Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyyti, pojan vai tytön nimi?

Vierailija
02.04.2014 |

Yritetään keksiä vauvalle nimeä, joka ei ole selkeästi vain tytön tai pojan nimi.

Tiedän vain Nyyti nimisiä tyttö lapsia. Olisiko hassua/outoa, jos pojan nimi olisi Nyyti?

Toinen nimi vaihtoehto on Indi. Onko Indi enempi tytön vai pojan nimi?

Mitään tarkoittavaa nimeä, kuten Tuisku ei haluttaisi antaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Nyyti sopii paremmin pojalle kuin tytölle.

Indi taas on koiran nimi.

Vierailija
2/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Nyyti on tytön nimi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin miellän Nyyti nimen pojan nimeksi. Miksi sukupuolineutraali nimi?

Vierailija
4/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestörekisterikeskuksen mukaan sopii molemmille. Tosin Nyyti-nimisiä tyttöjä/naisia on Suomessa enemmän kuin Nyyti-nimisiä poikia/miehiä.

Vierailija
5/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyti on poika, ja Indi on tyttö.

Vierailija
6/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites nuutti?

Vierailija
7/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan sukupuolesta ei ole varmuutta ja hän saa itse päättää isompana haluaako olla tyttö vai poika. Päällepäin näyttää tytöltä, joten esim. uimaan menee varmaan tyttöjen puolelle koulussa. Naista hänestä ei kuitenkaan saa aikuisena kuin vain hormooneilla ja leikkauksella. Sama juttu jos haluaa olla mies. Voihan olla, että ei haluakaan olla kumpikaan vaan intersukupuolinen, kuten nyt onkin. Sen vuoksi halutaan antaa nimi, jota ei tarvitse sukupuolen mukaan vaihtaa. Sen kun voi vaihtaa itse vasta täysi-ikäisenä ja luultavasti jo lapsena haluaa olla tyttö tai poika.

Siksi esim. Nuutti ei käy.

Toinenkin nimi on hakusessa. Ehkä tuo Indi nimi unohdetaan.

Vierailija
8/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viima?

Vierailija
9/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Nyyti on todella hyvä nimi sukupuolettomalle lapselle.

Vierailija
10/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viima on myös kiva, vaikka onkin jotain tarkoittava nimi. Huomasin palstalta myös nimen Venni, jonka olen luullut tytön nimeksi, mutta sitähän on annettu enemmän pojille kuin tytöille.

Vierailija
11/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 12:42"]

Vauvan sukupuolesta ei ole varmuutta ja hän saa itse päättää isompana haluaako olla tyttö vai poika. Päällepäin näyttää tytöltä, joten esim. uimaan menee varmaan tyttöjen puolelle koulussa. Naista hänestä ei kuitenkaan saa aikuisena kuin vain hormooneilla ja leikkauksella. Sama juttu jos haluaa olla mies. Voihan olla, että ei haluakaan olla kumpikaan vaan intersukupuolinen, kuten nyt onkin. Sen vuoksi halutaan antaa nimi, jota ei tarvitse sukupuolen mukaan vaihtaa. Sen kun voi vaihtaa itse vasta täysi-ikäisenä ja luultavasti jo lapsena haluaa olla tyttö tai poika.

Siksi esim. Nuutti ei käy.

Toinenkin nimi on hakusessa. Ehkä tuo Indi nimi unohdetaan.

[/quote]

Teillä on ihan mahtava asenne lapseenne! Helppoa ei ole, eikä tule olemaan, mutta toivottavasti jaksat pitää ihanan avoimen asenteesi myös niitä vähemmän avoimien ihmisten kommentteja vastaan. Halauksia!

Sitten kysymykseen. Nyyti kuulostaa mun korvaan mieheltä ja Indi naiselta. Nilla-nimen luin jostain, sopii kaiketi kans molemmille?