Vinkki suomi-naisille: "Tässä syy, miksi italialaiset naiset pysyvät hoikkina"
1. Ei määrä, vaan laatu
2. Aamiainen ja lounas ovat kevyitä
3. Ruoka on sosiaalista
4. Alkoholia kulutetaan kohtuudella
5. Arki on aktiivista
6. Ei dieettejä, vaan elämäntapaa
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/f50b2cfa-2844-46d9-95de-c30de4f7336c
Kommentit (79)
Italiassa syödään 2 aamupalaa.
Italiassa juodaan paljon alkoholia, etenkin viiniä.
Italiassa syödään paljon hiilareita ja öljyä.
Italiassa syödään tuhdisti.
Italialaiset ei juoksentele kuntosaleilla yms.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minua ei kiinnosta pysyä hoikkana.
Ihanaa voimaantumista.
Sitte itkua tuhertaen syödään koko täytekakku ennen nukkumaanmenoa.
Mä haen kans leipäjonosta sosiaalista ruokaa ja vedän kaksin käsin viinaa. Arki on aktiivista.
Italia on niin ihana, ihania laihoja kauniita ihmisiä. Ihana ilmasto, ihanaa ruokaa...
Suomessa rumia lihavia väärin syöviä ihmisiä. Pskaa ruokaa pska ilmasto. Italialaisille ei kelpaa Suomesta muu kuin suomalaisten raha ja lahjana mieluummin. Nöyrät ja tyhmät suomalaiset
Vierailija kirjoitti:
Huh huh olipa yllätys. Ja peukuista päätellen harvaa muutakaan av mammaa kiinnostaa.
Sitten täällä katkerina haukutte miehiä kun pettävät tai hakevat thaikuista jonkun nuoren hoikan likan. Se syy löytyy ihan peilistä. Vinkiksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh olipa yllätys. Ja peukuista päätellen harvaa muutakaan av mammaa kiinnostaa.
Sitten täällä katkerina haukutte miehiä kun pettävät tai hakevat thaikuista jonkun nuoren hoikan likan. Se syy löytyy ihan peilistä. Vinkiksi vaan.
? Pettäjiä saakin haukkua, siinä missä muitakin pikkupaskiaisia. Randomjamppojen tekemisillä ei muuten ole mitään väliä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinäpä hakee. Mies tietää, missä on ovi. Mutta takaisin ei ole tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Trollollooollooooooooootrolillillliii
Olenkin ihmetellyt missä olet piilotellut itteäs :)
Nella88 kirjoitti:
Kiitos vinkistä, pitää yrittää noudattaa
Italiaisessa ruoassa on kasviksia huomattavasti paljon enemmän kuin suomalaisessa ruoassa.
Arkisin ei ole tapana syödä mitään tiramisua vaan otetaan hedelmä jälkiruoaksi.
Alkoholia ei juomalla juoda koska humalainen nainen on vieläkin nolo juttu Italiassa. Sama koskee myös miehiä.
"Samalla voi ottaa oppia italialaisten rennosta suhtautumisesta paitsi ruokaan myös erilaisiin vartaloihin. Nautiskelevat italialaiset eivät nimittäin myöskään stressaa mahdollisista liikakiloistaan, minkä voi todeta millä vain paikallisella rannalla vierailemalla. Herkuttelua, hyväksyntää ja pysyvää hoikistumista - haluamme alkaa viettää dolce vitaa jo tänään!"
Olisi ihanaa osata olla noin rennosti ja ilman stressaamista..
Niillä on niin ihanat kelitkin siellä. Eikä varmaan kaamosmasennusta tunneta.
Italiassa tarkkailin hotellissa missä oli viereisessä pöydääsä laiha suurperheen äiti viikon ajan. Söi aamulla palan kakkua ja joi kahvin. Päivällä ei näkynyt ollenkaan syömässä. Illalla söi vain vähän primi piattia mutta joi monta lasia viiniä ja söi kulhon mansikoita. Lihava miehensä ja meluisat lapset söivät joka ruoalla ihan älyttömästi.
Jos mun ruoka on sosiaalista, kypsennys on kesken.
Italiassa ei oo varmaan ketään tunnesyöppöjä tai sitten ne on anorektikoita ja bulimikkoja..
Italialaisnaiset saavat nauttia kuumista ihanista italialaismiehidtä, viettäää kuumia hetkiä heidän kanssaan. Tuhdit suomi-ukot sen sijaan saavat kyllä mielen apeaksi,
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Italiassakin lihavuus on toki yleistynyt samaa tahtia kuin länsimaiset ruokatavat on korvanneet perinteistä Välimeren ruokavaliota, mutta silti siellä on Romanian jälkeen Euroopan vähiten lihavia tilastojen mukaan.
Olin itse Milanossa töissä yhdessä vaiheessa. Lihavia ei omissa kollegoissa näkynyt ja ainakin naisille paine pysyä hoikkana oli valtava. Olisi voinut uhata jopa työuraa jos olisi lihava. Maaseudulla ulkonäkö ei ole ihmisille niin tärkeää ja siellä on enemmän pyöreitä ja lihavia.
Miten pysyivät hoikkana? Syömällä todella harvoin ja vähän. Ei aamupalaa, lounaaksi joku voileipätyyppinen juttu, illalla sitten ateria. Jälkiruoka arkisin pelkkä hedelmä. Käytännössä elivät 16/8 pätkäpaastolla tuon aamiaisen pois jätön takia. Ja naiset puhui paljon kaloreista tms eli ei ollut mitään luonnostaan laihoja vaan piti ihan tietoisesti koko ajan laskea ja rajoittaa kaloreita. Motivaatio siihen tuli siitä, että naisen koko arvo tuli ulkonäöstä, jopa asiantuntijatöissä. Itse en tuota ulkonäkökeskeisyyytä Suomeen toivoisi, vaikka sitten motivoikin pysymään hoikempana.
Vierailija kirjoitti:
Niillä on niin ihanat kelitkin siellä. Eikä varmaan kaamosmasennusta tunneta.
Ylen Areenasta näkee vielä filmin Verhottu Napoli. Siinä vinkkiä kaamosmasennusta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Italiassakin lihavuus on toki yleistynyt samaa tahtia kuin länsimaiset ruokatavat on korvanneet perinteistä Välimeren ruokavaliota, mutta silti siellä on Romanian jälkeen Euroopan vähiten lihavia tilastojen mukaan.
Olin itse Milanossa töissä yhdessä vaiheessa. Lihavia ei omissa kollegoissa näkynyt ja ainakin naisille paine pysyä hoikkana oli valtava. Olisi voinut uhata jopa työuraa jos olisi lihava. Maaseudulla ulkonäkö ei ole ihmisille niin tärkeää ja siellä on enemmän pyöreitä ja lihavia.
Miten pysyivät hoikkana? Syömällä todella harvoin ja vähän. Ei aamupalaa, lounaaksi joku voileipätyyppinen juttu, illalla sitten ateria. Jälkiruoka arkisin pelkkä hedelmä. Käytännössä elivät 16/8 pätkäpaastolla tuon aamiaisen pois jätön takia. Ja naiset puhui paljon kaloreista tms eli ei ollut mitään luonnostaan laihoja vaan piti ihan tietoisesti koko ajan laskea ja rajoittaa kaloreita. Motivaatio siihen tuli siitä, että naisen koko arvo tuli ulkonäöstä, jopa asiantuntijatöissä. Itse en tuota ulkonäkökeskeisyyytä Suomeen toivoisi, vaikka sitten motivoikin pysymään hoikempana.
Eli suomessa on aidosti hyväksyvä ilmapiiri ja kehopositiivisuus, jota italiassa ei oo!
Let’s take a deeper look at the details of the report on obesity in Italy. It shows that 46% of adults (18 years and older), comprising more than 23 million individuals, and 24.2% of children and adolescents (aged 6-17), or 1 million and 700,000 individuals, are overweight. These figures reveal discrepancies in gender: women show lower rates of obesity (9.4%) than men (11.8%). Among children and adolescents, this discrepancy is even more notable: 20.8% of girls are overweight compared to 27.3% of boys.
https://www.valterlongo.com/obesity-in-italy-a-third-of-adults-are-over…
No ei mene hyvin Italiassakaan...