Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ravisti minua :(

Vierailija
02.04.2014 |

Olen aivan järkyttynyt. Mies on selvästi masentunut ja ahdistunut työttömyydestä ja rahan puuttesta mutta koskaan ei ole kuuden vuoden suhteemme aikana mitään tällaista tehnyt. Pimahti täysin jostain pienestä huomautuksesta pyykinpesun suhteen ja otti käsivarsista kiinni ja ravisti ja huusi.

Otin samantien lapset ja lähdin hotelliin, en ole vuorokauteen ottanut vastaan soittoja enkä kertonut missä olemme. Kovasti on tullut anteeksipyyntö viestejä, en ole vastannut. En vaan tiedä miten tässä edetä. En ole koskaan ollut tällaisessa tilanteessa. Pitäisikö tässä heti erota vai vaatia että menee hoitoon vai mitä?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:35"]

Ei nainenkaan saa käyttää väkivaltaa mutta mies on kyllä aina fyysisesti voimakkaampi joten siinä mielessä tilanteita ei voi verrata.Ja teille kaikille jotka vähättelette tilannetta:VÄKIVALTA ALKAA AINA NOIN.Seuraava kerta (jos annat sen tapahtua)on jo vähän kovempi ja näin se etenee.

[/quote]

Mies ei todellakaan aina ole naista voimakkaampi. Eikä väkivaltakaan mitään "aina ala noin".

Vituttaa kaltaisesi "totuuden kertojat" vaikka täällä on varmasti mun lisäksi muitakin, jotka on olleet ihan oikeassa väkivaltaisessa suhteessa.

Vierailija
42/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 18:04"]

Siis se ei edes lyönyt sua?? Ravisti vaan kädestä . Kylläpä oot herkkänahkainen!

[/quote]

Siitä se kuule alkaa. Sen jälkeen on se fyysisen koskemattomuuden raja ylitetty.

Itsellänikin oli ennen poikaystävä, joka alussa oli oikein mukava. Sitten kaikki alkoi aika pienestä, kuten ravistelusta, hiuksista vetämisestä, pienistä läimäyttelyistä yms.

Siitä se sitten pikkuhiljaa kasvoi ja kasvoi. Miksi en lähtenyt? No, minua pahoinpideltiin koko lapsuuteni äitini toimesta ja minulle oli jotenkin "normaalia" että kotona hakataan. Niin surullista kuin se onkin, niin että koittakaapa olla lyömättä lapsianne.

Lopulta sitten oli ihan normaalia, että löi kun olin esimerkiksi tehnyt "väärää" ruokaa. Silmä on mustana usein ja alahampaani on lohjennut eräästä kerrasta, kun iski nyrkillä leukaan.

Loppuvaiheessa sitten oltiin jo siinä, että otti hiuksistani kiinni tukevalla otteella ja hakkasi päätäni seinään. Suustani valui verta valtoimenaan, mutta ei se häntä kiinnostanut. Kun sitten putosin lattialle, niin sylkäisi naamalle, otti hiuksista taas kiinni ja retuutti niistä huoneen poikki ja nakkasi nurkkaan. Lopuksi vielä potkaisi, kun makasin siinä avuttomana ja hakattuna. Ja tämä oli vain yksi monista kerroista.

Että jos on elänyt ruusuilla tanssivaa elämää, niin voi pitää sen turpansa tukossa, eikä neuvoa asioista joista ei tiedä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ravistellut takaisin? Tai läppässy poskelle ja huutanut "Hei haloo, mitä sä teet? Miltä tää susta tuntuu?!" Luulis että äijä säikähtäis ja jättäis siihen kertaan. 

Vierailija
44/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:35"]

Ei nainenkaan saa käyttää väkivaltaa mutta mies on kyllä aina fyysisesti voimakkaampi joten siinä mielessä tilanteita ei voi verrata.Ja teille kaikille jotka vähättelette tilannetta:VÄKIVALTA ALKAA AINA NOIN.Seuraava kerta (jos annat sen tapahtua)on jo vähän kovempi ja näin se etenee.

[/quote]

Mies ei todellakaan aina ole naista voimakkaampi. Eikä väkivaltakaan mitään "aina ala noin".

Vituttaa kaltaisesi "totuuden kertojat" vaikka täällä on varmasti mun lisäksi muitakin, jotka on olleet ihan oikeassa väkivaltaisessa suhteessa.

[/quote]Siehän viksu oot!

Vierailija
45/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:42"]

Mikset ravistellut takaisin? Tai läppässy poskelle ja huutanut "Hei haloo, mitä sä teet? Miltä tää susta tuntuu?!" Luulis että äijä säikähtäis ja jättäis siihen kertaan. 

[/quote]

Joo, hyvä idea! Myöhemmin voisivat sitten hakata toisiaan pesareilla ja kesällä leikkiä pihalla puukkohippaa?

Vierailija
46/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:42"]

[/quote]

hei joo! Ihan sairaan hyvä idea! Jos toinen on jo niin epätasapainossa itsensä kanssa, että ravistelee luonteensavastaisesti, niin joo, JUST SILLOIN kannattaa lähteä läimimään ja "kouluttamaan"!

Ainakin saa helposti ihan oikean syyn erolle, kun toinen tosissaan lyö takaisin.

Vierailija
47/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se ravistelu oli väärin mutta eiköhän nyt ole kuitenkin parempi jutella ja sopia asiat. Teet selväksi että sai olla ensimmäinen ja viimeinen kerta ja jos miehellä on elämässä muita ongelmia niin ne pitää nyt selvittää eikä niitä voi padota sisäänsä.

Minä ja mieheni olemme olleet yhdessä 22 vuotta ja kerran olemme näiden vuosien aikana tappelleet oikein kunnolla siis ihan fyysisesti. Ja se olin minä (nainen) joka löin miestä ensin josta mies pimahti tietenkin ihan kunnolla.

Se oli kyllä sellainen pohjanoteeraus ettei ole toistunut. Oltiin siis molemmat ihan mustelmilla seuraavana päivänä mutta pystyimme onneksi keskustelemaan asiat selviksi. Oli kaksi vaihtoehtoa joko erota heti tai jatkaa mutta ikinä toiste ei enää lyödä. Niin ja vähän taustaa että olemme muuten "normaaleja", koulutettuja ja varakkaita niin että tuli ainakin meille selväksi että jokainen näköjään voi seota eikä tarvitse olla mikään moniongelmainen ihminen.

Ja kun käy pohjalla niin sieltähän pääsee vain ylöspäin ja yhdessä jos vain haluaa!

Vierailija
48/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavuus riippuu varmaan aina tilanteesta. Mutta omalla kohdallani voin kyllä sanoa, että jos oma mieheni, joka on satakiloinen ja melkein kaksi kertaa kokoiseni, alkaisi ravistella tai riepotella, tulisi varmaan kauhunkuset housuun. Eihän minulla olisi mitään mahdollisuuksia puolustautua jos hän päättäisi vetää pataan. En voisi itse painaa sellaista villaisella.

Onhan toki ravisteluissakin eroa, mutta kyllähän fyysinen kajoaminen on aina huono merkki. Ja parisuhteessa pitäis olla tilaa riidellä ja sanoa asioista ilman pelkoa siitä, että toinen käy päälle.

Tietenkin tää pätee toisinkin päin, mutta väitän kyllä, että jos itse ravistelisin miestäni (jota en todellakaan ikinä tekisi) en takuulla saisi häntä pelkäämään samalla tavalla kuin hän saisi minut, vaikka tietenkin se olisi loukkaavaa ja väärin.

Ravistelu voi kuulostaa kepoiselta, mutta kyllä rajusta ravistelemisesta voi aiheutua kipua, mustelmia ja niskaankin huonolla tuurilla jonkinlaista vauriota, kun siihen kohdistuu teräviä nykäyksiä, joten ei tätäkään asiaa voi vähätellä.

Eikä todellakaan se, ettei hyväksy miehen käytöstä, ole sama asia kuin että haluaisi "viedä saunan taakse", haloo!

Vierailija
49/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä nyt ihan tarkkaan: mitä sen kuuden kuluneen vuoden aikana onkaan tapahtunut. Ei ole ravistellut, ei huutanut vaan ... niin, mitä?

Jospa kuitenkin selvittäisitte alkuperäisen ongelman, joka oli pyykinpesu.

Onhan se hyvä asia, että työtön mies pesee joutessaan pyykit. Teidän kannattaisi kuitenkin lajitella ne vähän paremmin. Joku koriteline ei olisi kallis investointi kotirauhan vuoksi, ja omille 'paremmille' vaatteillesi voit laittaa ihan erikseen pussin, johon miehesi ei koske.

Minun miehessäni on monta huonoa puolta, mutta väkivalta vielä puuttuu. Siksi lopullista eroa ei ole tullut, vaikka monta kertaa on vähältä pitänyt.

Vierailija
50/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:07"]

Onko nyt ymmärrettävä niin, että nämä jotka ovat ohjaamassa tätä yhden kerran ravistanutta kaikenmaailman jussihoitoihin, niin he myös ovat ohjaamassa naispuoleista läpsäisijää tai ravistajaa samoihin hoitoihin?

[/quote]

kyllä mä olisin ! väkivalta pois parisuhteesta kokonaan kaikkialla! ei se ole hyväksyttävää siksi ettei ole kirveellä lyönyt akillesjänteitä poikki

Vierailija
51/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:06"]

Sanoin kymmenennen kerran parin viikon

sisällä että villapaitoja ei saa laittaa koneeseen eikä valkoisia laittaa tummien sekaan. Korotin ääntäni ja sanoin että olen jo kymmenen kertaa sanonut ja parhaat vaatteeni ovat pilalla ja meillä ei ole varaa uusiin ja pliis anna mun pestä pyykit. Siitä seurasi ravistus ja huutamiskohtaus.

Ap

[/quote]

Miksi minä en pystynyt lainaamaan tuota alkuperäisenä, vaan aina viestikenttään ilmaantui seuraava viesti?

Asiaan: Teistä molempien kannattaisi opetella ratkaisemaan ongelmia sen sijaan että A) sanotaan kymmeneen kertaan tai B) käydään käsiksi tai C) huudetaan.

Ei sinulle valjennut (viisaampana) jo kolmannella sanomisella, että tämä asia ei nyt mene miehelle jakeluun, joten ongelma ratkaistaan jollakin muulla tavalla.

Tuolla on jo värinkerääjäliina mainittu, joka voisi estää vaaleita vaatteita värjäytymästä, mutta muitakin ratkaisuja on. Miettikää ensin niitä ennen eroamista. Ehkä selviätte seuraavista ongelmista helpommin.

Vierailija
52/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 18:33"]

Ravisteli? Mitä kauheaa siinä nyt sitten on? Murtuiko käsi vai? Missä saatanan pumpulissa oikein elätte? Eihän ravistelu ole melkein mitään.

[/quote]

Onko kaikkien pakko muuttaa laavuun, jos sinä asut siellä jo? Tule itse ihmisten ilmoille.

Ehkei kannattaisi niin juhlia vanhoja turpiinottajia ja pelonkieltäjiä omanlaisinaan sotaveteraaneina. Sen turhempaa sotaa kun ei ole. Siinä kun käytetään lapsisotilaitakin, eikä siinä sodassa voita kukaan, mutta jokainen häviää. Ja yhtä hyvin voi jättää sotimatta.

Vierailija
53/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 18:33"]

Ravisteli? Mitä kauheaa siinä nyt sitten on? Murtuiko käsi vai? Missä saatanan pumpulissa oikein elätte? Eihän ravistelu ole melkein mitään.

[/quote]No tällä kertaa se ravistelu kohdistui aikuiseen, mutta mitä jos mies olisikin ravistellut lasta? Oletko tietoinen, että siitä usein seuraa aivovamma, joka ei parane ikinä? Väkivalta ei vaan ole hyväksyttävää, vaikka kiukuttaisi kuinka.

Vierailija
54/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 18:40"]

Tämä on tätä feministipaskaa parhaimmillaan. Kun nainen läpsii miestä, heittää astioilla jne. niin täällä ollaan hurraamassa ja jupistaan miten mies ansaitsi sen kun on sika.

Mies taas ottaa käsistä ja ravistelee, niin talutellaan miestä saunan taakse. 

[/quote]

Älä jauha paskaa. Missä on ne kaikki vaimojensa verille pahoipitelevät miehet? Ei sairaaloissa ainakaan, naisia siellä kyllä paikkaillaan vähän väliä.

Miesasiamiehet ja muut lassukat haluavat antaa kuvaa, että naisten väkivaltaisuus miehiä kohtaan olisi yhtä suuri ongelma kuin miesten väkivaltaisuus naisia kohtaan. On absoluuttinen tilastollinen tosiasia, että naiset syyllistyvät vakavaan väkivaltaan miehiä kohtaan noin 10 krt vähemmän kuin miehet naisia kohtaan. Mies tappaa paljon useammin puolisonsa kuin nainen. Ja toisaalta tiedetään, että lähisuhdeväkivalta pahenee, jos siihen ei puututa heti alussa. Joten!

Vierailija
55/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:07"]

Onko nyt ymmärrettävä niin, että nämä jotka ovat ohjaamassa tätä yhden kerran ravistanutta kaikenmaailman jussihoitoihin, niin he myös ovat ohjaamassa naispuoleista läpsäisijää tai ravistajaa samoihin hoitoihin?

[/quote]

Itse kerran ylitin sen rajan, että käytin väkivaltaa. Se oli yksi isku, ei mitään hakkaamista mutta kyllä siitä itsekkin tajusi että ei se ole normaalia käytöstä. Riidan jälkeen puhuttiin miehen kanssa asiat halki, ja sanoin että aion hakeutua hoitoon koska väkivalta ei ole oikein (mulla siis taipumusta riidoissa olla agressiivinen vaikka en aikasemmin ollutkaan lyönyt tms.) ja myös hakeuduin.

-N 31

Vierailija
56/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoon, ilman muuta. Vaatisin, että mies muuttaisi kotoa pois, ainakin aluksi. Jatkossa sitten katsottaisiin, onko enää edellytyksiä parisuhteen jatkolle.

Vierailija
57/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 18:40"]

Tämä on tätä feministipaskaa parhaimmillaan. Kun nainen läpsii miestä, heittää astioilla jne. niin täällä ollaan hurraamassa ja jupistaan miten mies ansaitsi sen kun on sika.

Mies taas ottaa käsistä ja ravistelee, niin talutellaan miestä saunan taakse. 

[/quote]

Älä jauha paskaa. Missä on ne kaikki vaimojensa verille pahoipitelevät miehet? Ei sairaaloissa ainakaan, naisia siellä kyllä paikkaillaan vähän väliä.

Miesasiamiehet ja muut lassukat haluavat antaa kuvaa, että naisten väkivaltaisuus miehiä kohtaan olisi yhtä suuri ongelma kuin miesten väkivaltaisuus naisia kohtaan. On absoluuttinen tilastollinen tosiasia, että naiset syyllistyvät vakavaan väkivaltaan miehiä kohtaan noin 10 krt vähemmän kuin miehet naisia kohtaan. Mies tappaa paljon useammin puolisonsa kuin nainen. Ja toisaalta tiedetään, että lähisuhdeväkivalta pahenee, jos siihen ei puututa heti alussa. Joten!

[/quote]

Jos ihan näin sivusta saan sanoa, niin tämä onkin tutkitusti iso ongelma. Mies mieluummin nuolee haavansa ja kärsii väkivallasta, kuin hakaeutuu hoitoon, koska edelleenkään yhteiskunta ei pidä naisten väkivaltaa minään, vaan mies tekisi itsensä ainoastaan naurunalaiseksi ja häntä pidettäisiin munattomana nössönä niin naisten, kuin varsinkin miesten keskuudessa.

Vasta kun damagea tulee kunnolla, eli leipäveitsestä tai jotain muuta hengenvaarallista, niin on "hyväksyttävää" hakeutua hoitoon. Jos saisin naiselta silmän mustaksi, niin en todellakaan lähtisi sitä mihinkään ilmoittamaan ja itseäni naurunalaiseksi tekemään.

Vierailija
58/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä,mikä ketju.Jos ravisteluun kärjistynyt riita kotitöistä on pätevä syy erota,ei mikään ihme,että puolet avioliitoista päättyy eroon.Ja ihmettelen kyllä myös teitä jotka vähättelette käsiksi käymistä.Että jos vähän vaan ravistelee,ni ei sitä lasketa.Kuinka paljon teitä sitten saa piestä ennen kuin pidätte vakavasti otettavana väkivaltana?

Jos ap et ole provo,niin kurja tapaushan tuo on,mutta saatat hieman ylireagoida.Jospa vastaisit miehen puheluihin,noin ensin alkuun.Ainakin yritätte selvittää välinne ennen kuin suunnittelet eroa.Kyllä riidat voi välillä lähteä käsistä,meillä ei ravistella mutta mies on mm.heittänyt minua pitsanpalalla,kastellut vaatteet vichyvedellä ja sylkenyt päälle.

Vierailija
59/60 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puolustele käytöstä, laittaisin itse hakemaan apua ennekun anteeksi antaisin. Mutta luulen, että syy on ollut siinä kuinka mies on turhautunut työttömyyteen ja haluaa näyttää, että ei ole "turha". Ja kun sitten arvostelet sitä mitä mies on tehnyt kokeakseen itsensä tärkeäksi perheessä, luultavasti otti vähän liikaa itseensä. 

Vierailija
60/60 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:42"]Mikset ravistellut takaisin? Tai läppässy poskelle ja huutanut "Hei haloo, mitä sä teet? Miltä tää susta tuntuu?!" Luulis että äijä säikähtäis ja jättäis siihen kertaan. 

[/quote]

Jos olisin ollut hänen kanssaan kahden olisin vähintään ravistanut takaisin mutta lapset olivat siinä ja jommankumman aikuisen oli pysyttävä rauhallisena ja turvallisena. 6v. esikoinen pelästyi pahasti ja rupesi itkemään. Sanoin vaan rauhallisesti että ei ole hätää ja tänään vietetään hauska päivä ja lähdimme puhumatta miehelle mitään muuta kuin että nyt mokasi pahan kerran.

Minusta pahin asia tässä jota on todella vaikea antaa anteeksi on että tämä tapahtui lasten edessä. :(

Aion kuitenkin palata tänään kotiin ja annan mahdollisuuden selittää ja sanon että hänen on tehtävä mitä vaan varmistaakseen että tämä ei koskaan tapahdu uudestaan. Ja että jos tapahtuu, toimitan eropaperit. Se oli yksi asia minkä lupasin itselleni jo nuorena että koskaan en ala perheväkivallan uhriksi. Ja siinä lupauksessa pysyn.

Kiitos kaikille kommenteista.

ap

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän