Voiko kiusaaja hyvin?
Voiko kiusaaja olla hyvinvoiva ja elämäänsä tyytyväinen tasapainoinen ihminen? Onko niin, että kiusaa koska kokee elämänsä olevan parempaa kuin muilla? Vai mistä kiusaaminen kumpuaa?
Kommentit (41)
Tällä palstalla jotkut äärioikeiston akat ja ukot ovat saaneet päähänsä että heillä on "yhteisöt" joihin eivät kuulu kuin ne jotka "he hyväksyvät ". Tämä on ihan paskaa koska he eivät omista palstaa, heillä ei ole kuin valeyhteisöllisyyttä olemassa ja he eivät realistisesti voi pitää "ulkopuolella" ketään täällä. Kaikki on harhaista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa yleisesti ottaen miettiä, kuka se kiusaaja oikeasti todellisuudessa on. Sen sijaan, että väittää mustaa valkoiseksi ja valkoista mustaksi. Joskus peiliin katsominenkin on ihan suositeltavaa.
Ai, että onko kiusaaja se, joka koko kouluajan vittuilen kiinnittää porukan huomion hiljaiseen henkilöön vai se hiljainen henkilö, joka haluaa olla huomaamaton?
Kiusaaja voi olla myös se, joka puhuu peetä siitä hiljaisesta ja koettaa kääntää sen hiljaisen pahikseksi/noloksi/oudoksi/jne. Monesti se oikea uhri maalataan pahikseksi, jotta sitä uhria olisi "oikeutettua" kiusata isommalla porukalla ja juoruilla tästä. Yleensä se oikea uhri on erillään niistä sosiaalisista kuvioista täysin.
Jos tiedät nyt jotain kiusattavan noin - niin kerro havaintosi poliiseille jo tänään. Poliisi kun etsii kiusarinkejä täältä ja muualta juuri nyt. Kaikki tiedot ovat tarpeen. Kirjoita Kirjaamoon e-maililla havaintosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietitään, että jos ihminen elää parisuhteessa, on lapsia, työ ja yleisen standardin mukaan on elämä ns. kunnossa ja silti heittää alaluokkaista herjaa netissä tai työpaikkakiusaa, onko kuitenkin jotain vialla elämässä? Onko parisuhde kuitenkaan kunnossa? Asuntolaina painaa ja lapset tuli tehtyä, mutta kaipaa vapautta? Mitä kadehtii kohteeltaan? Onko jotain mitä itse ei voi koskaan saavuttaa esim. tyytyväisyys elämän pieniin asioihin jne.
Harvemmin onnellisessa parisuhteessa elävät, perheelliset, työssäkäyvät ja muuten kiireiset jaksavat (tai edes ehtivät) missään netissä roikkua pskaa jauhamassa päivästä toiseen.
Tiedän tällaisen pienten lasten äidin. Itsekin miettinyt milloin lapsiin ehtii keskittymään ja miten priorisoi kun netti menee lasten edelle.
Kyllä ja sitä "sisältöä" voi tulla 7 kpl päivässä kun on vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa yleisesti ottaen miettiä, kuka se kiusaaja oikeasti todellisuudessa on. Sen sijaan, että väittää mustaa valkoiseksi ja valkoista mustaksi. Joskus peiliin katsominenkin on ihan suositeltavaa.
Ai, että onko kiusaaja se, joka koko kouluajan vittuilen kiinnittää porukan huomion hiljaiseen henkilöön vai se hiljainen henkilö, joka haluaa olla huomaamaton?
Kiusaaja voi olla myös se, joka puhuu peetä siitä hiljaisesta ja koettaa kääntää sen hiljaisen pahikseksi/noloksi/oudoksi/jne. Monesti se oikea uhri maalataan pahikseksi, jotta sitä uhria olisi "oikeutettua" kiusata isommalla porukalla ja juoruilla tästä. Yleensä se oikea uhri on erillään niistä sosiaalisista kuvioista täysin.
Jos tiedät nyt jotain kiusattavan noin - niin kerro havaintosi poliiseille jo tänään. Poliisi kun etsii kiusarinkejä täältä ja muualta juuri nyt. Kaikki tiedot ovat tarpeen. Kirjoita Kirjaamoon e-maililla havaintosi.
Minua itseäni kiusataan, mutta olen aika tottunut siihen, joten annan asian toistaiseksi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen kumpuaa narsismista, sosiopatiasta, empatien puutteesta ym. mielisairauksista. Toisin sanoen, jotkut meistä vaan syntyvät ilkeiksi ja pahantahtoisiksi paskiaisiksi, jotka nauttivat tuskan, kivun ja mielipahan aiheuttamisesta ja/tai näkevät sen validina työkaluna kohota sosiaalisessa hierarkiassa.
Huom! Sosiaalisessa hierarkiassa! Eli siis kannattaa miettiä, kuka saa natsoja enemmän sosiaalisessa hierarkiassa jonkun toiminnan/juoruamisen jne. tuloksena. Yksinäiset sudet ovat harvemmin oikeasti vaarallisia, vaan ovat vain erilaisia ja sitä kautta helppoja hyljeksimisen kohteita.
Eihän niitä kukan muu "hyljeksi" kuin hylkiöt itse. He keksivät kateuttaan sen kohteen. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa millainen kohde on, kunhan herättää kateutta itsessään hylkiöissä. Sanon hylkiöissä koska he käyttäytyvät niin etteivät voi edes kunnioittaa itseäänkään, tuhoisasti kaikkia kohtaan.
< Huomatkaa että jo kaksi alapeukkua ilmestyi todistamaan että itse hylkiöthän siellä luokittelevat ihmisiä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua itseäni kiusataan, mutta olen aika tottunut siihen, joten annan asian toistaiseksi olla.
Oletko noita "hiljaiseksi" ja "heikoksi" luokiteltuja äärioikeiston taholta. Jos olet niin älä anna asia olla vaan tee rikosilmo. Heti.
Jos olet itse äänessä oleva äärioikeistolainen niin sitten on hiukan vaikea enää uhriutua.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen kumpuaa narsismista, sosiopatiasta, empatien puutteesta ym. mielisairauksista. Toisin sanoen, jotkut meistä vaan syntyvät ilkeiksi ja pahantahtoisiksi paskiaisiksi, jotka nauttivat tuskan, kivun ja mielipahan aiheuttamisesta ja/tai näkevät sen validina työkaluna kohota sosiaalisessa hierarkiassa.
Kiusaajalla on alhainen itsetunto , yrittää muita pilkkaamalla ja nöyryyttämällä nostaa omaa huonoa itsetuntoaan. Narsismiin kuuluu kiusaaminen joka verhotaan "huolehtimiseksi" tosiasiassa kiusattu ei tarvitse huolenpitoa vaan kiusaaja tarvitsee. Narsismi on minävaurio ei mielisairaus. Surullisinta on että minävaurioinen ei tunnista omaa tilannettaan vaan luulee käyttäytyvänsä normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom! Sosiaalisessa hierarkiassa! Eli siis kannattaa miettiä, kuka saa natsoja enemmän sosiaalisessa hierarkiassa jonkun toiminnan/juoruamisen jne. tuloksena. Yksinäiset sudet ovat harvemmin oikeasti vaarallisia, vaan ovat vain erilaisia ja sitä kautta helppoja hyljeksimisen kohteita.
Eihän niitä kukan muu "hyljeksi" kuin hylkiöt itse. He keksivät kateuttaan sen kohteen. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa millainen kohde on, kunhan herättää kateutta itsessään hylkiöissä. Sanon hylkiöissä koska he käyttäytyvät niin etteivät voi edes kunnioittaa itseäänkään, tuhoisasti kaikkia kohtaan.
< Huomatkaa että jo kaksi alapeukkua ilmestyi todistamaan että itse hylkiöthän siellä luokittelevat ihmisiä täällä.
Monissa ketjuissa kaksi ala- tai yläpeukkua ilmestyy aika nopeasti. Tuo kommentti nyt vain oli aika monitulkintainen. Vaikka olen itse yksinomaan kiusattu, en kutsuisi kiusaajiani "hylkiöiksi", sillä oman kokemukseni mukaan ne kiusaajat ovat yleensä niitä suosittuja tyyppejä ja toimivat isommassa porukassa.
Kokee olevansa muita huonompi. Siksi tuntee tarvetta vetää toisia alaspäin. Elämänhallinta on myös hukassa kun usein tekee ensin ja ajattelee vasta sitten. Sälittävää aikuisella ihmisellä.
Surullista, joku voi olla oikeasti niin katkerakin "elämän rankkuudesta", että kiusaa sen vuoksi.
Läheltä seurannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko noita "hiljaiseksi" ja "heikoksi" luokiteltuja äärioikeiston taholta. Jos olet niin älä anna asia olla vaan tee rikosilmo. Heti.
Jos olet itse äänessä oleva äärioikeistolainen niin sitten on hiukan vaikea enää uhriutua.
En ole lainkaan poliittinen ihminen, eikä minua ole mihinkään poliittiseen liittyen kiusattu. Se on aivan oma levelinsä täällä. Minua kiusataan henkilökohtaisten ja synnynnäisten ominaisuuksieni vuoksi ja live-elämässä lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vauva syntyy se ei ole paha!! Perhe ja ympäristö vaikuttaa siihen.
Psykopaatin aivorakenne on syntymästä asti erilainen kuin "normaaleilla" ihmisillä. Eli kyllä voi syntymästään asti olla paha.
Kiusaajat ottavat uhriksi jonkun sopivasti erilaisen, jota on porukassa hyljeksitty aikaisemminkin. Näin heidän on hyvä nostaa itseään vielä ylemmäksi hölmöjen porukassa. Politiikassakin näkee näitä ja tyhmät äänestävät.
Vierailija kirjoitti:
Surullista, joku voi olla oikeasti niin katkerakin "elämän rankkuudesta", että kiusaa sen vuoksi.
Läheltä seurannut.
Miten hän kiusaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vauva syntyy se ei ole paha!! Perhe ja ympäristö vaikuttaa siihen.
Toi on totta niin miksi ihmiset alapeukuttaa. Ai niin eihän perhe voi olla syy miksi lapsesta kasvaa kiusaaja
Jos olette nähneet että täällä tai muualla ollaan levitetty erityisesti joittenkin yksityishenkilöiden kuvia ja profiileja ja leimattu eri rikoksien tekijöiksi muka, niin ilmoittakaa ne poliisille. Se on erittäin VAKAVAA jo. Kisraporukat saadaan kiinni nopeasti. Kaikki pienikin tieto helpottaa viranomaisten työtä. Eli tehkää ilmo aina vaikka asia ei koskisi teitä. Nettivinkki vaan.
Ei voi. Hyvinvoiva ihminen säteilee hyvinvointia ympäristöön ja haluaa jakaa muillekin kokemaansa hyvää. Ei hyvinvoivalla ole kiinnostusta pilata muiden elämää, koskaa nauttii omasta elämästä niin paljon että keskittyy siihen täysin siemauksin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olette nähneet että täällä tai muualla ollaan levitetty erityisesti joittenkin yksityishenkilöiden kuvia ja profiileja ja leimattu eri rikoksien tekijöiksi muka, niin ilmoittakaa ne poliisille. Se on erittäin VAKAVAA jo. Kisraporukat saadaan kiinni nopeasti. Kaikki pienikin tieto helpottaa viranomaisten työtä. Eli tehkää ilmo aina vaikka asia ei koskisi teitä. Nettivinkki vaan.
Oho. Kannattaa ilmoittaa tuollaiset poliisille kyllä. Toivottavasti ylläpito tekisi sellaisista räikeimmistä tapauksista rikosilmoitukset suoraan poliisille.
Täällä on käytännössä takuuvarmasti muutamakin kiusaajarinki aktiivisena ajoittain. Sen huomaa viesteistä ja siitä, kun vihjaillen kirjoittelevat toisilleen tavalla, jolla ainoastaan toisensa tuntevat voivat viestiä. Mielestäni pahimmat tapaukset voisi bannata foorumilta vähäksi aikaa kokonaan.
Tiedän tällaisen pienten lasten äidin. Itsekin miettinyt milloin lapsiin ehtii keskittymään ja miten priorisoi kun netti menee lasten edelle.