissa,kun hoitokotien omistavat ketjut ei raaski palkata edes kokkia.