Ihon alaiset finnit - APUA!
Luulin jo tähän ikään (30 v.) mennessä päässeeni eroon finniongelmista, mutta ei... Nyt viime kuukausien ajan kulmakarvojeni väliselle alueelle on alkanut ilmestyä ihon alaisia finnejä. Muuten ihoni on hyvässä kunnossa, ollut koko aikuisikäni. Nämä ihon alaiset finnit sinnittelevät siinä keskeisellä paikallaan ainakin pari viikkoa ja kun edelliset katoavat, alkaa jo uusia pukkaamaan esiin. Niitä ei voi puristaa pois, kun ei niissä ole näkyvissä mitää puristettavaa (enkä ole edes moista yrittänyt, koska tiedän, että se vaan pahentaa tilannetta). Osaako joku kertoa, miksi näitä ihon alaisia patteja ilmestyy näin omituiseen kohtaan ja miten niistä pääsee eroon??
Kommentit (11)
Ihotautilääkärille mars! Myös sinä raskautuja. Voit saada talia vajottavaa voidetta.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 18:36"]
Ihotautilääkärille mars! Myös sinä raskautuja. Voit saada talia vajottavaa voidetta.
[/quote]
Eli mitä voidetta tarkemmin sanoen?
Hyväksi kotikonstiksi olen havainnut myös basibact-voiteen. Sitä joka ilta puhdistetuille kasvoille, paukaman kohdalle niin paukamia häipyy nopeammin. Jos ei auta/niitä on paljon niin ihotautilekurille mars mars.
en ole asiantuntija, mutta kaikki mistä tulee valkosta kakkaa sisältä eivät välttämättä ole finnejä. esim monilla tollasta tulee nenässä olevista huokosista puristettaessa, mutta ne eivät ole finnejä vaan ominaisuus. eli ei parannettavissa koska siinä ei ole mitään vikaa.
Niistä ei pääse koskaan eroon. Teki mitä tahansa tai jätti tekemättä, uusia pukkaa kun vanhat poistuu. Ilmeisesti hormonitoiminta on vaan perustavanlaatuisesti sekaisin t. melkein nelikymppinen
Kannattaako noiden takia käydä kosmetologilla vai...? (toinen epätietoinen)
Eipä ne kosmetologitkaan ihmeidentekijöitä ole. Tietysti ihotyypin mukainen kasvohoito voi jonkin verran auttaa.
Eipä ne kosmetologitkaan ihmeidentekijöitä ole. Tietysti ihotyypin mukainen kasvohoito voi jonkin verran auttaa.
Mullakin aina noita! Todella ärsyttäviä. Mikään ei ole auttanut, olen kokeillut vaikka mitä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 18:11"]
Mullakin aina noita! Todella ärsyttäviä. Mikään ei ole auttanut, olen kokeillut vaikka mitä.
[/quote]
Ehkä siksi ettei ne ole finnejä. Meillä on ihossa paljonkin erilaisia epämiellyttävyyksiä mistä me halutaa päästä eroon, mutta aina se ei onnistu. Osa on vain osa teidän ihoanne ja se on mitä se on. Niistä ei pääse eroon vaikka kuinka yrittäisitte. Te voitte puristaa niistä sen valkosen mömmön ulos ja pari päivää myöhemmin ne on taas täynnä sitä. Niihin täytyy vaan totutella. Finnin näkösetkin pauat voi johtua monestakin eri syystä. Esim sienitartunnat voi olla tollasten syy. Ja ne ei lähde mihinkään ennen kun se sieni on hoidettu. Te voitte saada väliaikasen avun yvällä hygienialla, mutta se on aina ohimenevää.
Täälläkin yksi näistä kärsivä, ja olen kärsinyt koko aikuisikäni! Olen nyt 36 ja olemme yrittäneet vauvaa 2 vuotta, joten en voi syödä edes roaccutan-kuuria tähän. Yhden söin ja se auttoi aika hyvin hetkeksi, mutta tosiaankin vain hetkeksi.. Kammottava vaiva, koko kasvot ihan pilalla tämän takia. Varsinkin kun en muutenkaan mikään ruusu ole!