Kuinka moni kierrättää lastenvaatteet ja tarvikkeet tuttujen ja sukulaisten kesken?
Siis, että aina kun tulee uusi vauva, annetaan pieneksi jääneet tavarat ja vaatteet siihen perheeseen ja oletteko itse saaneet muilta vaatteita ja tavaroita?
Mun tuttavapiirissä on aika paljon tällä hetkellä vauvoja/pieniä lapsia. Suurin osa tyttöjä. Niin kyllä siinä tavarat ja vaatteet kiertää aika tehokkaasti perheestä toiseen.;-)
Sekin on selvää säästöä lapsiperheessä. ;-)
Kommentit (8)
Ei, en kierrätä. Enkä ota lainaan. Joko annan kokonaan omaksi, tai sitten myyn nettikirppiksellä. Ja vastaavasti en ota lainaan keneltäkään mitään, vaan ostan kirppikseltä tai otan vastaan lahjoituksena. Inhoan sellaista säätämistä, että voi kyynel, annon tämän Tommin ihanan bodyn sulle lainaan vuosi sitten ja kamalaa, tätähän on pesty ja pidetty ja tässä on porkkanatahra ja reikä, nyt se on pilalla, ja mulle ei jäänyt kuin muistot meidän Tommista siinä! Sää oot pilannu meidän Tommin bodyn ja käyttänyt mun ystävyyttä väärin ja kaikki on nyt pilalla!
Alussa siis sain pari kassillista vauvanvaatteita, ja lopussa sitten tuntui että pitää niiden kuluminen jotenkin korvata, joten ostin lainaajalle uusia lastenvaatteita summalla, jolla olisin ostanut puolet lastenkirppiksestä tyhjäksi. Ja silti kävi niin, että tämän lainaajakaverin serkun hänelle lainaksei antaneeseen vauvan takkiin, jonka hän siis lainasi minulle ja minä vein takaisin että hän voi viedä sen takaisin serkulleen että serkku voi lainata omalle serkulleen, oli tullut tahra jota en saanut pois, ja näin tuli tästäkin paha mieli. Silloin päätin että nämä hommat eivät ole minua varten. Lainailkoon ne joille se sopii.
en lainaa, lahjoitan. ihan uusiahan ne kierrätettävät ei ole mutta saa vauvan arkivaatteissa nyppyjä ja tahroja olla.
en lainaa, lahjoitan. ihan uusiahan ne kierrätettävät ei ole mutta saa vauvan arkivaatteissa nyppyjä ja tahroja olla.
Meillä on se kaveripiirin ja sukulaislasten nuorin... eli ihan itse pitää niille pieneksi jääneille vaatteille ja kengille keksiä loppusijoituspaikka. Muut serkut on sen verran vanhempia, että sieltä ovat säästänee meidän ipanalle vain muutamia vaatteita. Ja yhdeltä, joka olis suunnilleen sopivalla kokoerolla, äitinsä käyttää nakinkuoria, eli ovat meille tullessaan jo pieniä (10cm pidempi lapsi käyttää samankokoisia vaatteita kuin meidänkin ipana).
Polkupyörä ja suksia on saatu sopivia, lähinnä niiltä isommilta serkuilta..
Me saimme vauvanvaatteita 2 isoa ikean kassillista ilmaiseksi tuttavaperheestä, joitakin vaatteita saatiin myös lahjaksi ja ostettiin itsekin muutamat tarpeelliset ja kaikki käytössä olleet vaatteet annettiin ilmaiseksi sukulaisperheeseen. Toivottavasti he ovat antaneet eteenpäin ne, joita eivät itse enää tarvitse. Mitään vaatetta en halua enää itse takaisin, pari "muistovaatetta" säästettiin lapsille ihmeteltäväksi.
Leluja on lahjoitettu myös eteenpäin sukulaisille, kavereille ja päiväkoteihin.
Aika vähän. Itse voisin antaa eteenpäin, mutta ei ole oikein ketään kenelle antaa. Parilta sukulaiselta ollaan saatu, mutta ne vaatteet on ollut aina niin järjettömän vanhoja ja kuluneita (voi olla 10v vanhoja ja useammalla käytettyjä), ettei niistä oikein mitään iloa ole ollut. Ei olla satuttu oikein samoihin aikoihin lisääntymään...
Meillä kiertää suvussa ja kavereilla, eli kun itse sain lapsen puhelin rupesi soimaan ja tutut soitteli tarviiko. Sitten kun en itse tarvinnu kyselin tutut läpi löytyykö tarvetta. Kerran tuttu kysyi oonko jo laittanu eteenpäin ja tiiänkö mistä sais. Aika rennosti pyörii kierrätys ja aina yleensä joltain jotain löytyy..
Meillä koko suku tekee samaa, toimii ja on kaikille hyödyllistä :)