Jos suomi kerta on niin hyvä maa, niin miksi tänne ei juuri kukaan halua muuttaa?
Jos tämä maa on sellainen maanpäällinen paratiisi joka on ykkönen kaikilla mittareilla (ylen mukaan) niin miksi tänne ei ole jonossa länsimaalaisia jotka haluavat päästä asumaan tässä hyvinvointivaltiossa? Varsinkin jostakin usasta missä (tämän palstan mukaan) joutuu paiskimaan kolme duunia samaan aikaan jotta pärjäisi jotenkuten ja jos sairastuu joutuu kadulle asumaan.
Ja miksi monet irakilaiset valitsevat sotatantereen tämän maan sijaan? Olen lukenut että monet irakilaiset lähtevät takaisin kotimaahansa kun näkevät millaiset oltavat täällä on.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki Suomalaisetkin palaavat tänne, kun omat lapset pitää kouluttaa. Varsinkin ilmainen korkeakoulutus ajaa porsaan takaisin kotiin. Suomessa on myös turvallinen ympäristö lasten kasvatukseen verrattuna hyvin moneen, oikeastaan lähes kaikkiin muihin maihin nähden.
En ole missään kohtaa samaa mieltä kanssasi. Esimerkiksi lasten oikeus fyysiseen koskemattomuuteen ei toteudu Suomessa vaan koulussakin joutuu pelkäämään alkaako joku tönimään tai muuten vain kiusaamaan. Olemme asuneet monessa maassa. Muualla koulukiusaajan ei tarvitse kuin kerran fyysisesti koskea toiseen oppilaaseen ja matka jatkuu sosiaaliviranomaisten johdolla toiseen kouluun. Mun lapset ovat ulkomailla saaneet käydä koko koulutien ilman pelkoa fyysisestä tai henkisestä väkivallasta.
Olen samaa mieltä tuosta koulukiusaamisesta. Mun lapset ovat olleet turvassa suomalaiselta koululta. Koen, että suomalainen koulu on kädetön ja uhka joutua siellä kiusatuksi on suuri. Jo muutama päivä suomalaista koulua riitti, tönimistä ja uhinaa täynnä olevia keskenkasvuisia, joita kukaan ei ole uskaltanut kasvattaa. Koulu Suomessa on paljon helpompaa kuin meillä täällä Keski-Euroopassa ja olisi siten varmaan lapsille rennompaa, mutta ei kiitos.
Ihmiset on täällä juntteja. Naapureita ei moni edes moikkaa, paljon työpaikkakiusaamista jne. Suomalaiset ei oo järin hymyileviä tai positiivista porukkaa muutenkaan.