Mies ei tee kotona enää MITÄÄN - mistä asenteen muutos?
Ei laita edes likastamiaan astioita tiskikoneeseen. Suttasi kavereiden kanssa pöydän sipseillä ja muulla rasvalla, ei siivoa. Tuo kurat eteiseen, ei viitsi pyyhkiä jalkojaan ulkona.
Koska asunto on mun, niin hänen ei kuulemma tarvi tehdä mitään.
Olemme naimisissa ja meillä on avioehto. Halusin sen, koska mulla on velaton koti ja miehellä ei mitään kiinteää omaisuutta. Vaihtoehtona mies olisi voinut ostaa tästä asunnosta puolet minulta, mutta ei suostunut - hän ei kuulemma maksa minulle mitään.
Mistä tällainen asenteen muutos? Miehestä on muutenkin tullut viime viikkoina kylmä ja etäinen. Ei suostunut edes vesimittaria lukemaan. Ei vaihtamaan kattoon lamppua.
Onko sillä joku toinen? Jos on, miksei sitten rehellisesti vaan lähde.
Kommentit (53)
Koska menitte naimisiin? Asenne siis muuttui heti tuolloin?
Se voi vaan olla miehelle kova pala, kun nainen on taloudellisesti vahvemmilla eikä mies voi kokea itseään perheen elättäjäksi. Kolaus miehen itsetunnolle siis, ja nyt mököttää.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:04"]
Ei kai se ilmaisesta asunnosta lähde, heitä se luuseri pihalle ja heti.
[/quote]
No, tuntuu siltä, että pitäisi varmaan. Mä en ymmärrä mikä siinä on, ettei voinut rehellisesti ostaa multa puolikasta tästä kodista. Olen myös ehdottanut tämän myymistä ja uuden, yhteisen ostamista. Se ei kelpaa, koska munhan ei tarvitsisi ottaa lainaa, kun saisin tämän hinnalla maksettua sen oman puoliskoni. Ja se olisi miehestä NIIN väärin, että hänellä olisi lainaa ja mulla ei.
Saattaa viitata siihen, että on joku toinen nainen taustalla=huomio kiinnityy tällöin kodin ulkopuolelle ja heijastuu kotona niin, että enää mikään ei kiinnosta.
Masennuksesta en tiedä. Mies mättää koko ajan karkkia, jäätelöä, limpparia, herkkuja. Enää yhdet housut menee jalkaan, niissäkin vyötärö roikkuu mahan alla. Itse olen laihtunut yli 10 kiloa talven aikana. Kun olen iloinnut, että kohta olen sutjakka, mies vaan totesi happamasti, että katsotaan sitten, kun sä olet sutjakka.
Osaksi musta tuntuu, että siitä on tullut ylimielinen työn takia. Sillä menee nyt töissä tosi hyvin.
Yleensä tuollaiseen ajaudutaan parisuhteessa, kun toinen alkaa välittämään itsestään, hahmottamaan tarpeitaan ja vuosia jatkuneita tyytymättömyyden tunteita. Sätitkö ja arvosteletko miestäsi kaiken aikaa? Tee jotain kivaa ja hyvää hänelle vain siksi, että hän on hyvä tyyppi.
Ja miksi et eroa? Haluat siis miehen joka on pihi, laiska, ei arvosta sinua, on kylmä ja etäinen?
Lisäksi mies vielä haluaa puolet sinun omaisuudestasi mihin hänellä ei ole mitään oikeutta. Ole nyt vielä niin kynnysmatto että purat sen avioehdon niin sen jälkeen mies ottaa ja lähtee varmasti ja vie puolet omaisuudesta...no ainakaan SINUN ei tarvitse erota kun mies hoitaa homman heti kun saa rahat!
Ehkäpä ei tunne asuntoasi kodikseen. Kenties olet tehnyt miehelle riittävän selväksi että asuu sinun kodissasi, toimii sitten sen mukaan.
Siis häh? Mies heittää vaatteet lattialle koska ne on viikattu väärälle hyllylle? Miten suhteenne noin muuten voi? Mies ei tunnu arvostavan sinua yhtään, ilmeisesti pitää sinua elättäjänä enkä pitäisi ihmeenä jos hänellä olisi jotain sivusuhteita tuossa rinnalla. Jos kerran muutenkin on kylmä ja etäinen.
