Jeee! 5 viikkoa ja -8,7 kiloa!
Mä oon niiiiiiiiin onnellinen!! Pudotettavaa on vielä paljon edessä, mutta tää on ollut niin helppoa, että tuntuu jotenkin ihan uskomattomalta. Miksi kukaan ei ole kertonut aiemmin miten keho toimii? Miksi olen uskonut kaikkea elintarviketeollisuuden syytämää p*skaa ja pilannut oman terveyteni... Onneksi nyt siihen tulee muutos. <3
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 22:32"]
Aamupala on päivän tärkein ateria , silloin Kuuluu syödä!
[/quote]
No tää on just sitä diipa daapaa, josta olen nyt onneksi oppinut vuosien aivopesun jälkeen pois. Mikään pakko ei ole koskaan syödä jos ei ole nälkä. Piste. Mä tungin vuosia naamariin aamuisin supersokeroituja jogurtteja, hiilaripommipuuroja ja tonnikaupalla leipää koska niin kuuluu tehdä. Mitä sain? 100+ kg
AP
Ja sitten taas esim. japanilaiset tunkevat joka aamu naamaansa riisiä ja kalaa, ja ovat maailman terveintä kansaa.
Mutta selväähän se on, että karppaamalla laihtuu, se on kiistatonta. Mutta tutkimuksia asiasta ei taida sen A-H.n tulkintoja lukuunottamatta vielä paljon olla? Ja kuinkahan pitkä aika tarvitaan ennen kuin terveysvaikukset ovat selvillä tutkitusti? en osaa näin ummikkona sanoa, mutta itsekin kyllä karppaamalla laihduin.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 22:43"]
Ja sitten taas esim. japanilaiset tunkevat joka aamu naamaansa riisiä ja kalaa, ja ovat maailman terveintä kansaa.
Mutta selväähän se on, että karppaamalla laihtuu, se on kiistatonta. Mutta tutkimuksia asiasta ei taida sen A-H.n tulkintoja lukuunottamatta vielä paljon olla? Ja kuinkahan pitkä aika tarvitaan ennen kuin terveysvaikukset ovat selvillä tutkitusti? en osaa näin ummikkona sanoa, mutta itsekin kyllä karppaamalla laihduin.
[/quote]
Kuinka paljon meillä on tietoa siitä mitä sokerin syöminen ja vaikka lisäaineet aiheuttavat pitkällä aikavälillä? Suomalaiset on nyt jo yksi maailman lihavimmista kansoista ja entistä enemmän mennään kohti Jenkkien tyyliä... Kun katsoo vaikka leikkelekinkkua täällä Suomessa, niin ainesosaluettelossa on sokeria. :o Ei se pelkkä riisi ole mikään paha asia, jos muu ruokavalio on pääasiassa kalaa, kasviksia, äyriäisiä, jne kuten Japanissa. Suomessa suositellaan joka väliin puuroa, leipää tai perunaa... Eikä ruisleipäkään ole pahaksi, jos se on oikeaa ruisleipää, mutta suurin osa meidän "ruisleivistä" on keinotekoisesti tummaksi värjättyä vehnäleipää. :(
AP
Onnittelen sinua täydestä sydämestäni siitä, että olet päässyt eroon fruktoosiglukoosisiirapista. Maksasi kestävyys ja elinikäsi pitenevät tuolla tavalla koska fruktoosiglukoosisiirappi aiheuttaa rasvamaksaa aivan pikkulapsillekin. Eli tarkkana vanhemmat niiden hunajamarinoitujen lihojen, limujen, valmissalaattien, jäätelöiden, keksien ja karkkien kanssa.
Laihdut liian nopeasti ja syöt liian vähän.
Hyvä ap! Jatka samalla linjalla, hienoa tuo ajatusmaailman muutos!
Tutkimuksia kyllä löytyy. Niistä vaan ei "sattumalta" suomen media uutisoi. Esim pubmed haulla löytyy, ovat ihan julkisia. VHH vaikuttaa muun muassa kolesterolisuhteisiin myönteisesti. Lisäksi tietyillä tyyleillä voi päästä eroon vatsavaivoista, iho-ongelmista ym.
Jokainen valitsee toki itse.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 00:39"]Laihdut liian nopeasti ja syöt liian vähän.
[/quote]
Mitä tarkoittaa "liian nopeasti"? Pitäisikö mun toppuutella kroppaani? Syödä vaikka vähän sokeria etten laihtuisi liian nopeasti? Ja miksi söisin enemmän kun näin tunnen oloni energisemmäksi ja paremmaksi kuin 15 vuoteen? Söin vuosia sokeria, leipää, perunaa ja lisäaineita ja olin koko ajan nälkäinen, pahantuulinen ja paino vain nousi. Nyt syön kun on nälkä ja tuo määrä ruokaa riittää hyvin pitämään nälän poissa ja verensokerin tasaisena. Jopa mieliteot makeaan on kadonneet, joka on mun mielestä ihan käsittämätöntä koska ennen söin helposti yksin litran jäätelöä tai levyn suklaata suorastaan ahmien.
AP
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 19:47"]
Tänään tein aamiaiseksi "bulletproof kahvia" jossa on siis kahvia, kookosöljyä ja voita
[/quote]
Ei menisi minulla kyllä alas. Kerran minulle tarjottiin kahvia kookosöljyllä ja teki todella tiukkaa saada se alas.
[/quote]
Osta MCT-öljyä ajaa saman asian kuin kookosöljy jopa tehokkaampaa! ja hajutonta ja mautonta :)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 00:39"]Laihdut liian nopeasti ja syöt liian vähän.
[/quote]
Mitä tarkoittaa "liian nopeasti"? Pitäisikö mun toppuutella kroppaani? Syödä vaikka vähän sokeria etten laihtuisi liian nopeasti? Ja miksi söisin enemmän kun näin tunnen oloni energisemmäksi ja paremmaksi kuin 15 vuoteen? Söin vuosia sokeria, leipää, perunaa ja lisäaineita ja olin koko ajan nälkäinen, pahantuulinen ja paino vain nousi. Nyt syön kun on nälkä ja tuo määrä ruokaa riittää hyvin pitämään nälän poissa ja verensokerin tasaisena. Jopa mieliteot makeaan on kadonneet, joka on mun mielestä ihan käsittämätöntä koska ennen söin helposti yksin litran jäätelöä tai levyn suklaata suorastaan ahmien.
AP
[/quote]
Painonpudotus on pysyvää kun se tapahtuu hitaammin. Onko tullut mieleen että söit ennen todella epäterveellisesti? Pastaa, perunaa, sokeria, leipää... voi syödä vaikka päivittäin kunhan pysyy KOHTUUDESSA. Minä ja useimmat tuntemani hoikat syövät!
[/quote]
Mihin perustat väitteesi siitä, että painonpudotus on pysyvä kun se on hidasta? Mä olen tiputtanut elämäni ainakana lähemmäs 50 kiloa ja osan niistä nopeasti ja osan todella hitaasti. Jokaikinen kilo on tullut takaisin. Kyllä kyse on ihan siitä, mitä tapahtuu niille omille ruokailu- ja liikuntatottumuksille sen laihduttamisen jälkeen. Jos onnistuu syömään vähemmän kuin kuluttaa, niin ei liho takaisin. Eikö?
Minä söin aiemmin juuri niitä mitä mainitsit: pastaa, perunaa, leipää, sokeria, jne. Juuri niitä mitä nykyään tuputetaan isona osana "terveellistä" ruokavaliota. Sokeria lisätään ihan surutta elintarviketeollisuudessa mm. kinkkuleikkeleisiin, marinoimattomiin broilerinsuikaleisiin ja ties mihin! Mun käännökseni tässä kohdassa on myös käännös kohti puhtaampaa ruokaa. En minä tarvitse sitä sokeria makkaraani... Vielä 100v sitten syötiin sokeria about 4 kg / vuosi ja nykyään sitä syödään 40 kg / v. Sitten voi miettiä mitä on ihmisten hyvinvoinnille käynyt 100 vuodessa.
AP
[/quote]
Työskentelen terveydenhuollossa ja koskaan en ole nähnyt suosituksia, joissa kehotetaan syömään sokeria osana terveellistä ruokavaliota. Myöskään leipää ja perunaa ei suositella ylettömästi (lisäksi eri asia syödä keitetty peruna kuin upporasvassa paistettu) ja makaronin ja riisin osuus on sangen pieni.
En ole vielä työurani aikana tavannut ihmista, joka olisi lihonut monipuolista ja terveellistä (vähärasvaista) ruokaa syömällä. Kyllä ne ihrat ovat tulleet limsoista, karkeista, jäätelöistä, hampurilaisista ja alkoholista.
Erinomaista, jos lihava ihminen pudottaa painoaan edes jonkin verran. Pysyviä tuloksia ei kuitenkaan valitettavasti saa niukkaenergisellä ja yksipuolisella ruokavaliolla.
Onnea! Itselläni olisi vielä jokunen kilo matkaa. Mut tämä on nyt loppuelämän mittainen projekti.
Mistä tuota MCT-öljyä saa? Entä käytättekö jotain erikoiskahvia vai ihan tavallista KultaKatriinaa?
Mistä ihmeen ketoosista täällä puhutaan. Ketoosi tarkoittaa (myös) tilaa jossa vs nousee niin ylös että glukoosia erittyy virtsaan.. mutta se vaatii siis diabeteksen.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:09"]
Noita ap:n ruokia kun katsoo, niin hän laihtuu koska kalorimäärä on niin pieni. Ap:han harrastaa hyvin vähän liikuntaa, ja varmaan on kevyt toimistotyö. Itse liikun päivittäin, en mitenkään pärjäisi noin vähällä ruoalla. Pointtihan ei ole siinä, että miten vähän ruokaa voi syödä ja tuntea itsensä kylläiseksi, vaan siinä että elimistö tarvitsee polttoainetta ja ravintoaineita. Viisi viikkoa ei ole pitkä aika, mutta jossain vaiheessa kroppa alkaa kapinoida riittämätöntä ravinnon saantia vastaan.[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 22:43"]
[/quote]
[/quote]
Kalorimäärä on n. 1400, joka on ihan "normaali" määrä laihduttajalle. Teen kyllä kevyttä toimistotyötä ja liikun sen kolme kertaa viikossa. Olen monet kerrat ollut 1000-1300 kalorin dieetillä ja yrittänyt sitkutella päänsäryn, palelemisen, jatkuvan nälän ja ärtymyksen kanssa. Laihduttaminen on todellakin aina ollut taistelua ja itsensä kanssa kamppailua... Mutta ei nyt. Olen pirteä, energinen ja hyväntuulinen. En ole nälkäinen ja jaksan paremmin. Verensokerini on tasaisempi kuin moneen vuoteen, joten en todellakaan näe mikä tässä olisi niin huonoa. Onko ainoa "ongelma" tässä nyt se, että en syö suomalaisten pyhiä ruokia eli leipää ja perunaa?
AP
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 00:39"]Laihdut liian nopeasti ja syöt liian vähän.
[/quote]
AP
[/quote]
Painonpudotus on pysyvää kun se tapahtuu hitaammin. Onko tullut mieleen että söit ennen todella epäterveellisesti? Pastaa, perunaa, sokeria, leipää... voi syödä vaikka päivittäin kunhan pysyy KOHTUUDESSA. Minä ja useimmat tuntemani hoikat syövät!
[/quote]
Mihin perustat väitteesi siitä, että painonpudotus on pysyvä kun se on hidasta? Mä olen tiputtanut elämäni ainakana lähemmäs 50 kiloa ja osan niistä nopeasti ja osan todella hitaasti. Jokaikinen kilo on tullut takaisin. Kyllä kyse on ihan siitä, mitä tapahtuu niille omille ruokailu- ja liikuntatottumuksille sen laihduttamisen jälkeen. Jos onnistuu syömään vähemmän kuin kuluttaa, niin ei liho takaisin. Eikö?
Minä söin aiemmin juuri niitä mitä mainitsit: pastaa, perunaa, leipää, sokeria, jne. Juuri niitä mitä nykyään tuputetaan isona osana "terveellistä" ruokavaliota. Sokeria lisätään ihan surutta elintarviketeollisuudessa mm. kinkkuleikkeleisiin, marinoimattomiin broilerinsuikaleisiin ja ties mihin! Mun käännökseni tässä kohdassa on myös käännös kohti puhtaampaa ruokaa. En minä tarvitse sitä sokeria makkaraani... Vielä 100v sitten syötiin sokeria about 4 kg / vuosi ja nykyään sitä syödään 40 kg / v. Sitten voi miettiä mitä on ihmisten hyvinvoinnille käynyt 100 vuodessa.
AP
[/quote]
AP
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:30"]
Hyvä ap! Jatka samalla linjalla, hienoa tuo ajatusmaailman muutos!
Tutkimuksia kyllä löytyy. Niistä vaan ei "sattumalta" suomen media uutisoi. Esim pubmed haulla löytyy, ovat ihan julkisia. VHH vaikuttaa muun muassa kolesterolisuhteisiin myönteisesti. Lisäksi tietyillä tyyleillä voi päästä eroon vatsavaivoista, iho-ongelmista ym.
Jokainen valitsee toki itse.
[/quote]
Tutkimuksia myös löytyy paljon VHHtä vastaan, mut eihän niitä tarvii laskea?
Noita ap:n ruokia kun katsoo, niin hän laihtuu koska kalorimäärä on niin pieni. Ap:han harrastaa hyvin vähän liikuntaa, ja varmaan on kevyt toimistotyö. Itse liikun päivittäin, en mitenkään pärjäisi noin vähällä ruoalla. Pointtihan ei ole siinä, että miten vähän ruokaa voi syödä ja tuntea itsensä kylläiseksi, vaan siinä että elimistö tarvitsee polttoainetta ja ravintoaineita. Viisi viikkoa ei ole pitkä aika, mutta jossain vaiheessa kroppa alkaa kapinoida riittämätöntä ravinnon saantia vastaan.[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 22:43"]
[/quote]
Aamupala on päivän tärkein ateria , silloin Kuuluu syödä!