Valkkari, punkku vai kuohari?
Mitä joisit nyt, jos haluisit ja olis mahdollisuus?
Kommentit (37)
Voisin ottaa muutamia lasillisia noita kaikkia nyt, kiitos.
Noista valkkaria voi juoda eniten kerralla.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:45"]Kaikki maistuu, fiiliksestä riippuen! Punkku on vain nautiskeluun ja ruoan kanssa, jos liikaa vetää niin yrjö lentää. Tykkään keskitäyteläisestä. Valkkari ja kuohari on hyviä, tärkeintä on että ovat kuivia, makea on pahaa. Skumpasta menee yleensä muisti, mutta jos pysyttelee kohtuudessa niin alkaa panettaa. Valkkarista tulee pää kipeäksi ja henki haisee.
[/quote]
Paljonko sä oikein juot kerralla? :O
[/quote]
No, tavoittelin hieman provon makua ;) Ruoan kanssa tosiaan jos juon niin n. 2 lasia. Mutta sitten illanistujaisissa 1-2 krt/kk meneekin koko pullollinen... Ja sen jälkeen vielä jotain muuta.
[/quote]
No meistä av-mammoista kun ei koskaan tiedä... mutta älä nyt hyvä nainen niin paljon juo että oksututtaa, menee kalliit juomat hukkaan :) mullakin meinaa viineistä nuppi humahtaa enemmän sekaisin kuin vaikkapa lonkerosta. Harmi, koska en oikein tykkää muista alkoholeista.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:53"]
Onko rosee kuoharin ystäviä? Täällä on yks.
[/quote]
On! Yleensä aina roseeta.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:02"]Aito shampanja on hiton pahaa, kuohari on niiiiin jees.
[/quote]
Et muuten sokkotestissä erottaisi samppanjaa ja 'kuoharia' toisistaan :-) jos laitettais skumppan kaa joku laadukas cava tms, eli EI Marlin-makia-naminam-herukkanannaa. Kuohari on melko laaja käsite. Haloo, shamppanja ON kuoharia. Oikeesti.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:02"]Aito shampanja on hiton pahaa, kuohari on niiiiin jees.
[/quote]
Et muuten sokkotestissä erottaisi samppanjaa ja 'kuoharia' toisistaan :-) jos laitettais skumppan kaa joku laadukas cava tms, eli EI Marlin-makia-naminam-herukkanannaa. Kuohari on melko laaja käsite. Haloo, shamppanja ON kuoharia. Oikeesti.
[/quote]
No oikeeeesti, tarkoitin toki aito shampanja versus ei-aito-shampanja. En tiedä erottaisinko, mutta maistamani aidot ON olleet pöyreitä aikaansaavia. Jatkan siis perehtymistä.
Parikymppisenä yh:na ostin pullon valkkaria aina lauantain siivouspiristykseksi. Lapsi oli mummilla hoidossa ja mä siivosin ja lipittelin ja sitten aloin laittautua radalle.
Nyt päälle kolmekymppisenä nautin mieluimmin lasin punkkua kun lapsi (kakkoskierroksella) on mennyt nukkumaan. Täyteläistä punkkua tulee nautittua vähemmän ja se rentouttaa ennen nukkumaanmenoa.
Siideriä ja olutta en siedä nykyään lainkaan. Kylmä valkkari menee ehkä kesällä.
Lasi mainiota punkkua on juuri nyt koneen vieressä. Argentinalaista Triventon shiraz-malbecia. Sopii hyvin tällaiseen arki-iltaan, aika kiireisen päivän päätteeksi. :)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 00:02"]
Lasi mainiota punkkua on juuri nyt koneen vieressä. Argentinalaista Triventon shiraz-malbecia. Sopii hyvin tällaiseen arki-iltaan, aika kiireisen päivän päätteeksi. :)
[/quote]
Mä olen kade. Tänään ei ole kotona edes lasillista :P Syön Ballerina keksejä ja ostan huomenna sen punkun.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 00:02"]
[/quote]
Mä olen kade. Tänään ei ole kotona edes lasillista :P Syön Ballerina keksejä ja ostan huomenna sen punkun.
[/quote]
Joo tuo on hyvä. Sulla on sit huomenna punkku, ja mulla keksi luultavimmin.
Tuhti ja täyteläinen punaviini ja tanniinisuutta saa kanssa olla reilusti, nammn. Vihaan keskitäyteläisiä litkuja, tai hilloisia yööök. Valkkarista puoli kuiva kiitos, mieluiten pino gris namm (gisselbrechin pino gris paras valkkari mitä tiiän mutta alkoissa ei myydä :( . mutta ravintoloissa kokeilkaa! on kylläkin kuivaksi luokiteltu). Kuohari ja shamppanja hyi, meen parista lasillisesta aivan sekasin (=jurriin). Eli tuhti punkku mieluiten, mut puolikuiva valkkari käy myös. Tai molemmat hahah. Hiton antabus kuurit muuten menisin alkoon huomenna :DD
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 00:11"]
Tuhti ja täyteläinen punaviini ja tanniinisuutta saa kanssa olla reilusti, nammn. Vihaan keskitäyteläisiä litkuja, tai hilloisia yööök. Valkkarista puoli kuiva kiitos, mieluiten pino gris namm (gisselbrechin pino gris paras valkkari mitä tiiän mutta alkoissa ei myydä :( . mutta ravintoloissa kokeilkaa! on kylläkin kuivaksi luokiteltu). Kuohari ja shamppanja hyi, meen parista lasillisesta aivan sekasin (=jurriin). Eli tuhti punkku mieluiten, mut puolikuiva valkkari käy myös. Tai molemmat hahah. Hiton antabus kuurit muuten menisin alkoon huomenna :DD
[/quote]
Antabus? Milloin otit tabut viimeksi? Mun mies ottaa satunnaisesti Antabusta ja kun lankeaa liian aikaisin juomaan niin naama punottaa kuin kraateri ja krapula on taattu. Nyt se sanoo, ettei aioi enää koskaan ottaa Antabusta. Osaa muka ottaa nyt kohtuudella :P Musta on tullut "kaappijuoppo" miehen kuurin aikana, etten vain aiheuttaisi kiusausta. Joten juon sen lasin tai jopa kaksi punkkua kun mies jo nukkuu. Pullojemmoja mulla on vaikka missä. Vituttaa kun mies ei pysty kohtuuteen ja mä haluaisin juoda sen lasin tai kaksi iltaisin.
Kiitos keskustelusta, hyvää yötä rakkaat palstakaverit. Punkulla tai ilman.
ap
Shampanjaa, kuivana kiitos. Jos sitä ei ole tarjolla, niin kuiva punaviinikin käy.
Aito shampanja on hiton pahaa, kuohari on niiiiin jees.