Ateistit ovat sisältä kuolleita
Luin Jani kaaron loistavan kirjoituksen pyhyyden kokemuksen puutteesta ja kommenttiosio sai taas aivoni itkemään. Joo, joo, uskotaan. Olette niin hemmetin fiksuja kun olette älynneet, että kirkko ja kristinusko on huono ideologia, kusetusta ja tiede selittää kaiken. Mutta kun voi voi, se pointti meni ohi niin, että humahti. Uskovaisille on mahdotonta selittää mikä uskonnoissa mättää ja samoin ateisteille on mahdotonta selittää miksi jumalaton maailmankuva ei tekee elämästä sietämätöntä ja tyhjää. Tätä tyhjyyttä länsimaalainen ihminen sitten yrittää täyttää juoksemalla materian perässä. Että jos vielä paremman auton ostan, niin taivaat aukee. että jos vielä tämän teen, niin sitten saan rahaa ja valtaa. Mutta kun se ei toimi niin. Pyhyyyden kokemus on itsensä antamista jonkin suuremman (ihmistä suuremman) palvelukseen. Se on luopumista omien halujen orjuudesta. Se ei toimi niin kuin länsimaalainen, kapitalistinen materialismi eli "jos teen tämän, niin sitten saan tuon". Se ei ole kaupankäyntiä, työntekoa tai ostamista. Se on tekemistä koska teko on oikein ja hyvä, ilman mitään taka-ajatuksia. Kristinusko menee pieleen siinä, että hyvän elämän palkinto on ikuinen elämä taivaassa. Taas kaupankäyntiä. Jos elät nuhteettomasti, niin pääset taivaaseen ja monet ovatkin eläneet hampaat kireällä oikein, kaikkia sääntöjä noudattaen. Ja nyt ateistit sitten pohtivat, että "Ai että jos valitsemme uskonnon, niin sitten saamme...". Mutta kun se ei toimi niin.
Kommentit (82)
Ei minusta ollut sekopäinen. Et ole tainnut sekopäistä tekstiä vielä nähdäkään.
T:agnobudhisjeesukselainen.
Uskonnollinen ihminen siis myöntää, että hänen sisällään on aukko, jonka uskonto näppärästi täyttää. Ainakaan tällä ateistilla ei ole mitään tuollaista aukkoa. Olen tyytyväinen elämääni juuri tällaisenaan, sinut itseni ja ympäristöni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:21"]kirjoituksesi on äärimmäisen sekava, suorastaan sekopäinen. Kuvastaako se siis uskovaisen sisintä? Sekainen ja sekopäinen?
[/quote]
On vaikea puhua asioista joille ei ole vakiintuneita käsitteitä. Se on niin harvinaista olla jotain muuta kuin ateisti tai uskovainen, että meillä ei ole vielä omaa kieltä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:26"]Uskonnollinen ihminen siis myöntää, että hänen sisällään on aukko, jonka uskonto näppärästi täyttää. Ainakaan tällä ateistilla ei ole mitään tuollaista aukkoa. Olen tyytyväinen elämääni juuri tällaisenaan, sinut itseni ja ympäristöni kanssa.
[/quote]
Elätkö sitten-kun -elämää? Mitkä asiat elämässäsi antavat sinulle sisäisen rauhan?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:26"]
Uskonnollinen ihminen siis myöntää, että hänen sisällään on aukko, jonka uskonto näppärästi täyttää. Ainakaan tällä ateistilla ei ole mitään tuollaista aukkoa. Olen tyytyväinen elämääni juuri tällaisenaan, sinut itseni ja ympäristöni kanssa.
[/quote]
Lisään vielä, että minusta kritistinuskon ihmiskäsitys on outo, jopa vastenmielinen. Siinähän uskotaan, että ihminen on pohjimmiltaan viallinen (syntinen), ja vain ulkopuolinen korkeampi voima voi hänet eheyttää. Itse uskon humanistina ihmisen olevan monisyinen, osin ristriitainenkin olento mutta kuitenkin juuri sellainen kuin pitääkin. En tarvitse korjaamista enkä minkään yliluonnollisen voiman väliintuloa elääkseni hyvän elämän.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:28"]
Elätkö sitten-kun -elämää? Mitkä asiat elämässäsi antavat sinulle sisäisen rauhan?
[/quote]
En elä sitten kuin -elämää. Saan mielen tyyneyttä ja merkitystä elämääni tiedostamalla omat arvoni ja omistautumalla joka päivä niiden mukaisiin tekoihin.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:28"]
[/quote]
En elä sitten kuin -elämää. Saan mielen tyyneyttä ja merkitystä elämääni tiedostamalla omat arvoni ja omistautumalla joka päivä niiden mukaisiin tekoihin.
[/quote]
Mitä arvoja sinulla on?
Minä olen ateisti. Ajattelen realistisesti enkä hallusinoi mistään jeesuksista, saatika usko mihinkään tuonpuoleiseen. Uskonto on heikoille, jotka pelkäävät ja yrittävät saada lohtua jonkun olemattoman rukoilun kautta.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:39"]Minä olen ateisti. Ajattelen realistisesti enkä hallusinoi mistään jeesuksista, saatika usko mihinkään tuonpuoleiseen. Uskonto on heikoille, jotka pelkäävät ja yrittävät saada lohtua jonkun olemattoman rukoilun kautta.
[/quote]
Olet oppi-isiesi (Dawkins yms) avulla oppinut mihin ns. rationaalisen ihmisen kuuluu uskoa ja tämä antaa sinulle ihanan yli-ihmistunteen siitä, että olet parempi kuin ne kamalat hyh hyh jeesuslaiset. Lohduttaa kivasti, eikö?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:39"]Minä olen ateisti. Ajattelen realistisesti enkä hallusinoi mistään jeesuksista, saatika usko mihinkään tuonpuoleiseen. Uskonto on heikoille, jotka pelkäävät ja yrittävät saada lohtua jonkun olemattoman rukoilun kautta.
[/quote]
Olet oppi-isiesi (Dawkins yms) avulla oppinut mihin ns. rationaalisen ihmisen kuuluu uskoa ja tämä antaa sinulle ihanan yli-ihmistunteen siitä, että olet parempi kuin ne kamalat hyh hyh jeesuslaiset. Lohduttaa kivasti, eikö?
[/quote]
En minä mitään lohtua tarvitse. Tekstistäsi tuli vähän sellainen fiilis, että sinun kannattaisi käydä psykiatrilla puhumassa. Jesseen uskominen ja rukoilu ei hullua eheytä, päinvastoin pahentaa vain asiaa :)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:39"]Minä olen ateisti. Ajattelen realistisesti enkä hallusinoi mistään jeesuksista, saatika usko mihinkään tuonpuoleiseen. Uskonto on heikoille, jotka pelkäävät ja yrittävät saada lohtua jonkun olemattoman rukoilun kautta.
[/quote]
[/quote]
En minä mitään lohtua tarvitse. Tekstistäsi tuli vähän sellainen fiilis, että sinun kannattaisi käydä psykiatrilla puhumassa. Jesseen uskominen ja rukoilu ei hullua eheytä, päinvastoin pahentaa vain asiaa :)
[/quote]
No ei sinunkaan tekstistäsi tullut vaikutelmaa rationaalisesta mielestä. Sori nyt vaan. Ateismi on nyt muotia ja sinäkin olet mennyt siihen mukaan niin kuin kaikkien kilttien lampaiden kuuluukin mennä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:39"]Minä olen ateisti. Ajattelen realistisesti enkä hallusinoi mistään jeesuksista, saatika usko mihinkään tuonpuoleiseen. Uskonto on heikoille, jotka pelkäävät ja yrittävät saada lohtua jonkun olemattoman rukoilun kautta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No ei sinunkaan tekstistäsi tullut vaikutelmaa rationaalisesta mielestä. Sori nyt vaan. Ateismi on nyt muotia ja sinäkin olet mennyt siihen mukaan niin kuin kaikkien kilttien lampaiden kuuluukin mennä.
[/quote]
Muotia? En ole syntyessänikään kuulunut kirkkoon. Kerro minulle, mikä naksahdus päässäsi sai sinut uskomaan jumalaan ja jeesukseen?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:39"]Minä olen ateisti. Ajattelen realistisesti enkä hallusinoi mistään jeesuksista, saatika usko mihinkään tuonpuoleiseen. Uskonto on heikoille, jotka pelkäävät ja yrittävät saada lohtua jonkun olemattoman rukoilun kautta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Muotia? En ole syntyessänikään kuulunut kirkkoon. Kerro minulle, mikä naksahdus päässäsi sai sinut uskomaan jumalaan ja jeesukseen?
[/quote]
En usko jumaliin tai jeesuksiin joten miten olisi sen psykiatrin laita sinun kohdallasi, paranoidi?
Jaa. Minun näkemyksen mukaan uskossa olevat ovat sisältä hieman yksinkertaisia.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:39"]Minä olen ateisti. Ajattelen realistisesti enkä hallusinoi mistään jeesuksista, saatika usko mihinkään tuonpuoleiseen. Uskonto on heikoille, jotka pelkäävät ja yrittävät saada lohtua jonkun olemattoman rukoilun kautta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En usko jumaliin tai jeesuksiin joten miten olisi sen psykiatrin laita sinun kohdallasi, paranoidi?
[/quote]
No mitä sinä hyvä ihminen minun kimppuuni sitten hyökkäät? :)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:39"]Minä olen ateisti. Ajattelen realistisesti enkä hallusinoi mistään jeesuksista, saatika usko mihinkään tuonpuoleiseen. Uskonto on heikoille, jotka pelkäävät ja yrittävät saada lohtua jonkun olemattoman rukoilun kautta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ateisti muotia?? Oliko se muotia myös silloin kun en lapsena uskonut jumaliin 1990-luvulla ja 2000-luvulla?
Ja on kyllä aika rumaa sanoa että kaikki ateistit olisivat sisältä kuolleita. Itse olen ainakin empaattinen ihminen, eikä minulla ole mitään uskovia vastaan. En myöskään juokse materian perässä. Minulle on tärkeintä minulle läheiset rakkaat ihmiset ja luonnon kauneus, ja mukavat harrastukset :) Pyhiä asioita minulle ovat luonto ja ihmisyys.
En ole miettinyt, mitä uskolta voisin saada. En vain voi uskoa yhteenkään jumalaan. En usko moniin muihinkaan asioihin, kuten tonttuihin.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:39"]Minä olen ateisti. Ajattelen realistisesti enkä hallusinoi mistään jeesuksista, saatika usko mihinkään tuonpuoleiseen. Uskonto on heikoille, jotka pelkäävät ja yrittävät saada lohtua jonkun olemattoman rukoilun kautta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos sinun on hyvä olla noin, niin ei siinä mitään mutta älkää te ateistit heitelkö niitä kommenttejanne asioista joista ette mitään ymmärrä. Olete ihan yhtä sokeita ja tietämättömiä kuin uskovaisetkin.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:39"]Minä olen ateisti. Ajattelen realistisesti enkä hallusinoi mistään jeesuksista, saatika usko mihinkään tuonpuoleiseen. Uskonto on heikoille, jotka pelkäävät ja yrittävät saada lohtua jonkun olemattoman rukoilun kautta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos sinun on hyvä olla noin, niin ei siinä mitään mutta älkää te ateistit heitelkö niitä kommenttejanne asioista joista ette mitään ymmärrä. Olete ihan yhtä sokeita ja tietämättömiä kuin uskovaisetkin.
[/quote]
Kumpaan lohkoon sinä kuulut? Oletko kenties kääntynyt muslimiksi mullaah allaah vai joku saatananpalvoja?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:57"]
Ateisti muotia?? Oliko se muotia myös silloin kun en lapsena uskonut jumaliin 1990-luvulla ja 2000-luvulla?
Joo, noihin aikoihin se oli tulossa muotiin.
Ja on kyllä aika rumaa sanoa että kaikki ateistit olisivat sisältä kuolleita. Itse olen ainakin empaattinen ihminen, eikä minulla ole mitään uskovia vastaan. En myöskään juokse materian perässä. Minulle on tärkeintä minulle läheiset rakkaat ihmiset ja luonnon kauneus, ja mukavat harrastukset :) Pyhiä asioita minulle ovat luonto ja ihmisyys.
Tarkoitat, että sinulle on tärkeintä oma mielihyväsi jota saat muiden ihmisten seurasta ja esteettisistä kokemuksista.
En ole miettinyt, mitä uskolta voisin saada. En vain voi uskoa yhteenkään jumalaan. En usko moniin muihinkaan asioihin, kuten tonttuihin.
Niin, tätä juuri sanoin. Uskolta kuuluu saada jotain. Kaupankäyntiä. Laskelmointia.
kirjoituksesi on äärimmäisen sekava, suorastaan sekopäinen. Kuvastaako se siis uskovaisen sisintä? Sekainen ja sekopäinen?