Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks vanhat vaunut ei kelpaa kellekään?

Vierailija
03.04.2014 |

Kyttäsin kuukauden ajan netistä ilmoitusta vaaleanharmaista Brion yhdistelmävaunuista jotka maksoi 20€. Aivan oikein, 20€. Arvioisin noiden olevan alle 10v. vanhat, mustat hyvät ilmakumipyörät, kova koppa (uudenveroinen). Ainoa vika on että olivat olleet jokusen vuoden ulkovarastossa ja olivat suoraan sanottuna paskaiset, haisivat varastolle. Ei hometta kuitenkaan.

Viimein rohkaistuin ostamaan ne ja irrotettuani kaikki pehmeät osat (pesukoneeseen) ja pestyäni rungon ja pyörät suihkun alla miedolla saippualla ei nuo paljoa uudelle häpeä. Ihanan puhtaat, hyväntuoksuiset, somistin ne vielä värikkäällä toppapussilla ja harsolla + lelulla niin ne on oikeasti kauniit Ja tyylikkäät, en voisi olla tyytyväisempi! Takuulla olleet kalliit aikanaan! 

Mikä ihme se on et nykypäivänä pitää jokaisen saada 1000€ Emmaljungat? Ihan hullua kulutusjuhlaa! Ja itse mietin mitä kemikaaleja niissä uusissa kankaissa on, mieluummn vanhemmat mallit josta ne on jo haihtuneet. Miksi kaikki ei osta käytettyjä? Nettikirpparit on pullollaan niitä! Ja eikö ihmiset osaa enää huoltaa, miksi ei osata edes vaunuja pestä vaan uudet heti ostetaan?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ostin vuosi sitten netistä käytetyt (2005 vuoden) Emmaljungan yhdistelmävanut n. 300€:lla, ei olleet minusta kalliit yhdistelmiksi :) 
Tänä päivänäkin meidän 9kk ikäinen pikkuneiti niissä istuskelee ja nukkuu päiväunia. 
Hyvin säilytetyt ja olivat kuin pakasta vedetyt; kankaat siistit ja puhtaat.
Jokunen aika sitten ostin myös käytetyt Emmaljungan Scooter -rattaat, tinkasin ne 100€ ja hyvin mennään :)
Ei tarvinnut ostaa 1200€ uusia vaunuja tai rattaita ja todella tyytyväinen olen ollut.

Toista se on kun mietin että miten saan isännän 30.v vanhat vaunut kuntoon :D 

Vierailija
2/62 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiakin saa edullisesti. Emmaljugissa ja monissa muissa värit vaihtuu aina kesällä, jolloin edellisvuoden värejä voi saada edullisestikin.

Itse oon ostanut 2 Emmaljungat edellisvuoden väreillä ja saanut sitten myytyä helposti eteenpäin. Myös Teutoniat meni hyvin kaupaksi vähän käytettyinä.

Maksoin uusista Nitroista aikanaan 399e (Lapselliset päivät keväällä). Hupaisaa, että jotkut pyytävät käytetyistä ja kuluneista Nitroista samaa hintaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en täysin korjaustaidottomana, autottomana yh:na kertakaikkiaan uskalla ostaa käytettyjä vaunuja, joiden kunnosta ja kestävyydestä mulla ei ole mitään varmoja takeita. Tulen kuitenkin käyttämään niitä joka päivä ja huonot vaunut ovat asia, joka aiheuttaa hankaluuksia ja ärsytystä joka päivä. Kaiken muun olen ostanut tai saanut käytettynä ihan ekologisuussyistä, tulisi mieleenkään ostaa esim. vaatteita tai jotain sänkyä uutena.

Toisekseen sellaiset vaunut, joista joka paikkaan julkisilla kulkuneuvoilla matkustavana haaveilen (ehdottomasti kevyet, kapeat, yhdellä kädellä työnnettävät ja ohjattavat, kääntyvät mutta riittävän isot ja lukittavissa olevat eturenkaat, jotka mielellään mahdollista vaihtaa "talvirenkaisiin") ovat käytettynäkin tosi kalliita. Siinä ja siinä, kannattaako maksaa pariasataa vaille uusien hinta käytetyistä (niitä oikeasti menee noilla hinnoilla), vai ostaa uudet ja myydä ne sitten muutaman vuoden kuluttua pariasataa vaille uusien hinnalla, kun mulla kuitenkin rahaa uusiinkin on.

Pari kaveria on ostanut käytetyt vaunut. Yhdellä osoittautuivat totaalisiksi susiksi ja hintaa on tullut kaikkine uusine osineen melkein uusien verran, lisäksi erittäin paljon vitutusta. Kaksi muuta kiroilee, kun niillä halvoilla vaunuilla ei mahdu bussiin jos siellä on yhdet vaunut jo. Jos busseja menee kahdesti tunnissa, ei mikään kauhean kiva juttu odottaa puolta tuntia.

Se, että vaunut voivat likaantua kurakelillä, on musta vähän outo syy etsiä mahdollisimman halpoja vaunuja. Vai moniko taittaa työmatkansa parinsadan euron autonrotiskolla tai halvimmalla mahdollisella romupyörällä, koska kallis auto tai pyörä voisi mennä kuraiseksi syksyllä?

Vierailija
4/62 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 11:38"]

"Jokusen vuoden ulkovarastossa" ja ei hometta? Ei varmaan ei.

Itse olen ostanut uudet vaunut, kun en vain yksinkertaisesti luota, että vaunut on säilytetty sisätiloissa eikä niissä ole hometta. 500-1000e on pieni hinta lapsen terveydestä.

[/quote]

Ja tällaiseen sitten annetaan veronmaksajien rahoja lapsilisinä. Jollei niitä kakaroita voi lykkiä käytetyissä vaunuissa, olkaa sitten tekemättä niitä pentuja.

Kannatan ajatusta lapsilisien poistosta, jos haluaa tehdä perhettä, maksakoon siitä sitten itse kukin omasta pussistaan.

[/quote]

En mä ainakaan ole vielä tässä loppuraskaudesta saanut yksiä ainuita lapsilisiä, vaunujen hankinta olisi silti ajankohtaista. Eiköhän ne tule ihan palkkarahoista ostettua :)

Vierailija
5/62 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin omat 2009 ostetut Emmaljungat käyttöön nyt kahden vuoden tauon jälkeen kun sain toisen lapsen. Pesin kaikki irtoavat kangasosat koneessa ja pyyhkisin pölyt yms, ja vaunut ovat kuin uudet! Vaikka ovatkin olleet ihan ahkerassa käytössä, mutta olen pitänyt niitä käytössäkin siistinä. Nyt ajattelin käyttää kolme vuotta ja sitten myydä pois, jos tulevat pysymään noin siistinä, aion pyytää varmaankin 200-300 euroa. Ne olivat aikoinaan yli 800 euroa ja silloin päätin, että pidän hyvää huolta niistä, että saan joskus edes jotakin rahaa niistä takaisin.

Vierailija
6/62 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja niitä on siis säilytetty sisällä vaatehuoneessa, joten siksikin ovat varmaan noin siistissä kunnossa. -42

Vierailija
7/62 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 12:30"]

Mistäs se home sinne varastoon tulee? Pomppaa jonkun sinne jättämästä piimäpurkista? Vai kenties naapurin autonrenkaista?

[/quote]

Niin, homevauriosta kärsivien talojenkin ongelmat johtuvat varmasti edellisen asukkaan jättämästä härskiintyneestä piimäpurkista. Tai sitten...ei?

Vierailija
8/62 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ihmisiä jotka ovat valmiit pistämään 1000€ joihinkin Bugiksien muovirimpuloihin, jotka näyttävät avaruusaluksilta.

Itselläni on Emmaljungat kuomurattaat 2000 -luvun alusta. Ovat metallirunkoiset, pehmusteet täydellisessä kunnossa, haalistumattomat, homeettomat ja puhtaat. Tulivat meille muutamalla hassulla eurolla. Ovat varmaan kuosiltaan "epämuodikkaat", mutta pesevät nykyrattaat kaikessa. Ovat kevyet, kestävät ja kapeat. Hankkikaa siis ihmiset vanhat ja kestävät rattaat, ekohippiys on muotia ;)

Vierailija
9/62 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ikinä ostaisi ulkona säilytettyjä vaunuja kuin parvekevaunuiksi korkeintaan. Meillä vaunuja käytetty paljon sisälläkin niin ei pieneen mieleenkään tulisi nukuttaa vauvaa homeisissa vaunuissa! Sitä homerihmastoa kun ei aina silmällä pysty havaitsemaan.

Vierailija
10/62 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suomalaiset Orat maksoivat alle 10 €, hitsi että ehdin sitä ennen ostaa kallimmalla toiset, nuo "parvekevaunut" olivat paljon paremmat ja kauniimmat. Että kyllä ainakin mulle kelpaa :)

Vierailija
11/62 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja eipä sitäkään tiedä onko vaunujen myyjällä kotona hometta. Vaikka kuinka sanoo säilyttäneensä vaunuja sisällä niin mistäpä sen tietää millaisessa homekämpässä niitä on säilytetty. Mielelläni ostaisin vaunut käytettynä, nehän on ihan hirveän hintaisia ja ekologisista syistäkin. Mutta kun ei voi olla varma missä säilytetty.

Vierailija
12/62 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt hyväkuntoisia yhdistelmiä vuoden hintaan 60€ eikä ketään kiinnosta. Yhdellä olleet. Ihmettelen,kun ei vaan mene. =(

Vierailija
13/62 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia vaunuja en tosin minäkään raaskisi ostaa, ehdottomasti paras hinta-laatusuhde on muutaman vuoden käytetyissä laatuvaunuissa. Sillä 300 eurolla minkä maksaa kaikista halvimmat muovirimpulat uutena kaupassa ostin meille Emmaljungan Duo Edget. Oli ihan loistovaunut mutta vaihdoin Scootereihin kun oli tarvetta enää rattaille. Ihan älyttömän siistissä kunnossa vaikka olin kolmas omistaja. Ostin siis 300 eurolla ja myin pois 230 e lähes vuoden käytön jälkeen. Ja 300 eurolla ostin kaupasta uudet Scooterit joista saa käytettynäkin lähes 200 euroa jos pitää hyvin.

Vierailija
14/62 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 17:33"]Pari kaveria on ostanut käytetyt vaunut. Yhdellä osoittautuivat totaalisiksi susiksi ja hintaa on tullut kaikkine uusine osineen melkein uusien verran, lisäksi erittäin paljon vitutusta. Kaksi muuta kiroilee, kun niillä halvoilla vaunuilla ei mahdu bussiin jos siellä on yhdet vaunut jo. Jos busseja menee kahdesti tunnissa, ei mikään kauhean kiva juttu odottaa puolta tuntia.[/quote]

Sehän on lähinnä omaa tyhmyyttä, jos hassaa käytettyihin vaunuihin uusien verran, tai ostaa sellaiset joiden ominaisuudet ei miellytäkään - ei ne uutenkakaan ostetut vaunut mahdu bussiin, jos ostaa liian suuret.

Ap maksoi vaunuista 20 euroa - jos ne hajoavat, ja joutuu hankkimaan tilalle toiset, häviää 20 euroa (ei ole järkeä alkaa hankkimaan kalliita varaosia). Jos ne pysyvät ehjinä, vaunuille ei jää käyttövuosia kohti hintaa juuri mitään. Uskaltaisin riskeerata sen 20 euroa tässä tapauksessa.

Itse ostin myös halvalla brion siistit yhdistelmävaunut. En tiedä valmistusvuotta, mutta edellinen omistaja oli ostanut uutena ja kehui, että lapsi mahtui rattaisiin 4-vuotiaaksi asti, joten ainakin sen 4 vuotta niillä oli ikää. Meillä niitä on käytetty sen jälkeen kahdella lapsella, ja ovat edelleen ehjät ja kankaatkin siistit (tumma väri, joten ei värjäydy samalla tavalla kuin vaikka valkoinen). Rungossa jotain naarmuja ja muuta pientä käytön jälkeä toki on. Olen ajatellut tarjota noita jonnekin lahjoitukseen, kun meillä ei enää ole käyttäjiä - kelpaisivat kyllä vielä omaankin käyttöön jos olisi tarve :)

Vierailija
15/62 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaunuja käytetään useampi tunti joka päivä, joten en kyllä missään tapauksessa olisi ostanut mitään vuosia ulkovarastossa lojuneita. Kiva joku homepesä muutaman sentin päässä pienestä nenästä. Toisaalta halusin kevyet ja näppärät Brio Gout eikä niitä paljon käytettynä liiku. Ostin uudet ja varmaan myyn hyvään hintaan sitten kun ei enää tarvita :).  Ja ihan omalla rahalla (sossusta en ole koskaan saanut senttiäkään). 

Vierailija
16/62 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vaunutkin on nykyään statussymboli, vaikka kuinka väitetään muuta. Pitää olla kallista, merkin pitää näkyä. Itse tilasin ulkomailta halpaan merkkiin kuuluvat yhdistelmävaunut, vaikka ois ne käytetytkin kelvanneet. En vaan osannut esikoista odottaessa etsiä. Kunhan vaunuilla pääsee eteenpäin ja vauva/taapero mahtuu kyytiin, niin hyvä on! :)

Vierailija
17/62 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin 14 vuotta vanhat emmaljungan sisarusrattaat 80 eurolla. Ovat todella hyvät vielä ja kankaat oli myyjä jo pessyt. Kevyemmätkin työntää kuin meidän yksösrattaat.

Vierailija
18/62 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt vaunut hankin esikoiselle. Muutaman satasen maksoin. Hiton hyvät on ollu. Ja eipä tuo lapsiaan ole valittanut. Päivittäin on käytetty ja vaihtelevassa maastossa. Et kyllä harmillisesti äitien (ja isien) maalaisjärki sumenee kun on lapsesta kyse. Ihmettelempä vain miten on tähän sukupolveen asti selvitty jos kaikki on kerran kiinni uusista tuhannen euron vaunuista.

Vierailija
19/62 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 13:17"]

Meidän kaveripiirissä ja suvussa on hyvät, kalliit vaunut liikkuneet hyvin. Siis tutulta tutulle periaatteella. Monella voi olla kynnys ostaa vieraalta, kun ei tiedä miten niitä on kohdeltu, onko kissa pissinyt, homehtuneet jne.

[/quote]

No kissan kusen kyllä haistaa ihan varmasti:) home lähtee kankaasta pesemällä. Hyvä ap, olen iloinen puolestasi. Älä välitä näistä hysteerikoista. 

Vierailija
20/62 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se status vaan jyllää av-mammojen keskuudessa. No mammojen tavoittelu on toki halvempaa kuin miesten autojen perässä juoksu. Mutta status kuitenkin.