Vinkki suomi-naisille: "Tässä syy, miksi italialaiset naiset pysyvät hoikkina"
1. Ei määrä, vaan laatu
2. Aamiainen ja lounas ovat kevyitä
3. Ruoka on sosiaalista
4. Alkoholia kulutetaan kohtuudella
5. Arki on aktiivista
6. Ei dieettejä, vaan elämäntapaa
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/f50b2cfa-2844-46d9-95de-c30de4f7336c
Kommentit (79)
En kyllä pysyisi tolpillani koko työpäivää italialaisella aamiaisella. Usein se on pelkästään joku makea leivonnainen tai sitten voisarvi.
Muutoin kyllä italialainen ruoka on hyvää! Juuri se tuoreus ja raaka-aineiden laadukkuus on huippua.
Samoin, en ymmärrä kaiken aikaa mukamas tarvittavia välipaloja. En itse syö niitä koskaan. Mä olin 70-luvulla peruskoulun yläasteella ja silloin meille koulussa lanseerattiin välipala. Jotain kello kahden aikaan iltapäivällä saimme ruokalasta jonkun jogurtin. En tajunnut sitä silloinkaan. Ei minulla nälkä ollut, ja jos olisi ollutkin, ei sillä nälkä olisi lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pysyisi tolpillani koko työpäivää italialaisella aamiaisella. Usein se on pelkästään joku makea leivonnainen tai sitten voisarvi.
Muutoin kyllä italialainen ruoka on hyvää! Juuri se tuoreus ja raaka-aineiden laadukkuus on huippua.
Samoin, en ymmärrä kaiken aikaa mukamas tarvittavia välipaloja. En itse syö niitä koskaan. Mä olin 70-luvulla peruskoulun yläasteella ja silloin meille koulussa lanseerattiin välipala. Jotain kello kahden aikaan iltapäivällä saimme ruokalasta jonkun jogurtin. En tajunnut sitä silloinkaan. Ei minulla nälkä ollut, ja jos olisi ollutkin, ei sillä nälkä olisi lähtenyt.
Ne syö niin tuhdisti illalla että ei aamulla oo nälkä ja lounaalla täytetty patonki.. Aika harvoin kyllä syövät ja pieniä annoksia mutta siksi pysyvätkin hoikkina. Ei sovi tollanen kaikille... ne on siihen tottunut ja varmaan elää aurinkoenergialla.
Miten ne jaksaa seurustella ja olla sosiaalisia kevyen ja niukan aamupalan ja lounaan jälkeen jotka on syöty jo ennen klo 11 ja pitänyt pätkäpaastoa puoli päivää.. eikö niille tuu mitään hirveetä nälkäkiukkua kun ei syö mitään välipaloja?
Jaa, mä olen hoikka vaikka en noudata yhtään noista vinkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat hoikkia 30-40 v asti. T. Italiassa elänyt
Aika nuorena he sitten lihovat. Suomessa naiset lihovat vasta yli 45-vuotiaina. Sosiaalinen syöminen on italialaisilla varmasti merkittävin syy lihomiseen.
Tyypillinen italialainen aamupala on joku maitokahvi ja rasvainen, sokerinen leivos. Kaloreita helposti 400+, mutta ilman hyviä ravintoaineita. Tosi kevyttä.
Leila Koo kirjoitti:
Oletko koskaan käynyt Italiassa? Ihan sama keski-iän pyylevöityminen siellä tapahtuu naisille ja miehille kuin täälläkin.
Ja nimenomaan naisille. Oletteko nähneet vanhempia italialaisnaisia?
Tällaiset lehtikirjoitukset ovat aina täynnä kliseitä. Yleensä kirjoitetaan ranskattarista. En muista yhtään juttua saksalais- tai englantilaisnaisista.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne jaksaa seurustella ja olla sosiaalisia kevyen ja niukan aamupalan ja lounaan jälkeen jotka on syöty jo ennen klo 11 ja pitänyt pätkäpaastoa puoli päivää.. eikö niille tuu mitään hirveetä nälkäkiukkua kun ei syö mitään välipaloja?
Onkohan nälkäkiukulla ja italialaisten liikennekäyttäytymisellä mitään yhteistä??
