Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko sosiaalisen varoitusmerkin näkeminen joltain?

Vierailija
27.11.2020 |

Siis jos näkee toisessa ihmisessä jonkinlaisen varoitusmerkin, siis ns Red Flagin. Näkee että hetkinen, tuo henkilö saattaa olla pahaksi minulle, hänellä saattaa olla pahat mielessä, onpas siinä tosi epäilyttävä henkilö, täytyy ehkä pitää etäisyyttä häneen ettei minulle kävisi pahasti.
Kun näet tuollaisia merkkejä ihmisissä: tunnetko jotain? Liittyykö tuohon jokin tunne? Minkälainen tunne? Tuntuuko vatsassa? Vai mitä täh?
Kysyn koska minulta tuollainen varoitusmerkkitunne puuttuu kokonaan.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypin yläpuolelle ilmaan ilmestyy sellanen punanen huutomerkki.

2/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun harhoissaan sekoilevan narkomaanin tunnistaa, mutta muu on hankalampaa. Usein epämiellyttävä ensivaikutelma johtuu vain omista aikaisemmista, usein tiedostamattomista  kokemuksista. Tunteella ei ehkä ole mitään tekemistä tämän henkilön ominaisuuksien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näkyy ”red flag”, tulee ”gut feeling”.

Vierailija
4/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisen luonteesta yleensä välittyy kuva ulkopuolellekin, viestinnästä vain 7 % on sanallista. Etenkin kauna ja katkeruus näkyvät ulkomuodossa kyllä.

Vierailija
5/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisen luonteesta yleensä välittyy kuva ulkopuolellekin, viestinnästä vain 7 % on sanallista. Etenkin kauna ja katkeruus näkyvät ulkomuodossa kyllä.

Niin ja herännyt tunne on sellainen epämääräinen vastenmielisyys. Kyllä sanatonta viestintää kannattaa uskoa, enemmän kuin sitä sanallista.

Vierailija
6/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti aina ei näy.

Vierailija
7/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hakemaan apua itsellesi ap. sillä heijastat omiasi toisiin, normaalisti ei tarkkaile noin koko ajan.

Vierailija
8/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja herännyt tunne on sellainen epämääräinen vastenmielisyys. Kyllä sanatonta viestintää kannattaa uskoa, enemmän kuin sitä sanallista.

Enemmänkin kannattaisi olla kriittinen sille ensivaikutelmalle. Olihan siitä tutkimuksiakin, että täsmälleen samanlaisilla meriiteillä vähän rumemman oli huomattavasti vaikeampaa tulla palkatuksi. Eli siis epäsymmetriset kasvonpiirteet ja vähän epäsiisti olemus = red flag (muka), vaikka meriitit muuten samat.

Itse olen huomannut ne vähän nuhjuisemmat ihmiset aidommiksi ja kivemmiksi sekä luotettavammiksi. Tiedän, että sellaiset saavat aiheettomasti kakkaa niskaansa jatkuvasti ja ne lipevät ja sliipatut ovat suosittuja yhtä lailla katteettomasti.

Vierailija
9/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene hakemaan apua itsellesi ap. sillä heijastat omiasi toisiin, normaalisti ei tarkkaile noin koko ajan.

Olen samaa mieltä. Aivan kuin haluaisi selitellä itselleen, että pahantahtoinen ennakkoluuloisuus sekä pelkkä ensivaikutelma olisi jotain faktaa aina.

Vierailija
10/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Aivan kuin haluaisi selitellä itselleen, että pahantahtoinen ennakkoluuloisuus sekä pelkkä ensivaikutelma olisi jotain faktaa aina.

Kyllä ja levittelee sitä sitten tänne muihin.

Vierailija
11/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin 'sosiaalinen varoitusmerkki' on karsea käännös. 

Vierailija
12/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on tullut tuo olo vahvasti. En uskonut tunnetta, olisi pitänyt. Intuitio ei ole mitään huuhaata tai harhaisuutta, vaan pienistä aivojen keräämistä tietomuruista tajuntaan nouseva tietoa. Ei pidä aliarvioida omia aivojaan.

Vierailija
13/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne kuin näkisi että suosikki maljakko alkaa pudota hyllyltä. Mutta tunne riippuu siitä, kuinka paljon jaksaa välittää jostain asiasta, mille henkilö on vaaraksi.

Vierailija
15/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu. Sellaiselta, että on parempi olla hiukan varuillaan ja pitää etäisyyttä kyseiseen henkilöön, vaikka hän vaikuttaisikin sydämelliseltä ja positiiviselta. Saman olen huomannut pätevän myös toisinpäin. Jotkut ihmiset vaikuttavat päällepäin asiallisilta, vakavilta ja virallisilta mutta silti heistä heijastuu lämpö ja hyväksyntä.

Vierailija
16/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intuitioon kannatta luottaa. Ei ole koskaan ollut väärässä. Jos jostain tulee olo, että varo tuota ihmistä, niin silloin varon.

Vierailija
17/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intuitioon kannatta luottaa. Ei ole koskaan ollut väärässä. Jos jostain tulee olo, että varo tuota ihmistä, niin silloin varon.

Ehkä normaali ihminen ei nyt yleensäkään oitis kapsahda uusien tuttavuuksien kaulaan. 

Ainakin itse "varon" aluksi jokaista uutta tuttavaa. Keskustelu yleisellä tasolla, pientä testausta mistä alueelta löytyisi yhteistä huumoria, kuulostelua miten toinen puhuu ja viestii ja miten oma viestintäni tulee kuulluksi.

Jotkut sitten jäävät etäisemmiksi ja joistakin tulee läheisempiä, muutama tosiystäväkin on maailman mittaan minullekin siunaantunut.

En mä oikein tiedä millainen ihminen sitten olis semmoinen jota todella todella pitäisi varoa? Psykopaatti? Itse olen poistanut elämästäni yhden entisen ystävättäreni, joka oli kaikella tavalla läheisyyteeni tuleva ja jolta opinkin paljon asioita, mutta lopuksi hän vietteli silloisen mieheni (se oli vaan yksi kerta, mutta riitti mulle). Ja erästä professoria välttelen, tai en välttele ihmistä, mutta en halua projekteihin hänen kanssaan, koska huolimatta äärettömästä viehättävyydestään ja älykkyydestään hän saa silmittömiä raivokohtauksia joskus ja purkaa ne keneen tahansa kuka sattuu olemaan lähellä; sellaista en kaipaa. Omaan veljeenikin suhtaudun varauksella: voidaan puhua melko monesta asiasta, mutta kumpikin tiedämme, ettei meidän kannata keskustella politiikasta, kun siitä ollaan ihan eri mieltä.

Vierailija
18/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin 'sosiaalinen varoitusmerkki' on karsea käännös. 

Kirjoititko itse nuo kaikki nerokkaat viestit? Oletkohan ihan kunnossa? Huomaatko jonkinlaisia varoitusmerkkejä itsessäsi? Oletko varma että tahdot olla juuri tuollainen ihminen, että tuolla lailla toimien voit hyvin? Milloin olet viimeksi voinut hyvin, muistatko niin kauas menneisyyteen?

Vierailija
19/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti aina ei näy.

Sen näkee habituksesta.

Jos tyyppi on sulava ja jäntevän oloinen "peto".

Silloin todennäköisyys hävita tappelu on suuri.

Hyvä tiedostaa oma ranking lista.

Se on totta että aika moni kuvittelee itsestään liikoja ja suorastaan haluaa juosta nyrkkiä päin.

Se on valitettavaa.

Vierailija
20/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaiseksi värjätty tukka, feministisangat. Asusteessa sateenkaarielementti. Voima-lehti takataskussa. Hesarin kestotilaus. Siinä joitain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi