Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tahtoisitteko tietää jos ette voi saada lapsenlapsia?

Vierailija
01.04.2014 |

Tilanne on se että anoppi odottaa kovasti lapsenlapsia. Hänen poikansa (mieheni) on ainoa lapsi, joten lapsenlapsia ei ole tulossa muiltakaan lapsilta.

Anoppi ei tiedä että ollaan jo 4 vuotta yritetty lasta ja käyty tässä vaiheessa jo kaikki hoidot läpi mitä meille tehdään, tuloksetta.

Haluaisin kertoa mutta mies sanoo että ei pidä mennä pahoittamaan mieltä. Mutta eikö se vasta pahoitakin mielen jos niitä lapsenlapsia odottelee vuosia ihan turhaan? Sitä paitsi eikö ole kohtuutonta minulle että raskaiden hoitojen läpikäymisen jälkeen mahanseutua koko ajan tarkkaillaan ja ajatellaan että olisiko se nyt? Tuntuu että vaatteetkin pitää valita tarkasti anoppilaan ja vetää mahaa sisään.

Olen 26v ja kaikki kaverit, vanhemmat jne. tietää etten saa lapsia, niin tuntuu tyhmälle että miksi sitten miehen vanhemmat ei saisi tietää vaan heidän pitää odotella turhaan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa olisi mielestäni hyvä sanoa asia anopillekin.

Vierailija
2/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kanssasi. Vaikka virallisesti asia ei kuulj hänellr, kyllä minä ainakin olen sen verran empaattinen ihminen, että ajattelisin anoppia ja kertoisin. Sen jälkeen vierailutkin olisivat helpompia, kun asiat selviä. En ymmärrä muutenkaan, miksi tuo asia pitäisi lähipiiriltä salata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa haluaisin tietää , jotta voisi tukea nuortaparia. Mutta lastensaantihan voi vielä hyvinkin onnistua , mikäli ette välttämättä halua biologista lasta.

Vierailija
4/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni pitäisi kertoa, mutta hän on miehesi äiti niin miehesi pitäisi mielestäni päättää tämä asia eikä sinun.

Vierailija
5/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap saa ihan itse päättää, mitä kertoo. Ei siihen tarvita miehen lupaa. Onko ajatus adoptiosta poissuljettu? Olette vielä nuoria ja teillä on aikaa siihenkin.

Vierailija
6/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu niimpä.. Mutta kun mies sanoo vaan että äitinsä tulisi niin surulliseksi ja ei saa mennä paukauttamaan sellaista. Ei ymmärrä kun sanon että aiheuttaa pahaa mieltä myös minulle tarkkailu. Sanoo vaan että eihän hänen äitinsä koskaan kysele lapsista eikä utele keneltäkään, joten voimme ihan hyvin olla pahoittamatta mieltä.

Adoptiojonoon ollaan pääsemässä kyllä pian. Mutta sekin jono on meille väh. 2-3 vuotta ja epävarmaa että mistä saadaan lapsi, minkä ikäinen jne. Siitäkin mies on sitä mieltä että jos lapsi tulee adoptiolla niin sitten kerrotaan kun on asia ajankohtainen ja meille on luvattu se lapsi. Mutta eikö se sitten ole melkoinen shokki kuulla kaikki ja ottaa ei biologinen lapsi lapsenlapseksi kun se vaan tupsahtaa?

Vierailija
7/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopille olisi reilua kertoa. Hän olisi varmasti pahoillaan hyväntahtoisista kyselyistään myös. Sinunkin olisi helpompi käydä kylässä ilman että joudut vatsaa sisäänvetäen vältellä kyselyitä. 

Voi olla että vaikka kaikki hoidit on kokeiltu ja miehesi kanssa "hyväksytte" ettei teille tule lapsia niin stressi helpottaa ja tuleekin. Tiedän muutamalle pariskunnalle käyneen niin.

Vierailija
8/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro anopille varovasti joskus kun olette kahdenkesken. Et mitään miehen lupia tarvitse. Jos anoppi vetää kohtaukset asiasta, niin silloin se ei ole sun häpeä.

Vierailija
9/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin. Ja uskon että osaisin tukea. Itsekin olen tullut äidiksi luovutetuilla munasoluilla joten lapseni olisi ehkä siksikin helpompi kertoa minulle, ymmärtäisin suhtautua viisaasti.

Tottakai anopin sydän särkyy mutta niin on teidänkin sydämenne särjetty. Ja ennen pitkää hänelle selviää asia kuitenkin etenkin jos adoptoitte.

Ja 8, kunpa olisit älynnyt olla kirjoittamatta aivottoman kommenttisi :-(

Vierailija
10/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa 8 kommentissa on?

Ainoastaan tuo "stressin helpottuminen" on tietämättömyyttä koska se luomuihmehän ei johdu siitä vaan siitä että hoitojen jälkeen joillakin nuorilla naisilla kroppa alkaakin toimia itsestään ja hedelmättömyys paranee. On ihan mahdollista, mutta stressillä ei tekemistä asian kanssa.

t. Tahattomasti lapseton

Vierailija
11/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vika miehessä niin siinä tapauksessa tilanne toivoton anopin kannalta.

Jos vika on sinussa miehesi voi edelleen saada lapsia ja anoppi lapsenlapsia.

Ihmettelen kovasti jos kaikki hoidot käyty läpi jo 26-vuotiaana. Erityisen nuorena olette halunneet perustaa perheen.

Pelkääköhän miehesi, että äitinsä aloittaa painostamaan eroamaan jos lapsettomuus johtuu sinusta. Tästä keskustelisin miehen kanssa.

Monille omaa lihaa ja verta oleva jälkeläinen on ainoa oikea tapa saada lapsia, varsinkin jos perintöä ovat jättämässä.

Vierailija
12/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressin loputtua "moni" tulee raskaaksi. Ihan käsittämätöntä sontaa. Joten kyllä oli 8:lla typerä kommentti.

Itse lapsettomana tiedän ainakin pari kohtalotoveria jotka ovat halunneet sanoa muille tulleensa puolusti raskaaksi vaikka jatkoivat vielä hoitoja. Ei asia aina ole niinkuik typeryksille kerrotaan.

Ihmeitä ei tapahdu juuri koskaan ja niistä muistuttelu on lapsettomalle kyllä tosi raskasta.

Vierailija
13/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 09:58"]Stressin loputtua "moni" tulee raskaaksi. Ihan käsittämätöntä sontaa. Joten kyllä oli 8:lla typerä kommentti.

Itse lapsettomana tiedän ainakin pari kohtalotoveria jotka ovat halunneet sanoa muille tulleensa puolusti raskaaksi vaikka jatkoivat vielä hoitoja. Ei asia aina ole niinkuik typeryksille kerrotaan.

Ihmeitä ei tapahdu juuri koskaan ja niistä muistuttelu on lapsettomalle kyllä tosi raskasta.

[/quote].

Puolusti=luomusti

Vierailija
14/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lapsettomuuden syy? Eihän se nyt ole varmaa, etteikö anoppi voi lastenlapsia saada. Olette kuitenkin tosi nuoria. Mies voi vaihtaa vaimoa jne.

Vierailija
15/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, 22-vuotias olin kun aloimme yrittämään lasta, mies oli silloin 28v. Ei kai minusta mitenkään liian nuoret iät? Kyllä se lapsi olisi ollut ihan tervetullut, vaikka olin nuori silloin..

Tutkimuksiin ja hoitoon lähdettiin jo vuoden yrityksen jälkeen ja eka vuosi meni Clomifenia kokeillessa ja tehtiin pari inssiä. Toka vuotena oli ivf-hoito, josta huonot tulokset ja haluttiin pitää sitten taukoa... Kolmas vuosi yritystä niin tehtiin ivf icsi tekniikalla ja ei auttanut. Sen enempään ei enää olla jaksettu. Kyllä 4 vuodessa ehtii käymään hoidot läpi vai mitä epäilet?

No minä olen ainoa josta on löydetty vikaa, mies on todettu terveeksi. Mutta lääkärin mukaan jommassa kummassa on myös jotain muutakin tai sitten yhteensopimattomuutta koska se minun "vika" ei nyt niin iso ole. Tuossa tietysti voi olla perää että vanhemmat painostaa sitten eroamaan. Ei vaan uskoisi, kun ovat vuosia hokeneet että olen kuin oma tyttö. Mutta kai se tuollainen asia voi muuttaa mielipiteen.

Vierailija
16/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 10:04"]

12, 22-vuotias olin kun aloimme yrittämään lasta, mies oli silloin 28v. Ei kai minusta mitenkään liian nuoret iät? Kyllä se lapsi olisi ollut ihan tervetullut, vaikka olin nuori silloin..

Tutkimuksiin ja hoitoon lähdettiin jo vuoden yrityksen jälkeen ja eka vuosi meni Clomifenia kokeillessa ja tehtiin pari inssiä. Toka vuotena oli ivf-hoito, josta huonot tulokset ja haluttiin pitää sitten taukoa... Kolmas vuosi yritystä niin tehtiin ivf icsi tekniikalla ja ei auttanut. Sen enempään ei enää olla jaksettu. Kyllä 4 vuodessa ehtii käymään hoidot läpi vai mitä epäilet?

No minä olen ainoa josta on löydetty vikaa, mies on todettu terveeksi. Mutta lääkärin mukaan jommassa kummassa on myös jotain muutakin tai sitten yhteensopimattomuutta koska se minun "vika" ei nyt niin iso ole. Tuossa tietysti voi olla perää että vanhemmat painostaa sitten eroamaan. Ei vaan uskoisi, kun ovat vuosia hokeneet että olen kuin oma tyttö. Mutta kai se tuollainen asia voi muuttaa mielipiteen.

[/quote]

Noniin, eli miehelle vaan nainen vaihtoon. Toki se voi olla ettei tärppää sittenkään mutta kannattaahan miehen kokeilla.

Vierailija
17/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on miehelle tärkeä, niin vaimo vaihtoon vaan. Tai jotain kohdunvuokrausta tms.

Ap ei kerro syytä lapsettomuuteen, joten vaikea arvuutella asioita. Asia ei kuitenkaan kuulu anopille. Normaalissa perheessä.

Vierailija
18/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako kaikki niin kuumeisesti lapsenlapsia. Minä en ainakaan välitä, jos tulee niin tulee. Olen sen verran vanha äiti, että tulee mummoiltua tässä samalla :)

Vierailija
19/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on tasan kaksi koeputkea tehty? Raskaitahan ne ovat mutta en kyllä itse vielä luovuttaisi. Nimimerkillä Kuudes kerta toden sanoi

Vierailija
20/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi sanoisi asiat vaan suoraan, eli että miehesi kannattaa vaihtaa. Jos et halua tulla jätetyksi, niin voit suosiolla lähteä itsekin.

Etsi mies jolla on jo lapsia niin saat olla äitipuoli, tai adoptoi yksin.