Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painan 110 kiloa ja tänään olen syönyt

Vierailija
25.11.2020 |

Aamupala:
Jugurtti 150g ( maustamaton) ja kourallinen pähkinä/siemensekoitusta

Lounaaksi:
75g pastaa
1.5dl curry/sulatejuusto kanakastiketta
Sitruunavettä

Välipalaksi: teetä ja 2 näkkäriä, juustosiivut päällä.

Olen ollut aktiivinen, mutta en urheillut kuitenkaan.

Paino ei tipu, onkohan se tuo sulatejuustoinen broilerikastike? Vai pähkinät? Niitä oli n 10 kpl.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yrittäny huhtikuusta asti laihduttaa. Aluksi olin omalla "dieetillä" ja lähti 5 kg kk ja sitten siirryin ketogeeniseen ruokavalioon jolla olin 5 viikkoa jonka aikana lähti 7 kg. Keton jälkeen olen yrittänyt syödä semmoiset 1600 kaloria päivässä ja joskus tietysti herkuttelen, alkoholia harvoin. Tämän jälkeen paino ihan todellakin vain junnannut paikallaan! Uskon olevani säästöliekillä tai jotain. Työni on fyysistä ja siihen päälle työmatkapyöräilyt, lenkkeily ja salilla käynti 3x viikossa.. Yritän nyt lisätä kalorimääriä jos alkaisi homma liikkumaan paremmin!

Syön puuroa, vihanneksia, marjoja, hedelmiä, maustamattomia kanoja ja lihoja, maitorahkaa, heraproteiinia, kananmunaa, raejuustoa,oliiviöljyä, joskus voinappi puuron kanssa, pähkinöitä jne. Leivät, juustot ja leikkeleet olen jättänyt jotenkin aikalailla kokonaan pois keton jälkeen.

Mä yritin kanssa alkuvuodesta "proteiinidiettiä" runsailla kasviksilla, salaatilla ja pelkällä proteiinilla. Ei toiminut. Vain törkeä heikotus, väsymys ja painolle ei tapahtunut juuri mitään. Törkeä ummetus ja turvotus myös.

Vierailija
62/73 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa alat syömään ihan tavallisesti. Aamupalan vaikka kaurapuuroa, kiivi, leipä ja kuppi kahvia. Syö ateria klo 11-12 aikaan, 2 perunaa, akstiketta ja puolet lauasesta virersalaattia. Kuppi maitoa ja nkahvit päälle.

Ota klo 14-15 aikaan jogurtti, hedelmää ja kuppi kaffeet jos sitä kaipaa, pari keksiä päälle.

Syö joku valmiskeitto /paista kalaa pannulla/ kanaa tai vihanneskeitto klo 17 aikaan, ja pari näkkäriä juustolla maidon kanssa mukaan. Salaattia, tomaatti, paprikaa, kurkkua mukaan. pakastevihanneksia.

Illalla vielä vaikka riisipuuro ja iso lasi maitoa. Miksei marjakeittolautanen ja raejuustoa, skein on hyvä iltapala.

Käy edes tunnin kävelyllä joka päivä.

Luulen, että tolla lähtee aineenvaihdunta taas käyntiin, nyt olet säästöliekillä oletettavasti. Syökää laihduttajat, mutta ei liikaa kaloreita, silti nauttia saa ruuasta. Katsokaa se määrä ja laatu.

Jos syöt noin vähän, olet kyllä nälkäinen ja palaminen on loppunut kropastasi. Ei syömättömyys laihduta, vaan oikein syöminen. ja oikeaan, säännölliseen aikaan. Dietiit pois!

Annoskokosi ovat varmaan olleet liian isoja jos paino on päässyt karkaamaan, osta 16 cm lautanen ja se saa riittää. Vesilasikin on hyvä ottaa mukaan päivään.

Herkutkin kuuluvat kerran/kaksiviikossa mukaan, ei kokonsuklaalevy vaan jäätelö, pulla tai muu hyvä, mitä nyt kaipaat. Niissäkin kohtruus, ei ahmita mitään enää.

Hampparit ym fast food on nyt unohdettava.

Kävely riittää sun kokoiselle, aloita rauhallisemmin ja sitten lisäät matkaa ja tahtia, sauvakävelykin on hyvää ja vesijuoksu tunnin verran.

Olen itse laihduttanut itseni normipainoiseksi (-15 kg) 6 vuoden aikana, noin 2 -3 kg/vuosi.

Eläkkeellä on aikaa nyt. Ja kilot ovat pysyneet poissa, pienensi aikalailla annoskokoja ja en iltasyö päivän koko kalorimäärää, sen virheen tein ennen työaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän.

Mulla oli ylipainoisena sama. Ihmettelin sitä omaa painoa vaikka söin vähän ihan kaloreissakin laskettuna mutta en kyllä paljoa liikkunutkaan enkä juonut tarpeeksi vettä.

-lisää vedenjuontia. Juo pitkin päivää. Älä liikaa mutta tarpeeksi.

- syö tarpeeksi ja vältä liikaa hiilareita

- jos paino ei tipu, kokeile lisätä esim hiilareita vähän. Ei liikaa.

-ala liikkua lisää. Ei tarvi olla hikiliikuntaa. Mulla riitti alkuun 0,5h ja myöhemmin 1h.

Nykyisin syön todella paljon ja myös herkkujakin ihan liikaa mut ylipaino on pysynyt liikkumalla 7v poissa.

20kg laihdutin. Mikää dieetti ei auttanut vaan suuret linjat. Hauskinta on että kun en laskenut kakoreita ja stressanut asiaa, niin onnistuin vasta silloin.

Vierailija
64/73 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen. Maanantaista asti laskenut kalorit sovelluksella, hitto mitään ei voi syödä!

Klo 15.00 on jo 1800 kaloria kasassa.

Joka ilta ollut lopulta 3000 kaloria päivässä.

En tule koskaan laihtumaan, kun ei vaan riitä tuo 1800.

-Äiti 98kiloa -

Eilen oli 3200.

Kyllä se Ap on niin, että kaikkia ei ole tarkoitettu hoikaksi.

Vierailija
65/73 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö rasvatonta juustoa, jogurttia ja maitoa?

Kaikki täysrasvaisena, mikäli mahdollista.

Ap

No siitä se sitten johtuu, ettet laihdu. Liikaa rasvaa siis.

Vierailija
66/73 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ruokavalioni, painan 55kg / 168cm. Olen muutamia vuosia syönyt arkisin about näin.

Aamupala: tuorepuuro kaurahiutaleista, mustikkaa, puolikas banaani, pellavansiemeniä 1 rkl

Lounas: kasvissosekiettoa kasviksia vaihdellen. Kasvissosekeittoon kaurakermaa. Raejuustoa/kanaa.

Välipala: hedelmä ja manteleteita tai vihersmoothie

Illallinen: eri ruokia, koostuu esim. Kanaa tai muuta proteiinia, kasviksia ja joku hiilarilähde (mielellään täysjyvä)

Pidä huoli, että saat riittävästi kasviksia ja vaihdellen! Niitä ei ole ruokavaliossasi yhtään.

Vierailija
67/73 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen 162/60 ja laihduttanut 12 kg näin:

Aamupala: desi kaurahiutaleita, ruokalusikallinen maapähkinävoita, kevytmaitoa, kahvi maidolla

Lounas: ruokaisa salaatti, esim. 125g kalkkunaa, 20g juustoa, 3rkl krutonkeja, vihanneksia kulhollinen, 2-3 rkl jogurttikastiketta

Iltapäivällä 45-75 min treeni painoilla, paljon tehokkaampaa kuin pelkkä aerobinen. Teen 3 krt viikossa alavartaloa ja 2 krt ylä- +keskivartalo. Ehkä 1 aerobinen jos huvittaa. Mulla on kotona penkki, tanko, levyjä, käsipainoja, nilkkapainoja. Nostan vastusta kun liikkeet alkavat käydä helpoiksi. Netti on täynnä tietoa siitä kuinka voimaharjoittelu laihduttaa, muokkaa kroppaa kauniimmaksi, kuluttaa energiaa pitkään treenin jälkeen, ja lopulta hissukseen kasvattaa myös lepokulutusta lihasten kasvun myötä.

Heti treenin jälkeen 25g proteiinia. Yleensä myös banaani ja 10-15kpl manteleita ja/tai maustamaton jogurtti.

Illallinen: hiilari (peruna, riisi tai riisipasta), proteiini (kana tai kala) ja salaatti tai uunijuurekset. Öljyä paistamiseen. Määrät aikalailla lautasmallin mukaan.

Iltapala vain jos maha todella kurnii: jogurtti tai rahka plus hedelmä.

Vierailija
68/73 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin:

Aamupala: maitokahvi, maustettu jugurtti 200g

Lounas: 2 siivua myslileipää, 100g keitettyä pastaa, kanakastiketta 150g, 1rkl oliiviöljyä.

Välipala: kaksi konvehtia ja maitokahvia.

Muuta en tänään enää syö.

Paino edelleen 110 kiloa. Olen kävellyt tänään 5 km.

Vierailija
69/73 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään söin:

Lounas: 2 siivua myslileipää, 100g keitettyä pastaa, kanakastiketta 150g, 1rkl oliiviöljyä.

Miksi konvehdit?

Vierailija
70/73 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun aineenvaihdunta on hidasta, koska et syö tarpeeksi? 

Veikkaan että syö tarpeeksi ja vähän enemmänkin.

Tuossa oli yhden päivän syömiset. Eikä auta vaikka arkena söisi aina noin jos viikonloppuisin vetää mitä huvittaa.

Itsekin laihdutan ja hidasta on. Syön tosi vähän mutta syy miksi paino ei putoa joinain viikkoina on ylensyönti yhtenä tai kahtena päivänä. Eikä sitä tarvitse paljoa syödä kun on huomaamattaan syönyt yli kulutuksen. Esimerkiksi tavallisissa nakeissa on aika paljon kaloreita ja niitä kun ohimennen napsii jääkaapista muutaman niin se on jo siinä.

Äärimmäisen harvinaista (voisin veikata mahdotonta?) on se että lihava on oikeasti lähes syömättä ja sen vuoksi ei laihdu.

Miten anorektikot sitten laihtuvat ja kuihtuvat pois?

Vierailija
71/73 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään söin:

Ei oo terveellistä ja haluatko että kehosi on säästöliekillä etkä laihdu?

Vierailija
72/73 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Univaje lihottaa, että muista nukkua riittävästi!

Vierailija
73/73 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kilon painonpudotus vaatii aikaa vähintään puoli vuotta, jopa vuoden. Mitä vähemmän ylipainoa on, sitä tiukemmassa kilot usein ovat.