Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi aloittanut salaa joulukalenterinsa, syönyt kymmenestä luukusta suklaat - ostaisitko uuden kalenterin tässä tilanteessa?

Vierailija
27.11.2020 |

7v poika. Aamulla huomasin että 10 luukkua avattu ja suklaat syöty. Pojalle tulee kuitenkin paha mieli kun 9v siskon kalenterissa suklaat tallella ja joutuisi kymmenenä aamuna näkemään kuinka sisko saa suklaan ja itse ei.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveli avasi pienenä suklaakalenterin liimauksen siististi alareunasta, veti ulos muovilevyn missä suklaat ovat, söi ne ja laittoi levyn takaisin. Sen jälkeen liimasin reunan siististi kiinni. Kun tuli joulukuu, avasi korkkaamattoman luukun ja ihmetteli kovaan ääneen kun ei ollut suklaata, väitti kalenteria vialliseksi. Kun muistakaan luukuista ei suklaata löytynyt, äiti uskoi koska kalenteri näytti ehjältä ja veli kirkkain silmin ihmettelee asiaa, ja osti uuden. Veli paljasti vasta paljon myöhemmin jekkunsa. :D Aika velikultia, myöhemmin nämä naurattaa kyllä. En kyllä silti ostaisi uutta ap:n tapauksessa.

Vierailija
62/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin juttua joka joulu tästä eteenpäin.

Siinähän oppii, että teoilla on seurauksensa. Saman määrän suklaata ne kuitenkin saavat, sisarukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos siihen saa tukea

Vierailija
64/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Sen ikäinen, että ymmärtää kyllä ihan hyvin, mitä teki. Tekee oikein hyvää katsella, kun sisko syö omaansa järjestyksessä.

Vierailija
65/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdotti että uusi kalenteri molemmille lapsille - tämä olisi ehkä hyvä kompromissi jos et raaski jättää kokonaan ilman. Toki antaisin uskoa ihan ekaan päivään saakka että ilman jäi kun teki noin. Periaatteessa sietäisi jäädä ilman mutta tiukkaahan tuo tekee katsoa vierestä. 

Vierailija
66/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ainahan lapset on tätä tehnyt. Kaverin kanssa aivan keskusteltiin tästä. Hänellä oli strategia että kannatti syödä kuun alussa jostain myöhemmästä luukusta kun sitten vanhempia ei enää kiinnosta valvoa tätä luukunavausta. Ja jos jäi kiinni niin ei saanut uutta kalenteria mutta toisaalta ei mitään rangaistustakaan, vanhemmat vaan naureskeli. Itse en kyllä yleensä halunnut suklaakalenteria, kun se suklaa oli pahaa.

Vierailija
67/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään osteta uutta kalenteria.

Vierailija
68/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostais ja sais lapsi myös jonkun rangaistuksen tollaisesta.

Vierailija
69/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa järkevä tapa on ostaa siskolle uusi kalenteri palkkioksi siitä, ettei hän ole syönyt etukäteen. Poika ei tietenkään saa uutta.

Positiivisen kautta.

t. pedagogi

Vierailija
70/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä tuhlaan palkkani ensimmäisenä päivänä, maksatko mulle uuden palkan?

Vierailija
71/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko 7-vuotiaan tasolla? Kuulostat kyllä siltä. 

Vierailija
72/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään ostaisi. Olen 45 v. ja näin vanhaksi piti elää, että söin suklaakalenterini jo. Nyt tietysti olen ilman ja mies herkuttelee.

Vierailija
73/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko 7-vuotiaan tasolla? Kuulostat kyllä siltä. 

En ole. Sensijaan jos et itse ymmärrä, että tuhlaamalla ei kovin pitkään ilo riitä, niin se ei minun kypsyyttäni määritä. Ihan tälläinen perusasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi