Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monirakkulaiset munasarjat ja vauvahaave

Vierailija
27.11.2020 |

Onko sinulla monirakkulaiset munasarjat? Saitko lapsen? Luomusti, hoidoilla?

Itsellä on tämä juuri diagnosoitu, 2 vuotta yritystä takana ja aika lapsettomuusklinikalle.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapset hoidoilla. Ei ollut apuja inseminaatioista eikä tuoresiirroista, vaan molemmat lapset ovat IVF:llä blastokystiksi viljeltyjä pakastealkioita.

Vierailija
2/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös. 2 lasta hoidoilla, IVF täälläkin. Olin äsken raskaana (pakastetun alkion siirto) mutta meni valitettavasti kesken. Otti henkisesti koville se. Varmaan joulun jälkeen yritetään taas uudestaan. Mulla on siis 2 tyttöä ja raskaudet muuten menneet hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pco täälläkin. 1. lapsi, toisesta IVF:stä tuoresiirto.

Vierailija
4/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain, luomusti. 1 taaperoikäinen. :) raskauduin salamannopeasti uuden kumppanin kanssa. Yllätyin suuresti. Edellisen kumppanin kanssa yhdessä vuosikausia, mutta lasta ei tullut vaikka olisi ollut mahdollisuus.

Vierailija
5/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä tuli kolme kertaa raskaaksi ja sai kaksi lasta ilman hoitoja, vaikka hänelle sanottiin, ettei voi saada biologisia lapsia. En tiedä, mitkä tähdet olivat oikeassa asennossa, että näin kävi. Hänellä ei ole koskaan ollut normaalia kuukautiskiertoa. 

Vierailija
6/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako IVF-yritystä tarvitsitte? Asun ulkomailla, ja täällä sairaskassa maksaa puolet kolmesta yrityksestä.

Vierailija
7/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pcos, luomusti olisi 5 tullut, olen tehnyt 3 aborttia ja tehnyt 2 lasta. Ystävälläni sama, ja hänellä 5 lasta plus 2 keskenmenoa.

Vierailija
8/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

Vierailija
9/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös. 2 lasta hoidoilla, IVF täälläkin. Olin äsken raskaana (pakastetun alkion siirto) mutta meni valitettavasti kesken. Otti henkisesti koville se. Varmaan joulun jälkeen yritetään taas uudestaan. Mulla on siis 2 tyttöä ja raskaudet muuten menneet hyvin.

Wau, olette saaneet tyttöjä ivf:ällä. Harvinaista. Sinulla on ollut laadukkaat munasolut. Millä klinikalla onnistuitte?

Vierailija
10/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta.

Syön 1400 kaloria päivässä. Harrastan liikuntaa neljä kertaa viikossa. Vähän hankalaa laihduttaa kun on joku hormonitoimintaa sekoittava sairaus. Etkä edes tiedä painoani. 

Onpa sulla ankea ja myrkyllinen perjantai-ilta.

Vierailija
11/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä joillakin on lapsi/lapsia entuudestaan niin miksi silti haluatte käydä läpi rankkoja hoitoja?

Vierailija
12/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ehkäisyä käyttäneet kymmeneen vuoteen, raskaaksi en tullut. Ei haluttu mitään hoitoja, kun ei luomusti onnistunut niin ajateltiin että antaa olla, lapsia ei ollut tarkoitettu meille.

Vierailija
13/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wau, olette saaneet tyttöjä ivf:ällä. Harvinaista. Sinulla on ollut laadukkaat munasolut. Millä klinikalla onnistuitte?

Miksi se on harvinaista? En tiedä mitään IVF:stä. - eri

Vierailija
14/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaa! Tuttu sai kaksi lasta alle vuoden sisään karppaamalla vaikka oli jo "tuomittu" lapsettomaksi (tosin oli jo yksi parikymppinen lapsi)

Vierailija
15/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Tyttö Väestöliitossa ja 2. Tyttö Ovumia-Fertinovassa. Sama lääkäri asialla. :)

Vierailija
16/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karppaa! Tuttu sai kaksi lasta alle vuoden sisään karppaamalla vaikka oli jo "tuomittu" lapsettomaksi (tosin oli jo yksi parikymppinen lapsi)

Syön terveellisesti ja kasvispainotteisesti. En syö sokeria enkä eineksiä. Mutta tämä on diagnosoitu syndrooma, eikä ruokavaliosta johtuva juttu, joten tällaiset neuvot tuntuu jotenkin masentavilta.

Vierailija
17/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on harvinaista? En tiedä mitään IVF:stä. - eri

Lopputuloksena syntyy selvästi vähemmän tyttöjä. Kaarimaljan neste tyypillisesti suosii Y-kromosomeja. Tyttöalkiot eivät niin helposti jatka kasvuaan. Syitä ei kovin tarkkaan vielä tiedetä.

Vierailija
18/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä joillakin on lapsi/lapsia entuudestaan niin miksi silti haluatte käydä läpi rankkoja hoitoja?

Ihan validi kysymys minun mielestäni. Oma syy on se, että kovasti tuntuu vain siltä että perheessä on vielä tilaa ja kaipuuta vielä ainakin yhdelle lapselle. Hoidot ovat rankkoja eikä tiedä, onnistuuko enää vai ei, mutta me varmaan katuisimme jos emme edes yrittäisi.

T. Se kahden tytön äiti :)

Vierailija
19/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. lapsi tuli terolut+lääke jonka nimeä en nyt muista (joka auttaa munasolua kiinnittymään)+metformiini

2. lapsi sai alkunsa, kun otettiin jälleen hormonikokeita ja olin syönyt n. 2.5v terolutia. Noihin kokeisiin vaihdettiin primolutiksi ja tulinkin vain sen avulla raskaaksi, tai sitten oli sattumaa.

Eli ei välttämättä tarvita mitään kovin suurta lääketieteellistä interventiota.

Vierailija
20/31 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Tyttö Väestöliitossa ja 2. Tyttö Ovumia-Fertinovassa. Sama lääkäri asialla. :)

Käsittämätöntä. Teillä miehellä voi olla siittiöt sellaisia, että X-kromosomisia siittiöitä on selvästi enemmän. Esim. jos isä on vanha tai altistunut kemikaaleille, tyttöjä syntyy enemmän. Tai vaan käsittämätön onni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän