Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kiusaaja hyvin?

Vierailija
27.11.2020 |

Voiko kiusaaja olla hyvinvoiva ja elämäänsä tyytyväinen tasapainoinen ihminen? Onko niin, että kiusaa koska kokee elämänsä olevan parempaa kuin muilla? Vai mistä kiusaaminen kumpuaa?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen kumpuaa narsismista, sosiopatiasta, empatien puutteesta ym. mielisairauksista. Toisin sanoen, jotkut meistä vaan syntyvät ilkeiksi ja pahantahtoisiksi paskiaisiksi, jotka nauttivat tuskan, kivun ja mielipahan aiheuttamisesta ja/tai näkevät sen validina työkaluna kohota sosiaalisessa hierarkiassa.

Minä tunnistan itseni textistäsi. Minut myös on diagnosoitu empatian puutteessa olevaksi ihmiseksi, jolla ei ole mitään tunnetilaan toisia kohtaan. Minä olin kiusaaja en oikein ymmärrä miksi olin. En aidosti tiedä diagnoosista huolimatta miksi otin kohteeksi jonkun. Aikusena pyysin anteeksi aidosti tältä henkilöltä, jonka elämän lähes tuhosin. Hän antoi. Kun hän antoi anteeksi ja aidosti antoikin, niin mietin miksi. Hän sanoi minulle, vaikka kouluaikoina en juuri takiasi nukkunut, niin olet osasyyllinen siihen mitä nykyään olen. En juurikaan stressaa eikä asiat hetkauta enkä tunne painetta työssäni missä on paljon painetta. Kun hän sanoi minulle noin, niin romahdin hänen eteensä ja aloin itkemään. Hän halasi minua ja sanoi, että pohjimmiltasi olet näköjään hyvä ihminen ja en kanna kaunaa. Mietin, että siinä on maailma kovin ihminen minkä olen koskaan tavannut.  Ja tämä ihminen etsi minut facebookista ja pyysi bisselle. Menin. Nyt ollaan kavereita ja nähdään silloin tällöin. Ollaan juteltu satoja tunteja nuoruudestamme jne jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla