Millä %:lla luulet saavasi Koronan ja miksi?
Minun veikkaus on, että saan koronan 95% varmuudella. Työskentelen ensiavussa pääkaupunkiseudulla..
Kommentit (27)
Jos on sata tartuntaa päivässä miljoonan ihmisen asuinaluella, niin mahdollisuus on 0,01% päivässä. Jos tämä kestää vaikka puoli vuotta, on mahdollisuus noin 1/50. Kyse ei kohdaltani oikeastaan ole todennäköisyydestä saada korona vaan siitä, mitä siitä voi seurata.
Vähissä on perusterveet alle 50-vuotiaat, jotka ovat tautiin Suomessa kuolleet tai edes saaneet vakavia komplikaatioita. Todennäköisemmin jää auton alle, saan sydärin tai kuolen aivoinfarktiin. Kausi-influenssasta puhumattakaan...
Oletan ja toivon, että todennäköisyys saada tartunta kodin ulkopuolelta on omalla kohdallani pieni. Teen etätyötä, ulkoilen lähimaastossa enkä käy asioimassa muualla kuin ruokakaupassa, apteekissa ja kirjastossa. Hiljaiseen aikaan ja maskin kanssa.
Mutta. Mieheni ei voi tehdä etätöitä ja joutuu päivittäin kohtaamaan paljon ihmisiä. Hänellä on myös vastentahtoisuutta hengityssuojaimen käytön suhteen. On kuulemma kurja ja silmälasitkin huurtuu.
Samainen herra ei tottunut uniapnealaitteeseen, kun sekin oli kurja. Kurjaa on myös käydä hammaslääkärissä ja mittauttaa verensokeriarvoja.
En osaa todennäköisyyttä laskea ja rupean asennoitumaan kaikkeen, että kurjaa on. On kurjat kuulokojeetkin. Vinkuu ja vonkuu välillä. Kurjaa.
Hyvin todennäköistä. Olen opettajana tuhannen oppilaan jättikoulussa.
Samoin hyvin suuri riski saada korona. Olen opettaja myös yhteensä 1000 oppilaan koulussa, epävirallisesti riskiryhmää ja yksinhuoltaja. Ei paljon naurata. Voisivat ottaa poikkeuslain pikaisesti käyttöön. Nythän vain horistaan ettei koulussa tartu ja koulut on pakko pitää auki.
Yllättävän moni ajattelee olevan taudilta turvassa..
Suurella todennäköisyydellä minulla oli se jo, influenssa testattiin, sitä se ei ollut.
Koronaa ei silloin vielä juurikaan testattu.
Miehelläni O verityyppiä oli vain pieni yskä.
Ystävälläni lähti makuaisti.
Todennäköisyys että saisin sen uudestaan?
Ei yhtään mitään. Mutta aloitusta ei ole tehnyt terveydenhuollon ammattihenkilö.