Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä slummeissa asutte, jotka pelkäätte avata ovea jos ovikello soi?

Vierailija
01.04.2014 |

Tai ette vastaa jos soitetaan tuntemattomasta numerosta. Kiva jos siellä on joku naapuri, joka haluisi ilmoittaa että autosi on tulessa tai lapsesi on tajuttomana pihalla tai huoltomies haluaa tulla tarkistaman jotain.

Onko teille joskus sattunut jotain ikävää, jonka takia ette avaa tai vastaa? Minä ainakin luotan, että pimpottajalla/soittajalle on jotain asiaa ja jos on joku kaupustelija niin kohteliaasti voi sanoa kiitos ei.  Sehän soittaa uudestaan ja uudestaan ellei vastaa!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, se tapa jäi siitä kun olin köyhä opiskelija ja pelkäsin tv-lupatarkastajaa. Meillä oli opiskelijasolussa se sääntö, että joka avaa oven tarkastajalle, maksaa kaikkien tv-luvat ja sakot. Se oli niin iso summa että meistä kukaan ei koskaan avannut ovea jos ei tiennyt kuka siellä on. Sillä alueella, siis opiskelija-alueella, ei avattu kenellekään ovea ihan samasta syystä.

Kun siihen tapaan oppi, huomasi että sitä ovea ei tosiaan tarvitse avata. Koska ei, en halua ostaa rekka-autollista vessapaperia luokkaretken hyväksi. En halua kuulla Jeesuksesta, en osallistua kuluttajatutkimukseen, en osallistua keräykseen (lahjoitan jo kuukausittain) ja itse asiassa siellä oven takan on aina joku joka haluaa minulta jotain jota en halua hänelle antaa. Ollaan kaikki onnellisempia kun en sitä ovea avaa.

Jos oven takana olisi pieni lapsi, avaisin aina, samoin jos näyttäisi siltä että siellä joku oikeasti tarvitsee apua. 

Vierailija
2/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla. Jos ovikello soi, se ei koskaan ole hyvä uutinen. Naapurit osaa tulla sivuovesta, pääovea käyttää vain vieraat. Huoltomies haluaa tarkastaa korkeintaan traktorin eikä sitä säilytetä salissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 21:22"]

Jos oven takana olisi pieni lapsi, avaisin aina, samoin jos näyttäisi siltä että siellä joku oikeasti tarvitsee apua. 

[/quote]

Näetkö sitten kuka siellä on ja tiedät hänen asiansa telepaattisin keinoin??

Vierailija
4/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 21:30"]

Asun maalla. Jos ovikello soi, se ei koskaan ole hyvä uutinen. Naapurit osaa tulla sivuovesta, pääovea käyttää vain vieraat. Huoltomies haluaa tarkastaa korkeintaan traktorin eikä sitä säilytetä salissa.

[/quote]

Näin meilläkin. Naapurit ja tutut tulee takaovesta, joka on auki. Etuovesta kilisyttelee nämä "Puolalainen opiskelija myy tauluja" ja jehovan todistajat. Toinen syy on, että en aukaise ovea, kun nukun päivällä.

Noihin tuntemattomiin numeroihin en ota sen kummemmin kantaa. Minulla on monesti muutenkin puhelin äänettömällä. Ei ennenkään lankapuhelimen aikana ollut kaikenaikaa kaikkialla saatavilla. Joten jos nyt teini on joutunut sairaalaan ja siitä puhelimesta ei soiteta, niin on paska tuuri.

Vierailija
5/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, se tapa jäi siitä kun olin köyhä opiskelija ja pelkäsin tv-lupatarkastajaa.

[/quote]

Minä ainakin olen kasvanu topiskeluajoista aikuiseksi ja tv-lupatarkastajiakaan ei enää ole =)

Vierailija
6/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 21:32"]

[/quote]

Näetkö sitten kuka siellä on ja tiedät hänen asiansa telepaattisin keinoin??

[/quote]

Et ole kuullut nykyaikaisesta oven läpi menevästä reijästä, jota myös ovisilmäksi kutsutaan?

Vierailija
7/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh vaikka jonkun mielestä slummissa ehkä asunkin, niin ihan yhtä lailla pelkäisin avata ovea missä tahansa muuallakin. Esim. vanhempani asuvat aivan super-rauhallisella pientaloalueella ja kyllä ne kerjäläiset ym. soittelijat sinnekin löytää. Kerrostalossa on vaan (ainakin meillä) se etu, että ovikoodi hitusen rajaa niitä soittelijoita, vaikka kyllähän ne kaikki halukkaat aina rappuun silti jotenkin pääsee.

Mutta pelkoon mulla ei ole mitään niin rationaalista syytä. Ennen avasin aina oven. Sitten yks kaks lopetin sen. Pelkään kyllä muutenkin kaikkea. Mutta eniten tähän varmaan vaikutti se, että joskus meillä kiersi rapussa monta päivää putkeen päästään sekaisin ollut pappa, joka soitteli ovikelloja (halusi rahaa). Ensimmäinen kerta oli niin kummallinen kellonaika, etten uskaltanut edes käydä ovisilmästä katsomassa.. Pelkäsin sen yön kuollakseni, että asuntooni ollaan murtautumassa tm... Ja minäkin totesin sitten, että suurimmaksi osaksi ovikelloa soitetaan vain sellaisissa asioissa, joiden takia ei avaamaan tarvitse vaivautua. 

Vierailija
8/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellsinskissä

Vierailija
9/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen pelko rajoittaa pahasti elämää. Mutta ihan sama, ei ole minun elämäni.

Vierailija
10/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tottunut mitä omituisempiin rimputtajiin. Ehkä paras oli keskellä kesää pyyntö lähteä hiihtämään. :D

Vierailija
11/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole alueesta muuten kiinni.

Asun Uudellamaalla ja bulgarian paskasakki on keksinyt meidänkin asuinalueemme, viettävät aikaa rimpotellen ovikelloja ja kytäten irtaimiston perään.

Vierailija
12/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin vierasta ja avasin oven. Sisään asteli juoppo,joka pisti mut seinää vasten ja otti kurkusta kiinni. Enää en oo ovea avannut ja kaikki tutut tietää soittaa puhelimella samaan aikaan kun soittavat ovipuhelinta jos ovat meille tulossa. Huoltomies ilmoittaa tulostaan etukäteen tai tulee yleisavaimella jos on hätä kyseessä. Puhelimeen vastaan kyllä yleensä vaikka tuntemattomasta puhelu tulisikin.

Vierailija
13/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristus mitä pellejä te olette. Kerran oven takana on ollut pölyimurikauppias ja käskin hänen ystävällisesti painua vittuun. Sama juttu, kun oli jehovat ovella. Muuten viimeisen 20 vuoden aikana ovikellon soittajalla on ollut jotain tärkeää tai melko tärkeää asiaa...

Vierailija
14/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan vuokrakerrostalossa ja meille saa tulla odotetut vieraat, huoltomies ja hätätilanteessa poliisi. Muille ei avata. Oven takana on useimmiten jehovantodistaja, joku kaupustelija tai kiukkuinen naapuri, joille ei tosiaan huvita avata. Alakerran ovien lukossa oleminen on vähentänyt jehovantodistajien ramppaamista, mutta aina joku urpo avaa alaoven niille puolivahingossa.

Odotan niin että päästään pian muuttamaan täältä pois fiksumpien ihmisten seuraan.

Vierailija
15/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin harvoin kuin ovikello odottamatta ylipäätään soi tarkistan aina ovisilmästä ensin.

Tuntemattomiin numeroihin en vastaa jos Fonecta Caller ei tunnista soittajaa. Jos Caller paljastaa soittajan olevan jokin yritys, en vastaa. Oletan, että jos jollain on minulle niin kovin asiaa hän jättää vastaajaani viestin tai laittaa tekstarin kertoen myös kuka hän mahtaa olla.

Vierailija
16/56 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, se tapa jäi siitä kun olin köyhä opiskelija ja pelkäsin tv-lupatarkastajaa. Meillä oli opiskelijasolussa se sääntö, että joka avaa oven tarkastajalle, maksaa kaikkien tv-luvat ja sakot. Se oli niin iso summa että meistä kukaan ei koskaan avannut ovea jos ei tiennyt kuka siellä on. Sillä alueella, siis opiskelija-alueella, ei avattu kenellekään ovea ihan samasta syystä.

Kun siihen tapaan oppi, huomasi että sitä ovea ei tosiaan tarvitse avata. Koska ei, en halua ostaa rekka-autollista vessapaperia luokkaretken hyväksi. En halua kuulla Jeesuksesta, en osallistua kuluttajatutkimukseen, en osallistua keräykseen (lahjoitan jo kuukausittain) ja itse asiassa siellä oven takan on aina joku joka haluaa minulta jotain jota en halua hänelle antaa. Ollaan kaikki onnellisempia kun en sitä ovea avaa.

[/quote]

Ei sitä tv-lupatarkastajaa tartte päästää sisään. Nykyäänhän niitä ei onneksi enää ole. Mutta silloin kun oli, niin eihän se voi väkisin sisään tulla eikä sillä ole mitään oikeutta tulla.

Vierailija
17/56 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slummin nimi on Töölö, jossa en avaa

Vierailija
18/56 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei edes ole slummeja. Käykää Afrikassa tai vaikka Etelä-Amerikassa, jos haluatte nähdä slummin. Niissäkin eletään suht normaalia elämää. On joka tapauksessa luksusta saada elää niin, ettei ovesta pääse sisään kuka tahansa. Kunpa kansanedustajatkin tajuaisivat, että nykyinen avoimien ovien politiikka vie vielä Suomenkin siihen jamaan, että slummeja alkaa muodostua.

Vierailija
19/56 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 05:18"]

Onkos tullut mieleen että kun ette avaa ovea ovikellon soidessa niin se on myös kutsu varkaille että ketään ei ole kotona.... ja kappas kohta sieltä tuleekin joku oven läpi. 

[/quote]

Meillä on hälytysjärjestelmä, joten kovin helposti oven läpi ei tulla. Järjestelmän kameran avulla tarkastan myös aina, kuka oven takana seisoo ennen avaamista.

Ja ei asuta missään slummissa.

Vierailija
20/56 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuu omassa talossa ap ei ole huota huoltomiehistä. Ei myöskään jos vuokralla, niistä käynneistä ilmoitetaan ajoissetukäteen. Kun ei asu slummissa ei autokaan ole tulessa. Kaupustelijoita ei tarvitse sietää tai heille avat ovea muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän