Minulla on 50kg ylipainoa enkä ajatellut ikinä laihduttaa.
Tuntuu että se on jotenkin ihmeelllistä ihmisten mielestä. Mikä siinä on kummallista?
Kommentit (54)
Asiahan on täysin sinun itsesi päätettävissä eli siinä mielessä muiden mielipiteet ovat toisarvoisia. Kerran kuitenkin kysyt, mikä siinä on kummallista, niin omasta puolestani ajattelen seuraavaa:
- Miten jaksat olla itsesi kanssa? Liikkuminen ja oleminen kaikissa muodoissaan on varmasti tuskaista. Toki asiaan varmasti turtuu, kuten muihinkin (ylipainon mukanaan tuomiin) kiputiloihin.
- Jatkuva tuskanhiki päällä, sillä 50 kg ylipainoa on valtava määrä.
- Matkustelu ja paikkojen näkeminen vaikeutuu huomattavasti.
- Kyllä, me kaikki kuolemme joskus syystä tai toisesta. Sinulla se riski on vain huomattavasti suurempi. Todella huomattavasti.
- Jos sinulla on lapsia, ihmettelen, miksi haluat antaa heille tuollaisen esimerkin. Toivottavasti et valinnoillasi aiheuta heillekin ylipainoa!
- Pinnallinen, mutta tärkeä syy. En ymmärrä, miten kukaan voi nähdä itseään tai muita viehättävänä, jos on 50 kg ylipainoa. Vaikka olisi kuinka ihana luonne. Kurveja saa olla, mutta sehän onkin jo sitten toinen juttu. Tämä toki mielipidekysymys, mutta halusit tietää.
Nro.lle 3 mulla on rakastava aviomies joka hyväksyy mut juuri tällaisena kuin ole,niin en todellakaan pidä itseäni inhottavana. Meillä myös aktiivinen seksielämä. Mulla kaksi lasta toinen 17v ja toinen 6v ja molemmat erittäin hoikkia kuten miehenikin. Ei ole tuskanhikeä eikä muutakaan kremppaa. Matkustelen siinä kuin muutkin ihmiset. Tänäänkin olen ulkoillut 3 kertaa nuoremman lapsen kanssa ettei se liikkuminen tuota kylläkään tuskaa.
Että mikä siinä on kummallista? No, kun en tunne yhtään ihmistä, joka haluaa olla pahasti ylipainoinen, en siis yhtään, niin toki ihmettelen, miten kukaan voikaan haluta olla lihava... Tunnen kyllä muutaman ylipainoisen, mutta eivät he haluaisi olla... Mutta saat olla sitä ihan vapaasti.
Jos voisit taikasauvaa heilauttamalla laihtua 50 kg, laihduttaisitko? Miksi?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:18"]
Tuntuu että se on jotenkin ihmeelllistä ihmisten mielestä. Mikä siinä on kummallista?
[/quote]
Terve. Olen ortopedi, enkä ikinä leikkaa 50kg ylipainoa kantavalle potilaalle polveen tekoniveltä vaan kehoitan laihduttamaan. Onko siinä jotakin kummallista?
Eikö sun pitäisi jo olla tekemässä sitä uutta puhelinmyyntityötäsi? Vai milloin se alkaa?
Ole sit läski, aivan vapaasti . . Tuskin pystyisitkään laihduttamaan, uskottelet vaan itsellesi ettet edes halua. Toivottavasti itseaiheutettuja sairauksia, varsinkaan mitään kalliita tekonivelleikkauksia ei enää tulevaisuudessa kustanneta veronmaksajien varoilla.
Tuo +50 kg on aika suhteellista. Kuinka pitkä olet, ap? Millainen rakenne? Minkä taulukon mukaan juuri 50 kg? Jos olet av-mammojen taulukon mukaan 50 kg ylipainoinen, niin normaalien taulukoiden mukaan ylipainosi on selvästi vähäisempää. Lisäksi kannattaa ottaa huomioon, että paino voi olla etupäässä lihaksi tai läskiä. Jos se on lihaksia, niin mittasuhteet ovat ihan erilaiset kuin läskistä painon hankkineella. Millainen kuntosi on? Kolmonen näyttää ajattelevan, että ylipainoinen on passiivinen ja että hänellä on ilman muuta huono kunto ja kulkee huohottaen hiki otsalla. Eihän sen niin tarvitse olla.
Kolmonen vei sanat suustani.
Tuollaisen ruhon liikuttelu ei ole helppoa eikä voi olla mukavaa olla liian iso joka paikkaan. Bussin penkille ei mahdu, kaikenlaiset ruuhkat ja ahtaat tilat yleisillä paikoilla ovat varmasti epämiellyttäviä jne.
Jos henkilöä ei kiinnosta tehdä mitään, harrastaa mitään, matkustaa minnekään, välttelee liikumista julkisilla paikoilla, eikä välitä, jos lihavuus saa aikaan ennenaikaiseen kuolemaan johtavan sairauden, ei henkilöllä voi olla terve psyyke. Ei ole vaikka hän kuinka itselleen muuta hokeekin. Se, että valitsee olla laihduttamatta, on toki valinta mutta sairaan mielen tekemä valinta eikä siitä pääse mihinkään.
Niin ja ap on ollut täällä ennekin.
Ärsyttää maksaa veroissa itseaiheuttamiasi sairauksia ja/tai muita hoitokäyntejä, jotka johtuvat ylipainostasi. Sillekin rahalle olisi tärkeämpiä kohteita.
Ärsyttää maksaa veroissa itseaiheuttamiasi sairauksia ja/tai muita hoitokäyntejä, jotka johtuvat ylipainostasi. Sillekin rahalle olisi tärkeämpiä kohteita.
Anteeksi tuplaviesti, puhelin kenkkuilee!
Siis kuvitellaanko tosiaan että 50 kg ylipainoinen ei voi matkustella, on tuskanhikinen, ei jaksa liikkua? Joo ei.. :D
Sehän voi olla esim 150 cm ja 100 kg.
tuosta voitte nähdä minkä kokoinen 155 cm ja 105 kiloinen ihminen on. Vaihtelua on hurjasti
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:41"]Tuo +50 kg on aika suhteellista. Kuinka pitkä olet, ap? Millainen rakenne? Minkä taulukon mukaan juuri 50 kg? Jos olet av-mammojen taulukon mukaan 50 kg ylipainoinen, niin normaalien taulukoiden mukaan ylipainosi on selvästi vähäisempää. Lisäksi kannattaa ottaa huomioon, että paino voi olla etupäässä lihaksi tai läskiä. Jos se on lihaksia, niin mittasuhteet ovat ihan erilaiset kuin läskistä painon hankkineella. Millainen kuntosi on? Kolmonen näyttää ajattelevan, että ylipainoinen on passiivinen ja että hänellä on ilman muuta huono kunto ja kulkee huohottaen hiki otsalla. Eihän sen niin tarvitse olla.
[/quote]
Sori, mut pahasti selittelyn makua. 50 kg EI ole suhteellista millään mittarilla. Ainoa poikkeus kehonrakentajat, jollaisen en usko aloittajan olevan. Mutta toki, jos on vain "raskaat luut" niin mikäs siinä.
50 kg ylipainoinen ei mahdu bussiin istumaan? mitä vittua? Kuvittelette nyt selvästi jotain päälle 150 kiloista ihmistä tähän.
Ja jos ylipainoisten hoitokulut olisi itsekustantaisia, tulisiko myös alkoholi ja tupakka-aineista johtuvat sairaudet kustantaa itse?
Mä en millään lailla välttele liikkumista julkisilla paikoilla,kummallinen ajatuskin. Ihan normaalisti käyn kylpylöissä,laivalla,ravintoloissa,sirkuksessa,teattereissa,tivoleissa yms. Ja kyllä mä leikin paljon nuoremman lapsen kanssa ja paljon ulkoillaan joka päivä vähintään 2 kertaa päivässä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:18"]
[/quote]
Terve. Olen ortopedi, enkä ikinä leikkaa 50kg ylipainoa kantavalle potilaalle polveen tekoniveltä vaan kehoitan laihduttamaan. Onko siinä jotakin kummallista?
[/quote]
En tarvitse mitään tekoniveliä ja vaikka olisi taikasauva niin en silti haluaisi tätä 50kg pois ei se mitään muuttaisi.
Luuletko ap, että olet hyvässä kunnossa aina? Eikö pelota, mitä ylipaino voi aiheuttaa sulle?
OT, toivottavasti sulle ei tule eteen tilannetta, että olis ns vähän pakko laihduttaa.