Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainani takaaja on velkajärjestelyssä. Loppuuko hänen takaajan roolinsa siihen?

Vierailija
26.11.2020 |

?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Canada

Vierailija
2/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on pankin ja takaajan välinen asia.

Vierailija
4/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän joutui siis omien velkojen takia velkajärjestelyyn. Vaikuttaako se tuohon että saa olla vielä takaajana? Ap

Vierailija
5/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sunkaan sen rooli minnekään hävinnyt. Mutta jos hän meinaa velkajärjestelyn kautta laittaa elämänsä kuosiin, niin kyllä hänen on pitänyt ilmottaa vj:lle myös sun velan takaus. Laita itse viestiä velkajärjestelyn hoitajalle. Kaikki perustuu vj:ssä ehdottomaan rehellisyyteen ja asioitten kuntoon hoitamiseen. terv. järjestelyn pedantti asiakas

Vierailija
7/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainan takausmenettelyjä on monenlaisia 🤔.

Yleisin (ellei lainapapereissa muuta lue) on se, että kun lainanottajalle tulee maksu-ongelmia, oikeus (RO) vahvistaa koko lopun lainasumman maksettavaksi kaikille takaajille erikseen😵! Eli pankki varmistaa saatavansa moninkertaisesti 🤑!

Se, kuka lopulta maksaa ja kuinka paljon, on takaajien sitten sovittava keskenään 🥱!

Vierailija
8/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki takauksesta ja vierasvelkapanttauksesta, 18 § 

On velkojan päätettävissä.

Vierailija
9/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaajani siis sotkenut omat asiansa ja ryhtyi vuosia sitten velkani takaajaksi. Oli silloin hänen asiansa kunnossa. Nyt mietin että miten tuo hänen velkajärjestely vaikuttaa siihen että on minun lainani takaaja. Itse olen asiani hoitanut hyvin. Ap

Vierailija
10/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaajani siis sotkenut omat asiansa ja ryhtyi vuosia sitten velkani takaajaksi. Oli silloin hänen asiansa kunnossa. Nyt mietin että miten tuo hänen velkajärjestely vaikuttaa siihen että on minun lainani takaaja. Itse olen asiani hoitanut hyvin. Ap

Mitään ongelmia ei tule, kun hoidat itse lainaasi hyvin, pysyt takaisinmaksusuunnitelmassa niin kuin tähänkin asti.

Vierailija
11/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa varmaan vaarana että pankki saa kuulla ja huomaa takaajasi olevan velkajärjestelyssä ja vaatii lisävakuuksia. Sinun kannattaa joka tapauksessa olla asiasta hiljaa ja toivoa että kukaan ei puutu siihen. Tarkoituksesi lienee itse maksaa velkasi ja takaaja on siinä mielessä vain nimellinen pankin lisävarmistus.

Vierailija
12/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sunkaan sen rooli minnekään hävinnyt. Mutta jos hän meinaa velkajärjestelyn kautta laittaa elämänsä kuosiin, niin kyllä hänen on pitänyt ilmottaa vj:lle myös sun velan takaus. Laita itse viestiä velkajärjestelyn hoitajalle. Kaikki perustuu vj:ssä ehdottomaan rehellisyyteen ja asioitten kuntoon hoitamiseen. terv. järjestelyn pedantti asiakas

Minä en puuttuisi asiaan, koska vaarana on se että asiasta ilmoitetaan ap:n velkojapankille joka voi vaatia lisävakuuksia. Sitä paitsi se on jo myöhäistä koska tuo velkajärjestely on jo myönnetty.

Vierailija
13/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siinä lainassa myös toinen takaaja. Ilmoitus oli mennyt myös tälle toiselle. Ap

Vierailija
14/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän vaikuttaa kanssatakaajiin jos niitä on useita, mutta alun alkaen velkojan asiana arvioida takausten riittävyys ja riskit. 

Vierailija
15/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pankki on myöntänyt jo lainan niin tuskin asia miksikään muuttuu vaikka takaaja sössii omat maksuasiansa. Nyt vain hoidat asiat kuten kuuluu ja maksat lainan pois ilman että takaajia tarvitsee kuormittaa lisämaksuilla jotka sinä päätät sössiä.

Vierailija
16/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jos henkilö hyväksytään velkajärjestelyn piiriin, niin ensimmäinen ehto on realisoitava kaikki omaisuus, paitsi kodin irtaimisto.

Lainalle on saatava uusi vakuus tai pankki sanoo sen irti eli vakuus raukeaa.

Jos näin ei olisi, velallinen voisi piilottaa omaisuuttaan lainojen vakuudeksi tai tuttaville.

Vierailija
17/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait loppuu, jos takaaja on hakeutumassa velkajärjestelyyn, niin hänen takauksen/vakuuden arvo on nolla euroa.

Vierailija
18/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai pankki vaatia lisätakuita, mutta mitäs jos niitä ei ole? Pankki vaatii koko velkasumman kerralla maksuun, joka sekin lienee tuomittu epäonnistumaan. Ainakin jos on jotain autolainaa tai kulutusluottoa. On sitten velkajärjestelyssä koko konkkaronkka.

Onhan tuossa henkilötakauksessa muitakin riskejä, kuin takaajan varattomuus. Voi sairastua tai kuolla auto-onnettomuudessa.

Vierailija
19/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaajalle jäi asunto ja auto joita ei realisoitu. Oli tehty maksusuunnitelma jota lyhentää kk palkasta. Ap

Vierailija
20/40 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kai pankki vaatia lisätakuita, mutta mitäs jos niitä ei ole? Pankki vaatii koko velkasumman kerralla maksuun, joka sekin lienee tuomittu epäonnistumaan. Ainakin jos on jotain autolainaa tai kulutusluottoa. On sitten velkajärjestelyssä koko konkkaronkka.

Onhan tuossa henkilötakauksessa muitakin riskejä, kuin takaajan varattomuus. Voi sairastua tai kuolla auto-onnettomuudessa.

Eihän pankki yhtäkkiä voi eräännyttää koko velkaa sen vuoksi että takauksen reaaliarvo pienentyy. Siitähän vasta tuli hulabaloo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi