Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä lukiolaisen vanhemmille

Vierailija
02.04.2014 |

- Ole edelleen kiinnostunut lapsesi koulunkäynnistä. Kysy miten menee ja mitä on meneillään. Käy vanhempainilloissa.

- Pidä huolta, että lapsesi hankkii oppikirjat, työkirjat ja muut työvälineet hyvissä ajoin, jo kurssin ensimmäiselle tunnille.

- Edellytä, että lapsesi tekee kurssin työt ajoissa. Myös lukuläksyt ovat läksyjä edelleen. Sitkeä, jatkuva työ palkitaan. Näin vältetään myös koeviikkostressi. Töiden myöhässä palauttaminen on yleensä lähinnä huono tapa. Sairaustapaukset ovat toki asia erikseen, ja niiden yhteydessä opettaja on yleensä ymmärtäväinen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, toimi niin kauan kunnes lukiolainen muutti kaverin kanssa kimppakämppään ja hankki iltatöitä. Pääsi kuitenkin ylioppilaaksi.

Vierailija
2/6 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mitään apua ja tukea saanut, äiti kävi ehkä kerran vanhenpainillassa. Enpä kyllä itsekään halunnut hirveästi koulusta kertoa tuolloin. 

Ja äitini on erikoishammaslääkäri ja valmistunut itse aikoinaan lukiosta M:n papereilla. Säteilyfysiikantohtoritätini kyllä yritti kerran vähän auttaa matematiikassa, mutta oma motivaatio ei oikein riittänyt.

Kyllä minä sieltä ulos pääsin C:n paperein ja nyt opiskelen korkekoulussa humanistista alaa työttömäksi.. (Y)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa:

en koeviikoista ikinä stressannut ja kirjat on aina ollut kurssin alkaessa hankittuna (ainoastaan filosofian kurssille en kirjaa hankkinut vaan lainasin kirjastosta). Ja kotona asuin 5/6 lukioajasta

Vierailija
4/6 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiosta saa enemmän irti ja siellä on mukavampaa (stressittömämpää), jos osaa tehdä työtä tasaisesti ja ymmärtää hankkia välineet kursseille ajoissa. Työt eivät kasaannu, oppiminen on varmempaa.

Ap

Vierailija
5/6 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 10:24"]

4 jatkaa:

en koeviikoista ikinä stressannut ja kirjat on aina ollut kurssin alkaessa hankittuna (ainoastaan filosofian kurssille en kirjaa hankkinut vaan lainasin kirjastosta). Ja kotona asuin 5/6 lukioajasta

[/quote]

Jotkut eivät stressaa lainkaan, jotkut stressaavat liikaa, jotkut stressaavat hankkiuduttuaan hankalaan tilanteeseen. Kirjan lainaaminen on myös hyvä tapa hankkia kirja. Rahaa voi säästää paljon lainaamalla ja ostamalla käytettyjä kirjoja.

Ap

Vierailija
6/6 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että osa lukioikäisistä on hyvin itsenäisiä ja hoitaa kaiken hyvin itse. Tiedän myös, että kaikki eivät vielä siihen pysty. 

Ap-ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi