Raivostuttaa kun uusi työkaveri kyselee perheasiat ja kaikki yksityisasiat.
Huomenna sanon etten halua perheasioista puhua. Piste.
Kommentit (38)
Työtoverisi on tungetteleva ja sinun ei tarvitse kertoa asioitasi hänelle. Jos hän kysyy jotain, niin sano vaan että tämä on nyt sellainen asia jonka mieluiten pidän omana tietona.
Tee kuten miehet ja ole vain hiljaa tai sano kuten miehet että vit tuako se sulle kuuluu.
Naisversio on että pidän yksityisasiat itselläni 🙂 Äläkä pahoittele liiaksi päälle tai tunne syyllisyyttä. Pidä sama linja käytöksessä työkavereita kohtaan toteamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tee kuten miehet ja ole vain hiljaa tai sano kuten miehet että vit tuako se sulle kuuluu.
Naisversio on että pidän yksityisasiat itselläni 🙂 Äläkä pahoittele liiaksi päälle tai tunne syyllisyyttä. Pidä sama linja käytöksessä työkavereita kohtaan toteamisen jälkeen.
Luuletko oikeasti että miehet sanovat noin? Enemmän naisen suusta kuule tuota yläpuolista virkettä ja toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ap:n pulma liittyy siihen kun on vaikea sanoa ei. Noin yleisestikin. Minä aloin opetella vuosia sitten ja kyllähän siinä menetti ihmisiä. Piti pysyä kovana ja olen kyllä tyytyväinen valintaani. Lopulta mikään ei muuttunut. Nyt voin vertailla tilanteita lampaan ja leijonan osista. Kunnioitus ansaitaan mutta asiallinen käytös on tietenkin pysynyt mukana.
Omalla vastuulla.
Ei sille mikään pakko ole vastata. Tai sitten voi sanoa että en keskustele näistä asioista töissä. Kyllä se lopettaa kun ei saa vastakaikua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko oikeasti että miehet sanovat noin? Enemmän naisen suusta kuule tuota yläpuolista virkettä ja toisinpäin.
En luule vaan tiedon laitoin eteenpäin.
Nää on näitä naisten ongelmia. Kaikki asiat pitää kälättää moneen kertaan.
Jos kyselet kovasti hänen henk.koht. asioistaan, miten avoimesti suhtautuu?
Vierailija kirjoitti:
En minä häneltä ole kysellyt yhtään mitään. ap
En jakanut työkaveri naiselle tarkempia syitä sinkkuuteen. Kerroin vain että rakkaus on harvinaista. Myöhemmin alkoi vihjailla homoudesta 😅 En sitäkään kommentoinut vaan pidin saman linjan.
Tuollainen kyselevä työkaveri on suurella todennäköisyydellä seiskatyyppinen juorukello, olkaa varovaisia.
Mulla on myös tämmöinen yli-utelias kollega. Tuntuu, ettei ole uteliaisuudella mitään rajaa. Olen lopettanut kaiken omista asioista puhumisen töissä, koska tämä vaan aiheutti aina hirveän uteluripulin tälle kollegalle.
Minulla on työnantaja sellainen utelija. Sille pitää vaan laittaa raja jollain tavalla, jos ei halua kertoa.
Ei mitään tuollaisia "en puhu näistä asioista"
. Jotain ympäripyöreää liibalaabaa. Ja oikeana hetkenä sohaise takaisin, niin ymmärtää olla utelematta työhön liittymätöntä
Anna vastaukseksi vastakysymys. Sillä tavallahan vastaaminen on kautta aikojen vältetty.
"Mitä teit viikonloppuna?"
"No, mitäpä minä kummempia. Mitäs sinä teit?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa kysellä, ihan intiimejä asioitakin. Voi olla että lopettaa itse kyselemisen.
Toinen vaihtoehto on kertoa joka kerta eri tarina. Minä teen välillä näin kun uteliaat kyselee. Pään sisällä nauraa hekotan ihmisten ällistyneitä ilmeitä. Mulla on hyvä pokka.
Et sinä ole töissä.