Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi aloittanut salaa joulukalenterinsa, syönyt kymmenestä luukusta suklaat - ostaisitko uuden kalenterin tässä tilanteessa?

Vierailija
27.11.2020 |

7v poika. Aamulla huomasin että 10 luukkua avattu ja suklaat syöty. Pojalle tulee kuitenkin paha mieli kun 9v siskon kalenterissa suklaat tallella ja joutuisi kymmenenä aamuna näkemään kuinka sisko saa suklaan ja itse ei.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tämä on hyvä tilanne oppia se, että kakkua ei voi sekä syödä että säästää. Eli jos haluaa hetken nautinnon, niin se on ihan ok, mutta sitten ei pidä kuvitella, että olisi enää tulevaisuudelle niitä herkkuja tarjolla. Jos mieluummin jakaa nautinnon pitkälla aikavälille vähän kerrallaan, niin sekin on ok, mutta silloin ei voi pitää sitä yhtä, isompaa herkkuhetkeä. Se on joko tai.

Vierailija
2/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uusi, vaikka kaksi, niin ei tule paha mieli. Siitä se alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma moka. En ostaisi iutta, vaan saisi oppia tuosta, että omin luvin ei mennä luukkuja availemaan. Teoilla on seurauksia.

Vierailija
4/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin, joku euron halpis sais välttää, mutta pitäisin kalenterin omassa tallessa. Tai kuvakalenteri.

Vierailija
5/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, pahaa mieltä voi jakaa sitten eteenpäin.

Vierailija
6/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Sen ikäne jo et pitäis osata miettiä sekunttia pidemmälle jota tästä hyvä opetus hälle.

Vierailija
7/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meistä on ollut lapsia. Meidän tyttö söi muutamaankin otteeseen kalenterinsa ja aina äiti heltyi... Ja ihan kunnon kansalainen hänestä on tullut.

Vierailija
8/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin. Mutta ostaisin myös siskolle samalla toisen.

Vierailija
9/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en kyllä ostaisi, korkeintaan saisi kuvakalenterista aukaista niinä päivinä luukut. 7-vuotias on jo kyllin vanha ymmärtääkseen mitä tekee. Enkä tarkoita olla tunteeton, mutta näin lapsi oppii. Ei se lapsi traumoja saa :) Oppiipahan ettei seuraavaa ehkä aloita syömään liian ajoissa.

Vierailija
10/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muuta keksinyt?

Vierailija
11/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan penskat on suklaakalenterin suklaat syöny etukäteen. Tietty salaa. Ei siinä mitään ihmeellistä ole eikä uusia ole tilalle ostettu.

Vierailija
12/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
13/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa seurata ettei syö siskonsa kalenteria myös ja korkeintaan kuvakalenterin ostat, mutta itse en ostaisi mitään.

Uuden saamalla opetat, että sallit tuollaisen käytöksen

Vierailija
14/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni lidlin lokerokalenterin, jonka olen täyttänyt jo kolme kertaa.

Älä sinä niuhota, hanki oma kale.

Vierailija
15/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köytä se patteriin ettei syö huonekaluja

Vierailija
16/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse en kyllä ostaisi, korkeintaan saisi kuvakalenterista aukaista niinä päivinä luukut. 7-vuotias on jo kyllin vanha ymmärtääkseen mitä tekee. Enkä tarkoita olla tunteeton, mutta näin lapsi oppii. Ei se lapsi traumoja saa :) Oppiipahan ettei seuraavaa ehkä aloita syömään liian ajoissa.

Ei saa traumoja, itse en vain harrasta mitään periaatepaasausta joka ainoasta pikkuasiasta. Ei lapsi kieroon kasva vaikka saisi vähän ymmärrystäkin.

Enkä ole mikään pään silittelijä.

Vierailija
17/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi. Jos ostat, niin todennäköisesti syö jatkossakin, kun palkitaan kerran toisella kalenterilla ja saa näin ylimääräisiä suklaita. Kyllä tuon ikäinen jo ymmärtää syyn ja seurauksen kun ne hänelle selkeästi kertoo.

Vierailija
18/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee paha mieli, syrjäytyy perheen sisällä, olo näköalaton ja alkaa koulukiusata. Älä hyvä ihminen altista viatonta lasta tälläiselle, jos häntä rakastat.

Vierailija
19/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan penskat on suklaakalenterin suklaat syöny etukäteen. Tietty salaa. Ei siinä mitään ihmeellistä ole eikä uusia ole tilalle ostettu.

Mä säästelin joskus suklaitani erilliseen kippoon, mutta jouluaattona, kun kaikki muut oli avanneet joka päivä, hellyin ja annoin muillekin, kun ei niitä kiva ollut yksin syödä. Sen jälkeen oon syönyt heti avattuani.

Vierailija
20/73 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille siskon kalenteri ja sano siskolle, että näin käy, kun ei pidä puoliaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi