suupielet auki-vitamiininpuutos?
Kommentit (33)
On. B-vitamiini auttaa, samoin Oluthiiva (saa ainakin luontaistuotekaupoista, ehkä apteekistakin). Bepanthen-voide ensiapuna.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 18:41"]
Ei ole. Sinulla on hiivasieni suupielissä. Talttuu samalla voiteella kuin alapäänkin hiiva.
[/quote]
Lääkäri sanoi minulle että johtuu joko hiivasta tai b-vitamiinin puutoksesta. Sain hiivavoidetta, ja auttoi. On auttanut myös b-vitamiini toisinaan.
Oon syönyt huonosti. Epäilen että liittyy siihen.
Joskus aikoinaan tapahtui samaa kun söin paljon leipää eli en kunnon aterioita.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 18:41"]
Ei ole. Sinulla on hiivasieni suupielissä. Talttuu samalla voiteella kuin alapäänkin hiiva.
[/quote]
Pitää muuten paikkansa. kuolaatko nukkuessa? kuivaa illalla suupielet hyvin, pistä hiivavoidetta päälle, toimii suht nopeasti.
Itselleni syyksi paljastui tietyt ruoka-aineet, hydrokortisoni on auttanut täällä
Atoopikolla on miljoona syytä, mikä aiheuttaa tuon. Tälle atoopikolle viikon loma etelän auringossa tekee ihmeitä.
Sibicortia kannattaa myös kokeilla. Minulle sanottiin apteekissa että harvoin on hiiva, se tulee yleensä jos suupielissä on ihopoimut, esim. vanhuksille.
Se on se jatkuva ketutus ja ressi. Suupielet kääntyy alamäkeen, märiksihän ne silloin jää.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 19:02"]Se on se jatkuva ketutus ja ressi. Suupielet kääntyy alamäkeen, märiksihän ne silloin jää.
[/quote]
D.
Voi olla b-vitamiinin tai raudan puute.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 19:04"]Voi olla b-vitamiinin tai raudan puute.
[/quote]
Vois tosiaan olla kun syön huonosti ja uupumustakin on.
Mulla rupes suupielet halkeilemaan pahasti kun aloin käyttää Listerinen suuvettä, myös jotkut hammastahnat on tehneet samaa.
Mulla menee liiasta C-vitamiinista suupielet rikki.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00500
Hae apteekista Pimafucort ja jos ei viikossa parane, niin sitten lääkäriin.
Putsaa aamuin illoin desinfiointiaineella suupielet,auttaa todella nopeasti.Hiiva tai bakteeritulehdus todennäköisesti.Rasvat vaan pahentaa asiaa.
Vaihda hammastahna miedompaa, paranee heti suupielet.