Mä en ymmärrä mitä voit tuollaisesta suhteesta saada, jos mies ei halua mitenkään osallistua eikä aio muuttua niin ei liene muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa elämää yksin.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:06"]
Game over!
Turha odottaa mitään muutosta vaikka kun kerrot missä on ovi niin mies lupaakin muuttua. Muutos kestää pari päivää tai viikkoa kunnes taas huomaat olevasi ilmainen kodinhoitaja/palvelija.
Jos ei ole lapsia niin eropäätös varmasti helppo kun mies on laiska ja lisäksi etäinen ja kylmä.
Miksi odotat että mies tekee päätökset teidän suhteesta? Tee sinä ne kun et ole tyytyväinen ja onnellinen.
[/quote]
Tässä on kyllä nyt ajattelemisen aihetta.
Mies esim. nurkuu, että tehtäisiin ulkomaanmatka. Viimeksi, kun syksyllä sitä mietittiin, menin sitten ja varasin matkan. Siitä seurasikin mieheltä kamala valitus, ettei olisi halunnutkaan lähteä.
Nyt sanoin, että mennään vaan, mutta SINÄ varaat. Mies ilmoitti, ettei varaa. Syy: koska ei ole koskaan ennenkään varannut. ??? Sanoin, että minä en ainakaan varaa, koska kaksi edellistä kertaa olen sitten saanut haukut, kun olen varannut.
Samalla suunnittelee jotain laskettelureissua joidenkin työtuttavien kanssa, tunki niiden mukaan, kun ne suunnitteli Lapin-reissua (ei edes tunne niitä kovin hyvin).
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:07"]
Koska menitte naimisiin? Asenne siis muuttui heti tuolloin?
Se voi vaan olla miehelle kova pala, kun nainen on taloudellisesti vahvemmilla eikä mies voi kokea itseään perheen elättäjäksi. Kolaus miehen itsetunnolle siis, ja nyt mököttää.
[/quote]
2 vuotta sitten. Asenne muuttunut viimeisen puolen vuoden kuluessa.
Kun musta tuntuu, että miehelle sopisi oikein hyvin, että mä maksaisin ihan kaiken ja hänen ei tarvitsisi maksaa mitään...
No ukko varmaan tajunnut tosiaan sen mitä sanoo: KAIKKI on sun.. Mitä siinä sitten enempää? Menee töihin, hommaa mökin, vesiskootterin ja auton! Nimi alle kun on kerran "hänen".
Varmaan oli hyvä ja kiltti kun olitte ihan pari. Nyt menitte naimisiin ja mies ehkä ajatteli ettei sitä omaisuuden merkkaamista oikeasti tule -mutta hei, se tuli ja mies nyt tajunnut että se tosiaan elää "sinun kodissa".
Virheen teet jos poistat tuon omaisuutesi ja jaat sen miehesi kanssa. Tulee ero ja mies vaatii sinun maksamaan puolet asunnon arvosta tai menee myyntiin.
Mies voi hommata omaisuutta.
Mutta sinulla on oikeus omaasi.
Jos mies heittäytyy sinun huollettavaksi, sotkee eikä siivoa jälkiään niin eroat. Mitäpä sitä muutakaan? Minä en siivoisi toisen tekemiä sotkuja, ei mies voi missään täyshoidossa elää vaan on tasavertainen, jos ei nappaa niin muuttakoot takaisin äidin hoiteisiin. Ehkä hän pyyhkisi lapsensa pyllyn?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:08"]
Saattaa viitata siihen, että on joku toinen nainen taustalla=huomio kiinnityy tällöin kodin ulkopuolelle ja heijastuu kotona niin, että enää mikään ei kiinnosta.
[/quote]
No mä olen alkanut miettiä tätä samaa. Mies on usein pitkään poissa iltaisin, saattaa tulla vasta klo 23 tai 24, kun oli "toimistolla". Olen alkanut miettiä, jos se ylimielisyys olisi sitä, että kelpaa hän kuule muillekin ja nyt on löytynyt parempaa tms.
Et kai sinä olisi suostunut tuollaiseen diiliin, jos se ei olisi komea, sivistynyt, hyvinpukeutunut, hyvä sängyssä ja kiltti lapsille.
Sori, kaikkea ei voi saada.
Arvaanko oikein, että sinä maksat miehesi laskettelureissun, vaikka et lähtisi mukaan? Kyllä minä nyt olen kateellinen, mistä tuollaisia miehiä löytyisi?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:10"]
Yleensä tuollaiseen ajaudutaan parisuhteessa, kun toinen alkaa välittämään itsestään, hahmottamaan tarpeitaan ja vuosia jatkuneita tyytymättömyyden tunteita. Sätitkö ja arvosteletko miestäsi kaiken aikaa? Tee jotain kivaa ja hyvää hänelle vain siksi, että hän on hyvä tyyppi.
[/quote]
No kun mies ei halua tehdä mitään yhdessä. Kaikenlaista ehdotan, mikään ei kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:17"]
Et kai sinä olisi suostunut tuollaiseen diiliin, jos se ei olisi komea, sivistynyt, hyvinpukeutunut, hyvä sängyssä ja kiltti lapsille.
Sori, kaikkea ei voi saada.
Arvaanko oikein, että sinä maksat miehesi laskettelureissun, vaikka et lähtisi mukaan? Kyllä minä nyt olen kateellinen, mistä tuollaisia miehiä löytyisi?
[/quote]
No en maksa.
En tajua, miten siedät tuollaista. Vakava keskustelu, ja jos vastauksia ei ala tulla niin ero! Onneksi sulla on se avioehto.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 10:52"]
Ei laita edes likastamiaan astioita tiskikoneeseen. Suttasi kavereiden kanssa pöydän sipseillä ja muulla rasvalla, ei siivoa. Tuo kurat eteiseen, ei viitsi pyyhkiä jalkojaan ulkona.
Koska asunto on mun, niin hänen ei kuulemma tarvi tehdä mitään.
Olemme naimisissa ja meillä on avioehto. Halusin sen, koska mulla on velaton koti ja miehellä ei mitään kiinteää omaisuutta. Vaihtoehtona mies olisi voinut ostaa tästä asunnosta puolet minulta, mutta ei suostunut - hän ei kuulemma maksa minulle mitään.
Mistä tällainen asenteen muutos? Miehestä on muutenkin tullut viime viikkoina kylmä ja etäinen. Ei suostunut edes vesimittaria lukemaan. Ei vaihtamaan kattoon lamppua.
Onko sillä joku toinen? Jos on, miksei sitten rehellisesti vaan lähde.
[/quote]
Ei sillä ole ketään toista (tai ehkä on), mutta ei se lähde, kun susta on tullut sille ilmaisen asumisen tarjoava piika. Eihän se nyt tietenkään lähde, kun asuukin ilmaiseksi ja saa vielä vakipimppiä päälle. Etkö tunnista saitaa alistavaa miestä? Rakkautta sua kohtaan ei oikeasti ole, vaan sua käytetään hyväksi.
Otas ne vaaleanpunaiset lasit silmiltäsi, ja googleta maistraatti avioerohakemus.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:10"]
[/quote]
Oletko sinä itse aloittajan mies? Vaikea nähdä tuollaisessa miehessä missään mielessä "hyvää tyyppiä", jolle kannattaisi tehdä "jotain kivaa". Kun esimerkiksi matkavaraus ei sitä ole, mutta aloittajan pitäisi nyt ymmärtää laittaa viikatut vaatteet oikealle hyllyllä kuin koulutettu sisäkkö konsanaan, siivota kaikki miehen sotkut jne?
Aika myöhäisiä kotiintuloaikoja kyllä... Ehkä toinen nainen, tai joku muu ihminen, jonka kanssa keskusteltuaan on tullut siihen käsitykseen, että häntä kohdellaan teidän suhteessa väärin.
Eihän tuossa taida muu auttaa kuin vakava keskustelu asioista ja sen pohjalta päätösten teko. Todella ärsyttävältähän tuollainen käytös kuulostaa!
Game over!
Turha odottaa mitään muutosta vaikka kun kerrot missä on ovi niin mies lupaakin muuttua. Muutos kestää pari päivää tai viikkoa kunnes taas huomaat olevasi ilmainen kodinhoitaja/palvelija.
Jos ei ole lapsia niin eropäätös varmasti helppo kun mies on laiska ja lisäksi etäinen ja kylmä.
Miksi odotat että mies tekee päätökset teidän suhteesta? Tee sinä ne kun et ole tyytyväinen ja onnellinen.