Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luu kurkkuun -asenne työelämässä

Vierailija
01.04.2014 |

kertoo työntekijän alemmuuskompleksista ja huonosta uskosta itseensä.

Kyynärpäätaktiikkaa ei käytetä kaikissa työympäristöissä ja astuessaan varpaille väärässä paikassa nolaa itsensä ja paljastaa juuri sen minkä haluaisi peittää, kyvyttömyytensä. Kyllä vai ei?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kyynärpäätaktiikka on tyypillistä naisvaltaisilla aloilla.

Miesvaltaisilla aloilla pädetään todellisella tiedolla, ei kieroilulla.

Vierailija
2/10 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet naivi ap, 20-25-vuotias? Ei työelämässä pärjää hymistelemällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minä olen työelämässä todellakin pätemässä ja käyttämässä kyynärpäitäni en kaveereemassa ja se näkyy asemassa ja palkassa!

Vierailija
4/10 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 10:42"]

Kyllä. Kyynärpäätaktiikka on tyypillistä naisvaltaisilla aloilla.

[/quote]
Olisikin näin... :) Taitaapi tänä päivänä itsekorosteisuus, kyynärpäätaktikointi ja oman edun tavoittelu nimenomaan ylittää todellisen tiedon ja taidon, oli sitten kyse miehistä tai naisista. 

Vierailija
5/10 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynärpää yms taktiikat ovat enemmän julkisen puolen ja samalla naisvaltaisten alojen ongelma. Erilaisissa virastoissa on paljon byrokraattisia hommia joissa ei vaadita todellista osaamista. Naisvaltainen valtion virasto = kyypesä.

Yksityisellä puolella on enemmän tulos tai ulos meininki, pelkällä hymistelyllä ja kieroilulla ei pärjää vaan pitää olla substanssia. Toki silti ne ketkä pitää eniten itsestään ääntä huomataan, mutta silti osaamista pitää myös löytyä.

Vierailija
6/10 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI. Itse olen ainakin erittäin hyvin pärjännyt luu kurkkuun -asenteella, miesvaltaisella alalla jossa minua yritettiin puoliväkisin aikoinaan sukupuoleni ja nuoruuteni takia tunkea joksikin poikien apulikaksi vaan. Minä olen kuitenkin taistellut, vaatinut ja tuonut itseäni esiin, ja olen nykyisin arvostettu alani asiantuntija suuressa yrityksessä. 

Vierailija
7/10 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä pitää edes yrittää olla "kova" että pärjäisi nykyään. Sääli sinänsä.

Vierailija
8/10 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 10:42"]

[/quote]

Tämä ei kyllä pidä ollenkaan paikkaansa. Miehet luovat kaverisuhteita korkeammassa asemassa oleviin ja aloittavat kilpailijoiksi kokemiensa työntekijöiden mustamaalauksen. Miehet ovat huomattavasti julmempia juoruilijoita kuin naiset.

Vierailija
9/10 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 12:20"]

Kyynärpää yms taktiikat ovat enemmän julkisen puolen ja samalla naisvaltaisten alojen ongelma. Erilaisissa virastoissa on paljon byrokraattisia hommia joissa ei vaadita todellista osaamista. Naisvaltainen valtion virasto = kyypesä.

Kieroilijoita olen tavannut sekä julkisella että yksityisellä puolella. Yksityisellä jopa enemmän, koska sillä tutkinto ei niin paljoa merkkaa vaan kyynerpäillä mennään eteenpäin.

Yksityisellä puolella on enemmän tulos tai ulos meininki, pelkällä hymistelyllä ja kieroilulla ei pärjää vaan pitää olla substanssia. Toki silti ne ketkä pitää eniten itsestään ääntä huomataan, mutta silti osaamista pitää myös löytyä.

[/quote]

Vierailija
10/10 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän työpaikasta. Minä opetan yläkoulussa. Siellä on todellakin uusille tulokkaille lyötävä luu kurkkuun heti kättelyssä, jos aikoo saada tehdä työtänsä rauhassa seuraavat kolme vuotta. Se ei tarkoita, että minulla olisi alemmuuskompleksi tai kyvyttömyydentunne, vaan sitä, että minä määrään kaapin paikan ja sillä siisti. Kun alkusota on käyty, voi sitten sen jälkeen ottaa rennosti ja välillä vitsailla ja pitää leppoisiakin tunteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä