Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri kadehtii fitness harrastusta?

Vierailija
02.04.2014 |

Aloin noin vuosi sitten Jutta Gustafsbergin superdieettiin. Alku tilanteessa painoa oli melkein 80 kiloa, olo oli vetämätön. Perus päiviin kuului lähinnä roskaruoka ja pienetkin matkat tein autolla. Sitten kyllästyin ja päätin tehdä muutoksen. Dieetti oli yllättävän helppo. Olin tyytyväinen ja voi sanoa että Juttailu muutti mun elämän!

Jouluna sitten päätin että toteutan pitkäaikaisen unelman ja katson jos musta olis bikini fitness kisalavoille. Tää elämäntyyli on tosi kurinalaista. Mutta jos ei tee työtä ei saa tuloksia! Oon tosi onnellinen ja toteutan mun unelmaa joka päivä postiivisella asenteella.

Nyt on ongelmana että mun läheinen työkaveri jonka kanssa oltiin ennen todella läheisiä on jotenkin etääntynyt. Hän ei kysele mun harrastuksesta eikä body elämätyylistä. Hän myös moikkaa mua jotenkin erilailla kun ennen ja katsoo jotenkin pitkään. Tämä työkaveri sanoi myös yksi päivä että ”sä olet jo aika hoikassa kunnossa.”

Käytiin hänen kanssa ennen yhdessä lounaalla. Nyt kun ehdotan, että otetaan molemmat eväitä häntä ei kiinnosta. Olen kuullut että fitness elämäntyyli erottelee tosi ystävät feikeistä. En vaan olisi uskonut tästä mun ystävästä. Hän sanoi että häntä ei urheilu jne. kiinnosta. Luulen että katsoo mua kuitenkin kadehtien. Ei ehkä itse pysty tällaiseen muutokseen ja kurinalaisuuteen. Mun elämään urheilu on tullut jäädäkseen ja teen tätä vaikka yksin jos ei muuta voi.

Kadehtiiko tää ystävä mua vai mistä johtuu muuttunut käytös?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 13:33"]
Nyt on ongelmana että mun läheinen työkaveri jonka kanssa oltiin ennen todella läheisiä on jotenkin etääntynyt. Hän ei kysele mun harrastuksesta eikä body elämätyylistä. Hän myös moikkaa mua jotenkin erilailla kun ennen ja katsoo jotenkin pitkään. Tämä työkaveri sanoi myös yksi päivä että ”sä olet jo aika hoikassa kunnossa.”

Käytiin hänen kanssa ennen yhdessä lounaalla. Nyt kun ehdotan, että otetaan molemmat eväitä häntä ei kiinnosta. Olen kuullut että fitness elämäntyyli erottelee tosi ystävät feikeistä. En vaan olisi uskonut tästä mun ystävästä. Hän sanoi että häntä ei urheilu jne. kiinnosta. Luulen että katsoo mua kuitenkin kadehtien. Ei ehkä itse pysty tällaiseen muutokseen ja kurinalaisuuteen. Mun elämään urheilu on tullut jäädäkseen ja teen tätä vaikka yksin jos ei muuta voi.

Kadehtiiko tää ystävä mua vai mistä johtuu muuttunut käytös?

[/quote]

Kumpi on muuttunut, sinä vai hän? Kumpi on etääntynyt?

Vierailija
2/14 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tyhmältä että aikuinen kadehtisi "fitnesstäsi". Et ole tainnut ihan pysyä samana ihmisenä, voi olla että huomaamattasi aiheutat ystävällesi huonoa omaatuntoa kun ei käy yhteiislounaskaan vaan kurinalaiset eväät oltava molemmilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa että olet pystynyt elämänmuutokseen. nyt on tainnut kuitenkin käydä niin että tuo "fitnesshössötys" on täyttänyt koko elämäsi eikä ystäväsi enää mahdu sinne. tuskin hän kadehtii askeettista elämääsi varsinkaan jos urheilu ei kiinnosta.

eli sinä olet muuttunut ja koska pääsi on täynnä bodyelämäntyyliä haluat puhua siitä ja vain siitä koko ajan. se ei olekaan kasvattanut itsetuntoasi vaan on käynyt päinvastoin ja kuvittelet muiden ajattelevan sitä ja tätä. "hämmästyisit jos tietäisi miten vähän ihmiset sinusta ajattelevat"

kun tuosta vähän rauhoitut niin huomaat että bodyelämäntyyli on yksi elämä muiden joukossa ja voit elää vähän vapaammin muiden elämien joukossa.

Vierailija
4/14 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että haluaisi yhtä hyvän kropan kuin sinulla on. Mutta silti kateus ei välttämättä ole syy tuohon etäisyyden ottamiseen. Ennemmin ehkä se, että fitness-kuviot hallitsee sun elämää ja ajatuksia niin paljon, ettei kaveri enää oikein viihdy sun kanssa, kun sitä kiinnostaa eri asiat.

Vierailija
5/14 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tekstistäsi sen käsityksen, että työkaveriasi ei yksinkertaisesti kiinnosta harrastuksesi tai eväiden syöminen töissä. En mitään kateuteen viittaavaa.

"Hän ei kysele mun harrastuksesta eikä body elämätyylistä."

Tuntuu että sua häiritsee jotenkin epänormaalin paljon se, ettei duunikaveriasi voisi vähempää kiinnostaa. Miksi ihmeessä hänen pitäisi kysellä sulta yhtään mitään, jos häntä ei kiinnosta?

Vaikka sä oletkin pystynyt laihduttamaan, ei suinkaan tarkoita sitä että kaikki olisi sulle automaattisesti kateellisia. Mun työkaveri laihdutti 20 kiloa tosi lyhyessä ajassa ja on edelleen tosi tiukalla dieetillä, alle 1200 kcal päivässä. Mä itse liikun paljon ja rakennan kroppaani, mutta en halua jutella aiheesta juurikaan työkaverini kanssa, koska hänen tapansa toteuttaa tuota hommaa aiheuttaa mulle epämukavan olon. Mun mielestä noin pienillä kaloreilla vetäminen on sairasta. En ole työkaverille kateellinen, mutta mua ei vaan kiinnosta kuulla enempää siitä hänen jutustaan. Ehkä sunkaan työkaveria ei vaan kiinnosta kuunnella sun juttajuttuja? En mäkään halua kuunnella esimerkiksi työkavereiden koirajuttuja, mua kun ei koirat kiinnosta lainkaan.

Vierailija
6/14 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tuo muutos kuulostaa siltä, että sinä olet muuttunut liikaa ja työkaverin käytöksen muutat päässäsi kateudeksi

Vierailija
7/14 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodyelämäntyyli? Voi olla, että mäkin etäännyttäisin itseni ystävistäni, jos ne alkais noudattaa jotain fucking bodyelämäntyyliä. Ei varmaan vaan enää olis mitään yhteistä...

Vierailija
8/14 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 13:33"]

Olen kuullut että fitness elämäntyyli erottelee tosi ystävät feikeistä. 

[/quote]

Huomioi, että tämä koskee myös sua ystävän silmissä.

Kyllä ne kaverit saa pysymään ihan yhtälailla kuin ennenkin vaikka eläisi ''omaa elämäänsä'' jos ei itse muutu. 

Terv. punttaaja maailmalta

Vierailija
9/14 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömishäiriöisen kanssa on vaikea olla ystävä kun siitä tulee niin koppava ja kylmä ja ylimielinen

terkuin ex anorektikko joka kävi vuosia hoidoissa silti menetti miehen ja parhaimmat ystävänsä kun ei enää elämässä ollut muuta kuin se oma kroppa ja päivässä piti monta kertaa miettiä syömisiään ja laskea kaloreita. Mielestäni fitness on uusi anoreksia. Kaikki sairaalloinen kyttääminen ja laskeminen menee liiallisuuden piikkiin. Pystytkö pitämään päivää ajattelematta ruokaa? anoreksiaakin voi väittää elämäntavaksi

Vierailija
10/14 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös yksi fitnessiin hurahtanut ystävä, joka valittaa, että kaverit kaikonneet ympäriltä. Jopa hänen mies jutteli mulle, kun viimeksi kävn, että kiva, kun sinä vielä käyt meillä, kun tuon vaimon ystävät on jotenkin kaikonneet. Hänellä on harrastuskin, jonka parissa ei kukaan enää puhu hänelle.

En yhtään ihmettele, että on onnistunut suututtamaan ihmiset. Hän on sellainen totuuden torvi, joka on omasta mielestään aina oikeassa. Jutut ovat vaan "minäminäminä", etenkin nykyisin. "Minun liikunnat", "Minun juoksutreenin pituus", "Kuinka paljon jaksoin vääntää vatsoja", "Mun ruokavalio", "Mun vartalon mitat"...

Älykäs ihminen, joka ennen jutteli kaikesta maan ja taivaan välillä, on muuttunut pelkäksi oman kehonsa palvojaksi. Kaikki ajatukset ja jutut pyörii oman navan ympärillä.

Eikä siinä vielä mitään. Mutta kun hän on omasta mielestään aina oikeassa ja hänen elämäntapansa on aina se ainoa oikea. Hänellä oli pari hyvää harjoituskaveria, mutta nämä eivät jaksaneet harjoitella niin paljon kuin hän - niinpä hän painosti ja sätti ja minullekin selitti, miten näiden naisten nyt vaan tulisi kuunnella häntä ja ymmärtää oma parhaansa ja tehdä, kuten hän sanoo. Eihän he voi olla mikään TIIMI, jos he ei ole kaikki yhtä kovassa kunnossa.

Tämä ystäväni on sellainen yhden totuuden ihminen. Innostuksen kohteet vaihtelee - välillä hän on 100% kotiäiti, välillä 100% uraihminen, välillä mikään muu ei ole mitään paitsi kakkujen koristelu - kunnes se vaihtuu käsitöiksi - ja nyt sitten on tämä kuntoilu. Kuntoilu menee kaiken yli, ohi ja ympäri - edes omat sairaat lapset ei saa olla äidin kuntoilutavoitteiden saavuttamisen este.

Minullekin paasaa, mutta mulla on kai sen verran hyvä itsetunto, että toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ja luotan siihen, että kun tätä fitnessintoa on nyt kestänyt vuoden, niin ensi vuonna se jo osoittaa lopahtamisen merkkejä ja sitten kuvioihin astuu jo uusi manian kohde. :)

Mutta tuolla asenteella ei kannata ihmetellä, jos ihmiset ympäriltä kaikkoaa. Hän kun jo arvostelee työpaikkansa ihmistenkin kyvykkyyttä sillä, mikä on näiden bmi ja vyötärön ympärys. :(

Vierailija
11/14 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on fitness-ystävä. Olen myös ihan hyvässä kunnossa, mutta harrastan erilaista urheilua. En pidä fitnessin ulkonäkökeskeisyydestä eikä siitä ole mielestäni paljon keskusteltavaa. Jos vähänkään seuraa mediaa ja somea, on jo nähnyt kaikki ruokakuvat ja salikuvat. Salillla sarjojen toistoa ja tietynlainen ruokavalio. Yksitoikkoista puuhaa minun mielestäni.

Vierailija
12/14 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 lisää vielä, että sun kannattaa miettiä, mitä itse muille puhut.

Tuo mun body-kaverini yrittää koko ajan käännyttää muita oman elämäntyylinsä seuraajaksi. Saa kai siitä jotain pönkitystä itselleen, kun se-ja-sekin näki "valon" ja alkoi harrastaa juoksua ja fitnessiä ja noudattaa jotain erikoisprotskuvähähiilaridieettiä ja sotkemaan protsku- ja herajauheita pirtelöksi...

Kai hän niin kaipaa, että olisi ihmisiä, joiden kanssa jutella näistä samoista asioista. En tiedä. Jotenkin huvittavaa. On mullakin uusi harrastus ja tykkään siitä - ei mun silti tarvi saada kaikkia tuttuja tekemään sitä samaa.

Vierailija
13/14 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa...

Vierailija
14/14 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei vaan itse pystyisi siihen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän