Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos jakaa facessa kaverin jakaman videon,

Vierailija
02.04.2014 |

tuleeko se sitten yhteisille kavereille uutisiin kaksi kertaa? Saako ylipäätään tuollaista jakaa kysymättä lupaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset kaverinne näkevät videon "uutisvirrassa" kaksi kertaa. Sinun jakamasi ja ystäväsi alkuperäisen. Jos video on henkilökohtainen esimerkiksi kaverisi kuvaama pätkä hänen juhlistaan, on kohteliasta kysyä lupaa jakamiseen (ja mahdollisuuksien mukaan myös videolla esiintyviltä ihmisiltä). Jos video taas on joku tavallinen uutispätkä tai musiikkivideo, et tarvi ystäväsi lupaa.

Vierailija
2/4 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 17:29"]

Yhteiset kaverinne näkevät videon "uutisvirrassa" kaksi kertaa. Sinun jakamasi ja ystäväsi alkuperäisen. Jos video on henkilökohtainen esimerkiksi kaverisi kuvaama pätkä hänen juhlistaan, on kohteliasta kysyä lupaa jakamiseen (ja mahdollisuuksien mukaan myös videolla esiintyviltä ihmisiltä). Jos video taas on joku tavallinen uutispätkä tai musiikkivideo, et tarvi ystäväsi lupaa.

[/quote]

Mutta riittääkö "jakamiseen" vain sekin, että tykkään kohteesta - näkeekö kaverini siten myös, että minä olen tykännyt siitä ja siitä kohdasta? Kun joistain kavereista minulle tulee ilmoitus, että henkilö tämä ja tämä on tykännyt tästä ja tästä.

Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 17:29"]

[/quote]

Mutta riittääkö "jakamiseen" vain sekin, että tykkään kohteesta - näkeekö kaverini siten myös, että minä olen tykännyt siitä ja siitä kohdasta? Kun joistain kavereista minulle tulee ilmoitus, että henkilö tämä ja tämä on tykännyt tästä ja tästä.

Kiitos.

[/quote]

Näkyy ja ei tollasiin lupia tarvita koska ihan itse ne on sinne jakoon pistetty toisaalta alkuperäiset yksityisyys asetukset ei muutu eli jos jaettu alunperin vain kavereille niin muut kuin fb kaverit ei näe videoo vaik kaikki maailman ihmiset jakais sen

Vierailija
4/4 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "Martti Pertikäinen tykkää käyttäjän Hilma Hartikainen kuvasta/videosta" teksti tulee sinne reunaan aina. Ainakin mulla, joillakin on kuulemma taas päivittynyt tuo facebook uudennäköiseksi. Sieltä pystyy katsomaan sen videon ellei sitten tää alkuperäinen videon julkaisija ole rajannut oman profiilinsa yksityisasetuksia todella tarkkaan (harvemmin kukaan on).