Te, joille ei tule raskausvatsaa
Uutisista silloin tällöin lukee, että joku nainen on synnyttänyt vauvan tietämättä, että oli edes raskaana. Kuulostaa oudolta, vaikka toki joillakin voi kuukautiset jatkua vaikka olisikin raskaana. Mutta oudointa lienee kuitenkin se, että miten se maha voi näyttää niin normaalilta ja hoikalta, että siitä ei tajua olevansa raskaana? Ylipainoisesta ihmisestä raskautta ei toki välttämättä näkyisi, mutta kyllähän monet näistä uutisten naisistakin oli ollut hoikkia. Miten siellä mahassa oikeasti voi kasvaa 3-kiloinen vauva ilman että se näkyy yhtään ulospäin? Onko täällä kenelläkään oikeasti ollut tuollaista vatsaa, mistä ei näkynyt edes loppuvaiheessa raskaus?
Kommentit (11)
Joku sanoi, että vauva voi olla myös seisoma-asennossa, jolloin se maha ei näy, mut vain jos on pitkä selkäinen ihminen.. Eilen joku kirjoitti..
Mahat tosiaan voi olla eri raskauksissa ihan eri kokoisia. Minulla on nyt rv 30 yhtä isomaha kuin mitä oli esikoisesta synnyttämään mennessä rv 38+.
No kyllä minusta silti on molemmissa nähnyt, että olen raskaana. Mutta jo mahan puolesta tämä toinen raskaus on ollut paljon "raskaampi".
Erittäin treenatuilla naisilla se maha ei juuri veny niiden vatsalihaksien takia..
toi ei kyllä ihan täysin pidä paikkaansa että treenatuilla ei maha näy kun vatsalihakset ei veny :D komea vatsa ennen raskautta, mutta lyhyt kuin mikä niin kyllähän sen vauvan on pakko jossain olla = maha nojaa eteen.
Nyt rv 29 eikä suurin osa ihmisistä ehkä tajua minun olevan raskaana. Lihoneelta ehkä näytän. Sf-mitta silti normaalin rajoissa, vauvakin rakenneultrassa viikkoa edellä. En tiedä mistä johtuu. En ole ylipainoinen, en tikkukaan. 170 pitkä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 18:48"]
Erittäin treenatuilla naisilla se maha ei juuri veny niiden vatsalihaksien takia..
[/quote] ehh, ne vatsalihakset siirtyy sivummalle raskauden aikana.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 18:48"]
[/quote] ehh, ne vatsalihakset siirtyy sivummalle raskauden aikana.
Niillä on tilava lantio, jonne vauva mahtuu hyvin käpertymään.
Mulla paino nousi vain 6 kg raskausaikana, vauva oli 3,2kg, mutta kyllä mulla silti ihan selkee maha oli, vaikka ihan pieni se olikin. Vaikkei muut sitä mahaa välttämättä huomanneet, tunsinhan minä vauvan potkut, kun mua paukutti kylkiluihin.
Olin hoikka ja 170cm.
Veikkaan, että täytyy olla erikoinen vartalo, jos ei edes itse tajua.
No onhan ne monet sanoneet että ulkopuoliset olivat huomautelleet mutta itse piti vain turvotuksena tms. Eiköhän tuo "tietämättömyys" ole enemmän psykologinen juttu, eikä sitä että mitään ei näkyisi/tuntuisi.
Se vauva voi myös painaa vähemmän kuin sen 3 kg. Mä synnyin 3 viikkoa etuajassa ja painoin 1,9 kg. Äidistä ei näkynyt juurikaan raskaus.