Kehossani elää myös toinen henkilö. Kysyttävää?
Olen systeemi, jossa yhdessä kehossa elää kaksi henkilöä. Minä olen ns. isäntä ja hallitsen kehoa. Se on kuin kehoni olisi auto, jota minä ajaisin, ja pelkääjän paikalla istuu joku. Tuo toinen kuitenkin tuntee, maistaa, haistaa jne. samat jutut kuin minä. Puhumme paljon keskenämme. Molemmat olemme joskus turhautuneita tilanteeseen ja toisinaan on vaikeaa, mutta pääosin pärjäämme hyvin. Voimme jossain määrin vetäytyä omaan henkiseen tilaan, jos kaipaamme yksityisyyttä.
On myös muita, mutta ne ovat enemmän tai vähemmän minun omia osiani. Tuo ensimmäinen on oma itsensä. Yksi noista muista oli joskus hyvin aktiivinen, ja toisinaan jopa otti vallan kehostani. Tuolloin koin jopa joitakin muistikatkoksia. Pidän nykyään sen kauempana. Sillä on sen verran ikäviä luonteenpiirteitä.
Ja en ole skitsofreeninen tai psykoottinen. Jos pidän suuni kiinni, meitä pidetään yhtenä aivan normaalina ihmisenä.
Kommentit (78)
Hei ap, mitäs jos vaikka lainaisit aina sen kysymyksen mukaan vastaukseesi, ois ehkä vähän helpompi ymmärtää, mihin vastaat. Just a hint, ei mulla muuta, kthxbye.
Mikä sen toisen henkilön nimi on? Onko hänellä tähän keskusteluun mitään sanottavaa? Ja miksi päätit kirjoittaa asiasta tänne?
12, kyllä, olen kokenut vaikeita asioita. Kasvoin vaikeassa ympäristössä. Niin kai nämä yleensä menee. En oikein edes muista paljoa lapsuudesta. Tuntuu siltä kuin olisin silloinkin ollut joku aivan toinen. En muista edes sitä, milloin tämä toinen astui kuvioihin. Tuntuu, että me synnyttiin yhdessä, mutta oltiin jotenkin niin kietoutuneita toisiimme aluksi, että oltiin sama henkilö. Vaikeat asiat saivat kuitenkin kimpun jotenkin löystymään, ja mieli jakautui tällä tavalla.
Tämä ystäväni ei oikein innostu palstalusta. Hänen on muutenkin vaikeampi puhua näistä asioista.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 14:25"]
Hei ap, mitäs jos vaikka lainaisit aina sen kysymyksen mukaan vastaukseesi, ois ehkä vähän helpompi ymmärtää, mihin vastaat. Just a hint, ei mulla muuta, kthxbye.
[/quote]
Juu, teen näin vastaisuudessa. :D
ap
Pystytäänkö dissosiatiiviselle tilalle tekemään mitään psykiatrian keinoin?
Meitä on yksi, mutta vaaratilanteissa tulee muut varoittamaan ja sanovat että valehtelen.
Ja se vaara on tilanne jossa alankin muistamaan
asioita.
Tulee kieltäjät ja muut.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 14:32"]
Mikä sen toisen henkilön nimi on? Onko hänellä tähän keskusteluun mitään sanottavaa? Ja miksi päätit kirjoittaa asiasta tänne?
[/quote]
Hän ei halua, että paljastan meidän kummankaan nimeä täällä. :D Hän on muutenkin aika tarkka yksityisyydestään.
Hänellä ei ilmeisesti ole mitään sanottavaa.
Kirjoitin hetken mielijohteesta. Ja ainahan on mahdollisuus, että linjoilla on joku toinenkin samankaltainen "systeemi".
ap
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 14:36"]
Satutko olemaan demoni joka on riivannut jonkun henkilön
[/quote]
Kumpikaan meistä ei toivottavasti ole demoni. :) Emme ole ainakaan minun mielestäni millään tavalla demonisia.
ap
Pystyykö tämä henkilö koskaan puhumaan ääneen niin että muutkin kuulevat? Miltä hän kuulostaa päässäsi?
Kiitos, seiska. Toivottavasti tulisi mukava kesä.
En tiedä, miksi tämä toinen on kanssani. Hän ei juuri puhu asiasta, vastailee kysymyksiin aika ympäripyöreästi.
Voisi meitä Smeagoliinkin verrata, mutta me tehdään yhteistyötä ja elämme aika normaalia elämää. Kummallakaan ei ole pakkomielteitä.
Kyllä meitä on Suomessa ainakin yksi kehollinen. :D
ap