Miks vanhat vaunut ei kelpaa kellekään?
Kyttäsin kuukauden ajan netistä ilmoitusta vaaleanharmaista Brion yhdistelmävaunuista jotka maksoi 20€. Aivan oikein, 20€. Arvioisin noiden olevan alle 10v. vanhat, mustat hyvät ilmakumipyörät, kova koppa (uudenveroinen). Ainoa vika on että olivat olleet jokusen vuoden ulkovarastossa ja olivat suoraan sanottuna paskaiset, haisivat varastolle. Ei hometta kuitenkaan.
Viimein rohkaistuin ostamaan ne ja irrotettuani kaikki pehmeät osat (pesukoneeseen) ja pestyäni rungon ja pyörät suihkun alla miedolla saippualla ei nuo paljoa uudelle häpeä. Ihanan puhtaat, hyväntuoksuiset, somistin ne vielä värikkäällä toppapussilla ja harsolla + lelulla niin ne on oikeasti kauniit Ja tyylikkäät, en voisi olla tyytyväisempi! Takuulla olleet kalliit aikanaan!
Mikä ihme se on et nykypäivänä pitää jokaisen saada 1000€ Emmaljungat? Ihan hullua kulutusjuhlaa! Ja itse mietin mitä kemikaaleja niissä uusissa kankaissa on, mieluummn vanhemmat mallit josta ne on jo haihtuneet. Miksi kaikki ei osta käytettyjä? Nettikirpparit on pullollaan niitä! Ja eikö ihmiset osaa enää huoltaa, miksi ei osata edes vaunuja pestä vaan uudet heti ostetaan?
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 17:33"]Mä en täysin korjaustaidottomana, autottomana yh:na kertakaikkiaan uskalla ostaa käytettyjä vaunuja, joiden kunnosta ja kestävyydestä mulla ei ole mitään varmoja takeita. Tulen kuitenkin käyttämään niitä joka päivä ja huonot vaunut ovat asia, joka aiheuttaa hankaluuksia ja ärsytystä joka päivä. Kaiken muun olen ostanut tai saanut käytettynä ihan ekologisuussyistä, tulisi mieleenkään ostaa esim. vaatteita tai jotain sänkyä uutena.
Toisekseen sellaiset vaunut, joista joka paikkaan julkisilla kulkuneuvoilla matkustavana haaveilen (ehdottomasti kevyet, kapeat, yhdellä kädellä työnnettävät ja ohjattavat, kääntyvät mutta riittävän isot ja lukittavissa olevat eturenkaat, jotka mielellään mahdollista vaihtaa "talvirenkaisiin") ovat käytettynäkin tosi kalliita. Siinä ja siinä, kannattaako maksaa pariasataa vaille uusien hinta käytetyistä (niitä oikeasti menee noilla hinnoilla), vai ostaa uudet ja myydä ne sitten muutaman vuoden kuluttua pariasataa vaille uusien hinnalla, kun mulla kuitenkin rahaa uusiinkin on.
Pari kaveria on ostanut käytetyt vaunut. Yhdellä osoittautuivat totaalisiksi susiksi ja hintaa on tullut kaikkine uusine osineen melkein uusien verran, lisäksi erittäin paljon vitutusta. Kaksi muuta kiroilee, kun niillä halvoilla vaunuilla ei mahdu bussiin jos siellä on yhdet vaunut jo. Jos busseja menee kahdesti tunnissa, ei mikään kauhean kiva juttu odottaa puolta tuntia.
Se, että vaunut voivat likaantua kurakelillä, on musta vähän outo syy etsiä mahdollisimman halpoja vaunuja. Vai moniko taittaa työmatkansa parinsadan euron autonrotiskolla tai halvimmalla mahdollisella romupyörällä, koska kallis auto tai pyörä voisi mennä kuraiseksi syksyllä?
[/quote]
Mitä tekemistä käytetyillä vaunuilla on sen kanssa että asuu jossain skuugessa ja ostaa bussiin sopimattomat liian isot vaunut?
Mä ostin myös käytetyt yhdistelmävaunut muutamalla kympillä. Ne on meillä käyttöön eikä näyttöön, ei tartte kaikkia kurajälkiä sitten surra. Ehjät on ja mekanismit toimii vieläkin, vaikka 2 muuta on jo näitä käyttänyt paljon ennen meitä.