Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikkien elämässä vastoinkäymisiä?

Vierailija
03.04.2014 |

Onko joku, jonka lapsuudenperheessä tai nykyisessä suhteessa ei ole ollut mitää näistä:

- vakavia sairauksia

- ennenaikaisia kuolemia (alle 40v)

- väkivaltaa

- pettämistä

- alkoholismia tai päihteiden käyttöä

- mielenterveysongelmia

- avioeroa

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut. Siis jos tällä tarkoitetaan sitä aikaa kun vielä asuin kotona. Aika pumpulissa olen elänyt, myöhemmin on tullut vastoinkäymisiä.

Vierailija
22/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 01:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 00:17"]

Minusta tuntuu ettei veljeni vaimolla ole paljoa ongelmia elämässään ollut. Välillä sen huomaa pienistä kommenteista ja tietynlaisesta ymmärtämättömyydestä. Enpä viitsi hänelle murheitani selitellä. Tottakai harmittaa että jollakin on asiat aina niin helvetin hyvin (mitä nyt välillä sisarustensa kanssa kinastelee, mutta siinä se). Olisihan se hienoa, jos elämässä kaikki sujuisi aina suunnitelmien mukaan...

[/quote]

Kuulostatpa kateelliselta ihmiseltä.

Ymmärrä, että sinulla on samat lähtökohdat menestyä kuin jollakulla muullakin. Oikeasti.

[/quote]

Oikeasti. Oikeasti ihmisillä on hyvin erilaiset lähtökohdat, elämä on aina epäoikeudenmukaista. Mutta parhaansa on yritettävä. Se on jokaisen velvollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kuollutta isovanhempaa, kaksi kuollutta vanhempaa. päihteiden käyttöä. Työttömyyttä. Sairauksia. Eihän nuo mitään tragedioita ole, vaan tavallista elämää.

Vierailija
24/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin elämä on koetellut tosissaan tähänkin päivään asti (s. 1991). Naulan arkkuun löi vielä vakava sairastuminen. Ärsyttää kun sanotaan, että kaikella on jokin syynsä ja seuraa jotain posiitivista. Vaikka, että vain ymmärtää toista sairasta. Todella epäreilua tämä on, eikö tästä voi mtn positiivista löytää kaivamallakaan! Miksi joillekin annetaan liikaa koettelemuksia? Kun elämä on ollut yhtä taistelua, tulevaisuus ei kyllä houkuttele uusine kipuinensa ja suruinensa. Minun kestävyyden raja loppuu tähän.

Vierailija
25/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 10:06"]

ei ole ollut. Siis jos tällä tarkoitetaan sitä aikaa kun vielä asuin kotona. Aika pumpulissa olen elänyt, myöhemmin on tullut vastoinkäymisiä.

[/quote]

Sama täällä. Ja tuntuu että olisi parempi kokea vastoinkäymiset nuorempana, niin oppisi paremmin kestämään tulevia.

Vierailija
26/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tai lähipiirissäni ei ollut mitään noista, olen 26v. Olen kuitenkin sen verran realisti, että en tuudittaudu mihinkään "kaikki menee aina hienosti" -harhaan, vaan pidän ihan todennäköisenä että tulevaisuudessa minua kohtaa joku suurempi tragedia. Uskon kuitenkin, että pystyn ja jaksan kohdata sen, koska ymmärrän olevani etuoikeutettu näillä lähtökodilla enkä ole katkeroitunut elämälle. Uskon, että elämällä on tapana järjestyä.

Vierailija
27/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:38"]

Onko joku, jonka lapsuudenperheessä tai nykyisessä suhteessa ei ole ollut mitää näistä:

- vakavia sairauksia

- väkivaltaa

- pettämistä

- mielenterveysongelmia

- avioeroa

[/quote]

Mun lapsuuden perheessä ei ole mun tietojen mukaan ollut mitään noista, laman aikaan oli työttmyyttä.

Omassa suhteessakaan ei ole edellämainittuja, mutta olemme käynneet läpi vuosien lapsettomuushoidot. Ja anoppi on aiheuttanut toiminnallaan parisuhdeterapiassa käymistä.

Vierailija
28/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta vaille kaikki ja paljon muuta päälle jota en viitsi tarkemmin avata. En todellakaan usko, että kaikkien elämässä on yhtä lailla vastoinkäymisiä. Jos moniin muihin vertaa, niin minulla pitäisi olla keveä ja helppo loppuelämä vailla mitään ongelmia. Mikäli mittakaava on omassa viiteryhmässä. Muualla maailmassa jos miettii, niin hyvinhän minulla asiat ovat olleet, ei sotaa, nälänhätää tms.

Ei voi sanoa että olisin katkera, mutta hyvin surullinen olen siitä mitä olen joutunut kokemaan. Hyvin pitkälti nuo vahvistavuus-jutut ja muut ovat turhaa löpinää. Joka vastoinkäyminen vaan rikkoo lisää ja horjuttaa turvallisuudentunnetta.

Nykyisin en enää välitä juurikaan. Nuorempana aina vaivuin epätoivoon ja sairastin masennusjaksoja. Sen verran käsittelykyky on parantunut, että en enää tunnu masentuvan, mutta toisaalta olen jatkuvasti "suojat päällä", en viitsi kiintyä tai sitoutua oikein mihinkään. Enkä jaksa yrittää pyrkiä hyvään ja onnelliseen, rämmin vain hissukseen eteenpäin.

Vierailija
29/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, jolla ei ole ollut koskaan mitään kummoisia vastoinkäymisiä. Mielestäni poikakaverin vaihto muutaman kerran alle 25-vuotiaana ei ole kauhea tragedia, varsinkin kun uusia on jonossa.

Väkisinkin sitä on hieman kateellinen kaverille, kun itsellä on ollut lasinen lapsuus, pari perheenjäsentä on kuollut ja nyt on itse vakavasti sairas. Eikä ikää ole vielä edes kolmeakymmentä.

Ja ennenkaikkea ärsyttää, kun tuo kaveri näkee selkeästi maailman ihan eri tavalla juuri siksi, että ei ole itse joutunut koskaan kohtaamaan mitään ikävää. Kuvittelee siis, että asiat järjestyvät jotenkin itsestään kaikilla, kun hänellä itsellään ne ovat aina järjestyneet. Tuntuu, ettei hän yhtään tiedosta, että joskus "asiat järjestyvät" niin, että ihminen kuolee, vammautuu tai masentuu.

Vierailija
30/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaikilla on vastoinkäymisiä ennemmin tai myöhemmin! Oma listani:

- 4 keskenmenoa

- vanhempien kuolemat

- miehen työttömyys muutaman kuukauden vaan onneksi

- omat vakavat sairaudet

- lapsen sairastuminen db1

- rahahuolet

- oma juuri alkava työttömyys ekaa kertaa elämässä

Pettämistä ei tietääkseni ole, alko-ongelmaa eikä väkivaltaa ollenkaan. Kaikki muu mainittu on vain normaalia elämää....

Vierailija
31/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vakavia sairauksia - CHECK!

- ennenaikaisia kuolemia (alle 40v) - EI!

- väkivaltaa - CHECK!

- pettämistä - CHECK!

- alkoholismia tai päihteiden käyttöä - CHECK!

- mielenterveysongelmia - CHECK!

- avioeroa - CHECK!

Jep, jep...

Vierailija
32/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vakavia sairauksia

Isoisän kasvain, kuoli todella nuorena syöpään.

Isän kuolema, paras ystävä menehtyi puoli vuotta sen jälkeen.

- väkivaltaa

Isä oli joskus eläessään kovakourainen, hoisin itse lapsena asioita nyrkeillä ja sain osani toisaalla.

- pettämistä

Tähän mennessä olleet mieheni eivät ole muuta tehneetkään.

Olen kasvanut lasisessa perheessä ja nähnyt kuinka setä, murrosiässä kaverit ja aikuisena pari ystävää ovat sekaantuneet ensin alkoholiin ja sen jälkeen huumeisiin.

- mielenterveysongelmia

Itsellä OCD ja masennus, muukaan perhe ei ole selviytynyt liian helpolla.

- avioeroa

Vanhempien avioero.

Vierailija
33/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin tai myöhemmin jokaista kohtaa joku noista. Vielä 3 vuotta sitten minua ei ollut kohdannut mikään mainitsemistasi ( olen nyt 35v) mutta aika tekee tehtävänsä. 

Vierailija
34/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:04"]

Tottakai kaikilla on vastoinkäymisiä ennemmin tai myöhemmin! Oma listani:

- 4 keskenmenoa

- vanhempien kuolemat

- miehen työttömyys muutaman kuukauden vaan onneksi

- omat vakavat sairaudet

- lapsen sairastuminen db1

- rahahuolet

- oma juuri alkava työttömyys ekaa kertaa elämässä

Pettämistä ei tietääkseni ole, alko-ongelmaa eikä väkivaltaa ollenkaan. Kaikki muu mainittu on vain normaalia elämää....

[/quote]

kas, avioero unohtui:)

Vierailija
35/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessäni oli aikanaan pettämistä ja sitä seurannut avioero kun olin nuori, mutta eipä se minua koskaan lapsena/nuorena haitannut.

Vierailija
36/36 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:38"]

- vakavia sairauksia

- väkivaltaa

- pettämistä

- mielenterveysongelmia

- avioeroa

[/quote]

Lapsuudenperheessä oli vain avioero, mutta se sujui rauhallisesti eivätkä vanhemmat koskaan riidelleet.

Mielenterveysongelmista... No, minulla on paniikkihäiriö, mutta saan kohtauksia enää harvoin eikä se estä opiskelua ja avomiehen kanssakin menee hyvin :) Huonomminkin voisi asiat olla. Muista listan asioista ei ole kokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan