Voiko rinnat muuttua paremmiksi kun imetys loppuu?
Kommentit (21)
Rintani ovat ehkä hieman paremman näköiset nyt, kun imetyksen lopettamisesta on kulunut pari vuotta. Siis verrattuna niihin kamaliin tyhjiin pusseihin jotka tuossa rinnalla löllöttivät viimeisenkin maitopisaran kaikottua. Saivat ilmeisesti vähän täytettä takaisin. Mutta eipä niistä terhakoita ja kauniita enää tullut - hyvin saa kynän pysymään yhden tissin alla, ja toisen alle saa jemmattua parikin. Ovat siis kaiken lisäksi ihanasti eri kokoiset ja näköiset, ja lerpattavat eri korkeuksilla.
Kyllä ikäkin niitä rintoja muuttaa. Terv. Roikkutissi, ei äiti
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:44"]Rintani ovat ehkä hieman paremman näköiset nyt, kun imetyksen lopettamisesta on kulunut pari vuotta. Siis verrattuna niihin kamaliin tyhjiin pusseihin jotka tuossa rinnalla löllöttivät viimeisenkin maitopisaran kaikottua. Saivat ilmeisesti vähän täytettä takaisin. Mutta eipä niistä terhakoita ja kauniita enää tullut - hyvin saa kynän pysymään yhden tissin alla, ja toisen alle saa jemmattua parikin. Ovat siis kaiken lisäksi ihanasti eri kokoiset ja näköiset, ja lerpattavat eri korkeuksilla.
[/quote]
Oiii nää on niin söpöjä <3 kynän saa pysymään tissin alla.. mä saan kokonaisen kartsan. Aika masentavaa.
Mulla pysyis varmaan koivuhalko...
Tai puolentoista litran limppapullo -täytenä.!
Höpö höpö. Jos sulla ei ole palautunut, niin ei se tarkoita sitä etteikö kellään muulla palaudu! Itkin kauhusta kun lopetin ekan imetyksen, kun rinnat olivat sen jälkeen juurikin mallia patalappu. Olisikohan mennyt puoli vuotta, vuosi, kun rinnat olivat jo palautuneet. Joo, eivät olleet _aivan_ saman näköiset kun ennen imetystä, kun oli raskausarpiakin tullut niihin, mutta eivät enää olleet patalaput, vaan ihan täyteläiset ja kivannäköiset. Liikunta varmasti vaikuttaa jonkin verran asiaan...
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 18:31"]
No jos ne lörpsähtää riipputisseiksi, niin ei ne siitä enää terhakoidu.
[/quote]
itselläni: jos raskausarpia ei oteta huomioon, niin kyllä palautuvat. Olen tosin pienirintainen ja kudosten palautuminen on nopeaa(alatiesynnytyksissä ei repeytymiä, istuin heti kivuitta ja lp-lihakset oli normaalissa kunnossa n. kahdessa viikossa) .
No jos ne lörpsähtää riipputisseiksi, niin ei ne siitä enää terhakoidu.
Yleensä ei mutta joskus kyllä. Riippuu tilanteesta ennen raskautta. Pienirintaisilla käy tässä yleensä paremmin (:
Voi ja täällä av-palstalla myös alapäät muuttuvat kuin ihmeen kaupalla tiukemmiksi kuin ennen synnytystä :D
Voi muuttua muutamalla desillä silikonia, muuten ei.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 18:34"]
Voi ja täällä av-palstalla myös alapäät muuttuvat kuin ihmeen kaupalla tiukemmiksi kuin ennen synnytystä :D
[/quote]
Kyllä. av-mamman nännit sojottaa suoraan eteenpäin vielä 8 lapsen imetyksen jälkeen ja emätin on niin tiukka, että viheltää.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 18:34"]
[/quote]
Mä en ymmärrä, miten sen alapään jumppaaminen ei muka saa sitä palautumaan. Varmasti palautuminen riippuu myös kudostyypistä, mutta kuitenkin. Se alapäähän ei löysty oikeastaan synnytyksessä, vaan raskauden aikana, jolloin kudokset muutenkin antavat periksi, mutta ei se tarkoita, että noiden hormonaalisista syistä tapahtuneiden muutosten täytyisi olla pysyviä.
Mutta vastaus kysymykseen: mulla ei imetyksen lopettaminen muistaakseni muuttanut rintojen ulkonäköä. Ne jäivät suht samanlaisiksi kuin siinä vaiheessa, kun rinnat eivät enää täyttyneet maidosta eikä lapsi enää syönyt tissiä kuin muutaman kerran päivässä (imetin 21 kk). Saattaa olla, että hieman pienenivät, mutta vaikutuksia kiinteyteen tai muuhun ulkonäköön en huomannut. (Nyt olen taas raskaana, joten rinnat ovat taas erilaiset.)
Mulla raskaus ja imetys vaikuttivat aika vähän rintojen ulkonäköön. Kyllä ne pehmenivät ja vähän nuupahtivat, mutta koska olen pienirintainen ja kiinteäkudoksinen (paljon kollageenia), ulkonäön muutos ei ollut hirveän suuri. TUntuman muutos oli paljon suurempi, rinnat ovat nyt pehmeät ja rintsikoita on pakko käyttää, koska rinnat liikkuvat aivan eri tavalla kuin ennen raskautta.
Kyllä melkoset riipparit jäi imetyksen jälkeen. Täyteläiset E-kupin rinnat ovat muisto vain! :) Vauvakin heilutteli tissinahkoja kuin jotain riepua samalla kun joi. :( Onneksi mun mies osaa valehdella uskottavasti, että tissit ovat vielä kauniit.
Se on aika lailla geeneistä ja tuurista kiinni, miten käy. Joillain rinnat muuttuvat imetyksen myötä ajokoirankorviksi, joissa ei ole täytettä enää nimeksikään, joillain ei tapahdu suuriakaan muutoksia. Painovoima ajaa vuosien saatossa alaspäin niidenkin naisten rintoja, joilla ei ole yhtään lasta imetetty, mutta toki muutoksen voi huomata nopeasti, jos kuuluu niihin naisiin, joilla imetys tekee tepposensa. Nopean muutoksen kun näkee silmillä aina helpommin kuin hitaan.
Minä olen imettänyt yhden lapsen vuoden ikään, ja vaikka imetysajan dollypartonit pienenivätkin, ne eivät tyhjentyneet eivätkä imetyksen vuoksi alkaneet roikkua. Uskon, että rintani olisivat aika lailla samannäköiset nyt vajaa nelikymppisenä, vaikken olisi koskaan imettänytkään.
Laihduttaminenkin kuihduttaa rintoja, joten ei se imetys ole ainoa, joka voi tuhojaan tehdä.
Nykyään on onneksi hirveästi vaihtoehtoja tilanteen korjaamiseksi: itsen hämääminen treenaamalla rintalihaksia salilla (rinnat eivät kiinteydy, mutta lihas niiden alla kiinteytyy), miehen hämääminen topatuilla rintsikoilla tai kaikkien hämääminen (tai sen yritys) silikonirinnoilla.
No itse asiassa tänään katsoin peilistä rintojani ja ei ne näyttäneet hullummilta... Toisen lapsen imetys päättyi 2 vk sitten( puolitoista vuotta imetystä,yhteensä kahdesta lapsesta melkein 2,5v)... Ei nämä pahemmin roiku ja kiinteiltä c-kupin rinnoilta näyttävät. :) ei ne nyt enää samassa kuosissa ole kuin ennen lapsia mutta varsin tyytyväinen olen, ei ole roikkuvat nahkapussit.
Mulla D-kupit ja imettäessäkin oli. Niin ei niistä riippareita tullut. Ja imetyksestä aikaa 2 vuotta.
Rinnat ei koskaan palaudu entiselleen, joka muuta väittää valehtelee.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:01"]Rinnat ei koskaan palaudu entiselleen, joka muuta väittää valehtelee.
[/quote]
Juu ei. Minulla oli joku AA-kuppi ennen raskautta. Nyt neljän vuoden jälkeen minulla on kiinteä B-kuppi. Ei siis jäänyt kiloja muualle. En kyllä imettänytkään kuin about viikon.. ja oli isot silloin aina kun se maito nousi.. mutta kun imetys loppui niin se maidontulokin lakkasi muistaakseni parissa viikossa.