Minulla on 50kg ylipainoa enkä ajatellut ikinä laihduttaa.
Tuntuu että se on jotenkin ihmeelllistä ihmisten mielestä. Mikä siinä on kummallista?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:53"]
Luuletko ap, että olet hyvässä kunnossa aina? Eikö pelota, mitä ylipaino voi aiheuttaa sulle?
[/quote]
En luule mutta vielä nyt 41v olen ihan ok kunnossa. Ei pelota.
Hei puolustelijat! Ymmärrän jollain tasolla pointtinne, mutta 50 kg liikaa läskiä on aina 50 kg liikaa, oli se minkäkokoisessa ja -mittaisessa ihmisessä tahansa. Ei siltikään terveellistä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:54"]
Kysymys aidosta mielenkiinnosta. Miten ihmeessä olet onnistunut saamaan itsesi tuohon kuntoon? En käsitä. Esität kuitenkin onnellista ihmistä, ilmeisesti (toivottavasti!) mitään sairautta ei voi syyttää.
[/quote]
12v sitten elämäni oli huonoa, oli parisuhdeväkivaltaa,työttömyyttä ja meni pilalle asuntokaupat yms silloin 3v aikana lihoin 50kg kun en vaan välittänyt mistään ne sitten vaan jäi.
Viimeksi kerroit mitoiksesi 179 senttia ja 130 kiloa. Oletko yhä samoissa mitoissa?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:44"]
Anteeksi tuplaviesti, puhelin kenkkuilee!
[/quote]
Puhelin temppuilee toki, kun sinä painelet lähetänäppäintä useaan otteeseen. Sinussa siis ei tietenkään ole vikaavikaavikaa
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:18"]
Tuntuu että se on jotenkin ihmeelllistä ihmisten mielestä. Mikä siinä on kummallista?
[/quote]
Terve. Olen ortopedi, enkä ikinä leikkaa 50kg ylipainoa kantavalle potilaalle polveen tekoniveltä vaan kehoitan laihduttamaan. Onko siinä jotakin kummallista?
[/quote]
En tarvitse mitään tekoniveliä ja vaikka olisi taikasauva niin en silti haluaisi tätä 50kg pois ei se mitään muuttaisi.
[/quote]
Et tarvitse VIELÄ. Mutta luuletko tosissasi, ettei tuollainen ylipaino aiheuta sulle tulevaisuudessa mitään terveysongelmia? Et voi olla niin tyhmä. Muut veronmaksajat sitten osallistuvat hoitokuluihin, kun sinä podet diabetestä ja nivelrikkoja. Viet myös sairaspaikan sellaisilta, jotka eivät ole itse aiheuttaneet sairastumistaan tyhmyydellään.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:57"]
Hei puolustelijat! Ymmärrän jollain tasolla pointtinne, mutta 50 kg liikaa läskiä on aina 50 kg liikaa, oli se minkäkokoisessa ja -mittaisessa ihmisessä tahansa. Ei siltikään terveellistä.
[/quote]
No ei kai kukaan näin sanokaan? Silti aivan turha väittää etteikö 50kg ylipainoa omaava mahtuisi bussin penkkiin.
Terveellistä ylipaino ei ole, sitä ei kukaan voi kiistää.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 16:00"]
Viimeksi kerroit mitoiksesi 179 senttia ja 130 kiloa. Oletko yhä samoissa mitoissa?
[/quote]
Kyllä.
[/quote]
Terve. Olen ortopedi, enkä ikinä leikkaa 50kg ylipainoa kantavalle potilaalle polveen tekoniveltä vaan kehoitan laihduttamaan. Onko siinä jotakin kummallista?
[/quote]
Sinä? Ortopedi? Älä naurata, ehkä unissasi. Ortopedi leikkaa kyllä kunhan saa rahansa, siinä ei muutaman kymmenen kilon ylipainoa katsella eikä kysellä...
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:44"]
Anteeksi tuplaviesti, puhelin kenkkuilee!
[/quote]
Puhelin temppuilee toki, kun sinä painelet lähetänäppäintä useaan otteeseen. Sinussa siis ei tietenkään ole vikaavikaavikaa
[/quote]
Olet varmasti oikeassa, mutta onkos nyt vähän ärrimurripäivä? Kyllä se siitä iloksi muuttuu, kun av:llä vähän surffailee :) Kokemuksesta tiedän sanoa.
[/quote]
[/quote]
En tarvitse mitään tekoniveliä ja vaikka olisi taikasauva niin en silti haluaisi tätä 50kg pois ei se mitään muuttaisi.
[/quote]
kymmenen vuotta niin nivelpinnat on paskana tuolla ylipainolla. Sitten itketään kun lääkärit ei tee mitään vaan käskee laihduttamaan. Joka päiväistä. Ai mihin ne menee miljardit terveydenhuollossa? Kunpa ihmiset huolehtisivat itse itsestään.
Nrolle 27 toki voi aiheutua sairauksia kuten voi tulla hoikillekkin. Esim äitini on dementikko,erittäin hoikka ja liikunnallinen ihminen oli aina. Niin vaan 65v joutui dementiakotiin kun meni täýsin muisti ja hyvän kuntonsa ansiosta nyt aivan kasvina makaa sängyssä,sekö sitten on hyvä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:54"]
Kysymys aidosta mielenkiinnosta. Miten ihmeessä olet onnistunut saamaan itsesi tuohon kuntoon? En käsitä. Esität kuitenkin onnellista ihmistä, ilmeisesti (toivottavasti!) mitään sairautta ei voi syyttää.
[/quote]
12v sitten elämäni oli huonoa, oli parisuhdeväkivaltaa,työttömyyttä ja meni pilalle asuntokaupat yms silloin 3v aikana lihoin 50kg kun en vaan välittänyt mistään ne sitten vaan jäi.
[/quote]
Eikö olisi jo aika varistaa tuon synkän vaiheen taakat harteilta? Kirjaimellisesti. Saattaisit yllättyä iloisesti!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 16:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
kymmenen vuotta niin nivelpinnat on paskana tuolla ylipainolla. Sitten itketään kun lääkärit ei tee mitään vaan käskee laihduttamaan. Joka päiväistä. Ai mihin ne menee miljardit terveydenhuollossa? Kunpa ihmiset huolehtisivat itse itsestään.
[/quote]
Vai 50v ne vaivat sitten iskee? monenlaista on lääkärit aina ennustaneet mutta pieleen on useasti mennyt, saa nähdä kuinka nyt käy.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:54"]
[/quote]
[/quote]
Eikö olisi jo aika varistaa tuon synkän vaiheen taakat harteilta? Kirjaimellisesti. Saattaisit yllättyä iloisesti!
[/quote]
En aio laihduttaa. Tiedän minkälaista kituuttamista ruuan suhteen on loppuelämä enkä sitä halua, olen kyllä kokeillut mutta ei sopinut mulle.
Toisaalta, jokainenhan meistä johonkin kuolee. Jos joku haluaa olla lihava niin saa hän sitä olla.
Mun 65v. isällä on 50kg ylipainoa, ollut varmaan viimeiset 40 vuotta. Hän on täysin terve, ei diabetesta, ei korkeaa verenpainetta, hyvät kolesteroliarvot jne. ei kertakaikkiaan mitään terveysongelmaa ollut koskaan.
Tuntuu höntiltä paasata hänelle laihduttamisesta, koska on täysin terve, onnellinen ja hyvinvoiva. Tuon ikäistä miestä ei niin ulkonäköasiatkaan enää kiinnosta, että niiden takia haluaisi laihduttaa.
Lihavuuden aiheuttamia kulujakaan en tässä tapauksessa allekirjoita koska jos hän sattuisi yliapainonsa takia kuolemaan esim. sydänkohtaukseen jo nyt "nuoremmalla iällä", sehän tulisi yhteiskunnalle edulliseksi, kun ei tarvitsisi kustantaa eläkkeitä sitä 30 vuotta. Pitkäikäisethän yhteiskunnalle kaikkein kalleimmaksi tulee juuri eläkkeiden takia.
[/quote]
Jos et taikasauvan heilautuksen avullakaan haluaisi eroon ylipainostasi, se tarkoittaa että olet mieluummin lihava kuin normaalipainoinen. Miksi?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 16:11"]
[/quote]
Jos et taikasauvan heilautuksen avullakaan haluaisi eroon ylipainostasi, se tarkoittaa että olet mieluummin lihava kuin normaalipainoinen. Miksi?
[/quote]
Koska tämä ei haittaa elämääni. Teen ihan samoja asioita kuin tekisin hoikkanakin.