Hmm.. 🙄
Oltaisiin mekin jos olisi Italian aurinko ympäri vuoden.
Ai italialaiset niset? Viimeksihän samat vinkit annettiin ranskattarien hoikkuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset lehtikirjoitukset ovat aina täynnä kliseitä. Yleensä kirjoitetaan ranskattarista. En muista yhtään juttua saksalais- tai englantilaisnaisista.
Englantilaiset ovatkin lihavimpien kärjessä.
Leila Koo kirjoitti:
Oletko koskaan käynyt Italiassa? Ihan sama keski-iän pyylevöityminen siellä tapahtuu naisille ja miehille kuin täälläkin.
Etkö usko tilastoja? Toki monelle käy niin, mutta suomalaisille huomattavasti useammin.
Ällöttää kun muija on päästänyt itsensä lihomaan niin, ettei enää haluta minua. Kuitenkin vonkaa koko ajan, muttei tee läskeilleen mitään.
Nuo aloittajan vinkit pitäisi olla ihan itsestäänselvyyksiä kaikille. Aktiivinen elämä minutkin on pitänyt kunnossa.
Kunnon katkeraa puolustelua "oon läski koska suomalaiset miehet on rumia juntteja" xD
Vierailija kirjoitti:
Italiassakin lihavuus on toki yleistynyt samaa tahtia kuin länsimaiset ruokatavat on korvanneet perinteistä Välimeren ruokavaliota, mutta silti siellä on Romanian jälkeen Euroopan vähiten lihavia tilastojen mukaan.
Olin itse Milanossa töissä yhdessä vaiheessa. Lihavia ei omissa kollegoissa näkynyt ja ainakin naisille paine pysyä hoikkana oli valtava. Olisi voinut uhata jopa työuraa jos olisi lihava. Maaseudulla ulkonäkö ei ole ihmisille niin tärkeää ja siellä on enemmän pyöreitä ja lihavia.
Miten pysyivät hoikkana? Syömällä todella harvoin ja vähän. Ei aamupalaa, lounaaksi joku voileipätyyppinen juttu, illalla sitten ateria. Jälkiruoka arkisin pelkkä hedelmä. Käytännössä elivät 16/8 pätkäpaastolla tuon aamiaisen pois jätön takia. Ja naiset puhui paljon kaloreista tms eli ei ollut mitään luonnostaan laihoja vaan piti ihan tietoisesti koko ajan laskea ja rajoittaa kaloreita. Motivaatio siihen tuli siitä, että naisen koko arvo tuli ulkonäöstä, jopa asiantuntijatöissä. Itse en tuota ulkonäkökeskeisyyytä Suomeen toivoisi, vaikka sitten motivoikin pysymään hoikempana.
Tästä tuli mieleen eräs lehtijuttu, olisiko ollut 90-luvulta, italialaisesta naisesta joka asui Suomessa. Tämä aivan tavallisen näköinen nainen kertoi, kuinka Italiassa häntä parjataan ulkonäöstä jatkuvasti, kadulla huudellaan "Ruma!" jne. Hän sanoi, että haluaa asua Suomessa, koska täällä hän saa olla rauhassa. Hän oli täyttämässä 40 ja sanoi, että nyt hänellä olisi Italiassakin vähän helpompaa koska siinä iässä naisesta tulee näkymätön, mutta nuorempana on aivan mahdotonta.
Ja hän oli ihan tavallinen, normaalipainoinen siisti nainen. Ei niin, että kenellekään saisi huudella törkeyksiä vaikka olisi minkä näköinen, mutta tuo kuvaa aika hyvin sitä, mitä luokkaa naisten ulkonäköpaineet ovat Italiassa. Ja tästä on aikaa, nykyään ne paineet lienevät moninkertaiset kun kaikkialla ulkonäköihanteet ovat karanneet yhä kauemmaksi siitä mitä normaalilla itsestä huolehtimisella voi saavuttaa.
yritetääs nyt naikkoset noudattaa
Mitä ystävällistä noissa on? Täyttä p***aa. Aiemmin jankutetiin, että miten ranskalaisnaiset pysyy niin hoikkina aina. Nyt italialaiset. Olis ees intialaiset, niin olis jotain perääkin noissa.