Lue keskustelun säännöt.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Häntäluu ja alaselkä kipeänä 41+1
28.07.2006 |
Ensimmäistä synnytystä odottelen ja eilen kipeytyi häntäluun seutu. Kävellessä lähinnä tuntuu ikävältä. Täällä kun päivien kuluessa alkaa muutenkin olla hermo kireällä, niin nyt mietin tuon kivun aiheuttajaa. Eli mulle ei ole tehty synnytystapa-arviota tai mitään lantion seudun tarkistusta ja mieleen juolahti, että voisiko kipu johtua esim. jotenkin tiellä olevasta häntäluusta? Olen ymmätänyt, että esim. murtuman seurauksena häntäluu voi kääntyä väärään suuntaan.
Aika triviaali aihe, mutta jos joku on vastaavaa kipuilua tuntenut, niin kuulisin mielelläni.
Terv. Suippo, tyypillinen esikoisen odottaja :) 41+1
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Tosin ne on ollut jo alkuraskaudesta asti. Ja se ei oikeastaan ole edes häntäluu, joka minulla vaivasi (vaikka häntäluuksi luulin), kun on tuossa ihan alaselässä se " luumötti" , ja häntäluu onkin sit jossain alempana ja " syvemmällä" . Sulla on viikkoja jo noin paljon, joten on vauva varmasti jo tosi alhaalla, ja siksi aiheuttaa kipuja. Aina voi neuvolasta kuitenkin kysäistä, sieltä saa varmasti selkeämmän selityksen. =) Onnea synnytykseen!