Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keittiöön puolipaneeli

Vierailija
25.11.2020 |

Tykkään, minusta kodikas. Lapsuudenkodissa oli sellainen. Yläosaan kiva tapetti ja paneeli maalataan siihen sopivaksi. Talo on vanhempi joten mielestäni sopii tyyliltäänkin hyvin. Katselin Pihlgren&Ritolan tapettimallistoa pitkästä aikaa mutta en oikein tykännyt valikoimasta, jotenkin ehkä räikeitä värejä, paitsi tästä kyllä pidin https://www.tapettitalo.fi/mallit/68881.html. Kaunis vihreä ainakin kuvassa. Toisaalta haluaisin paneelin olevan tummempi kuin tapetoitu yläosa ja siihen pitäisi valita ehkä joku vaaleampipohjainen tapetti.

Ehdotuksia kivasta keittiöön sopivasta (mielellään paperi)tapetista, tykkään vihreästä!

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkivitonen, tapetenshop24. Halvemmalla samoja tapetteja mitä saa jostain k-raudasta. Kun tapetoimme eteisen, niin tapettiliikkeessä maksoi 70e tapetti rullat, ja tuolla 30e, ja toivat oven taakse ilman lisäkuluja. Saksalainen firma, mutta nopea toimitus ja helppotajuiset sivut.

Vierailija
22/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkivitonen, tapetenshop24. Halvemmalla samoja tapetteja mitä saa jostain k-raudasta. Kun tapetoimme eteisen, niin tapettiliikkeessä maksoi 70e tapetti rullat, ja tuolla 30e, ja toivat oven taakse ilman lisäkuluja. Saksalainen firma, mutta nopea toimitus ja helppotajuiset sivut.

Kiitos vinkistä! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhoissa taloissa se paneeli on usein ikkunan yläkolmanneksen korkeudella. Valkoinen mielestäni on rauhoittava väri, varsinkin jos noinkin rohkea tapetti on mieluista.

Toi korkeampi taitaa olla rintapaneeli nimeltään, sitäkin harkitsen mutta puolipaneeli ehkä kevyemmän näköinen. Ei ole vielä ihan suljettu tuo korkeampikaan malli pois vaihtoehdoista.

Kumpaakin sanaa käytetään tarkoittamaan samaa asiaa. Nuo matalammat paneelit olivat vanhoissa taloissa tyypillisesti oleskelutiloissa ja korkeammat keittiössä. Noissa matalammissa usein oli kasetit. Jollekin täällä tulikin puolipaneeleista mieleen 80-luku. Silloin oli muotia käyttää tätä malampaa paneelia kaikissa tiloissa.

Miten vaan, mutta tuo matalampi versio taitaa olla tällä hetkellä se mieluisampi. Huone on aika matalakin joten siksikin tuntuu se paremmalta. Ap

Onko kyse rintamamiestalosta tai vastaavasta?

Yli satavuotias talo. Ap

Netistä löytyy aikakaudelle tyypillisiä tapetteja, usein sellaiset sopivat näihin taloihin. Billnäsissa Karjaalla on Rakennusvaraosa Apteekki. Siellä on upeita esimerkkitapetteja myymälän seinillä ja todella asiantuntevaa palvelua. Harmi, että netistä ei löydy kuvia tästä myymälästä, eikä enää nykyisin tapettimallistostaan. Uskoisin heidän tilaavan Ruotista joitain tapettejaan. En muista näitä ruotsalaisia tapettifirmoja, mutta netistähän nekin löytää.

Heillä on toimipiste myös Helsingissä; Design Apteekki.

Tsemppiä projektiin.

Vierailija
24/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itse modernimmasta joten en laittaisi panelia enkä tapettia vaan maalaisin seinät ja kaakeleiden sijaan laittaisin laminaattia, jossa ei ole saumoja ja on hrlppo pitää puhtaana.

Sitähän tässä ei kuitenkaan kysytty ja toivonkin että ap löytää itselleen mieluisan keittiöratkaisun.

Vierailija
25/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhoissa taloissa se paneeli on usein ikkunan yläkolmanneksen korkeudella. Valkoinen mielestäni on rauhoittava väri, varsinkin jos noinkin rohkea tapetti on mieluista.

Toi korkeampi taitaa olla rintapaneeli nimeltään, sitäkin harkitsen mutta puolipaneeli ehkä kevyemmän näköinen. Ei ole vielä ihan suljettu tuo korkeampikaan malli pois vaihtoehdoista.

Kumpaakin sanaa käytetään tarkoittamaan samaa asiaa. Nuo matalammat paneelit olivat vanhoissa taloissa tyypillisesti oleskelutiloissa ja korkeammat keittiössä. Noissa matalammissa usein oli kasetit. Jollekin täällä tulikin puolipaneeleista mieleen 80-luku. Silloin oli muotia käyttää tätä malampaa paneelia kaikissa tiloissa.

Miten vaan, mutta tuo matalampi versio taitaa olla tällä hetkellä se mieluisampi. Huone on aika matalakin joten siksikin tuntuu se paremmalta. Ap

Onko kyse rintamamiestalosta tai vastaavasta?

Yli satavuotias talo. Ap

Netistä löytyy aikakaudelle tyypillisiä tapetteja, usein sellaiset sopivat näihin taloihin. Billnäsissa Karjaalla on Rakennusvaraosa Apteekki. Siellä on upeita esimerkkitapetteja myymälän seinillä ja todella asiantuntevaa palvelua. Harmi, että netistä ei löydy kuvia tästä myymälästä, eikä enää nykyisin tapettimallistostaan. Uskoisin heidän tilaavan Ruotista joitain tapettejaan. En muista näitä ruotsalaisia tapettifirmoja, mutta netistähän nekin löytää.

Heillä on toimipiste myös Helsingissä; Design Apteekki.

Tsemppiä projektiin.

On tuttu paikka kyllä tuo. Rakennusapteekilla on ainakin Lim&Handtryckin tapetteja, en ole varma onko muitakin. Noi on kauniita, mutta älyttömän kalliita. Toisaalta ei tuohon mene kuin kolme, ehkä neljä rullaa joten kustannus ei ole niin kamalan iso. Varsinkin jos koko remppakuviota ajattelee niin se on pisara valtameressä 😅

ap

Vierailija
26/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään itse modernimmasta joten en laittaisi panelia enkä tapettia vaan maalaisin seinät ja kaakeleiden sijaan laittaisin laminaattia, jossa ei ole saumoja ja on hrlppo pitää puhtaana.

Sitähän tässä ei kuitenkaan kysytty ja toivonkin että ap löytää itselleen mieluisan keittiöratkaisun.

Juu ei laminaattia eikä maalattuja levyseiniä meille

Ap

Vierailija
27/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta asunnostamme ensimmäisenä revimme puolipaneelit pois. Ei sovi nykypäivään. Keittiöt harvoin on enää maalaisromanttisia..

Vierailija
28/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoonflower.comissa on ihania.

Vierailija
29/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harkitsin puolipaneelia ja paperitapettia omaan keittiöömme, mutta olen nyt kallistumassa siihen, että laitetaankin vain maalattua pinkopahvia. Mutta mun ajatuksena oli, että laitettaisiin joko Pihgren & Ritolan Appelsiini https://www.seinaruusu.fi/verkkokauppa/perinnetapetit-paperi/pihlgren-r… tai William Morrisin Lemon Tree https://www.seinaruusu.fi/verkkokauppa/perinnetapetit-paperi/william-mo… (todennäköisin valinta olisi ollut valkopohjainen).

Meidän keittiö on seiniltään niin rikkonainen, että ajatus puolipaneelista jäi sitten pois, mutta se kyllä sopii vanhoihin taloihin oikein hyvin. Ja nämä, jotka pitävät sitä jonakin 80-luvun juttuna, eivät kyllä paljosta tajua :D

Vierailija
30/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulta, päivää.

Jonnet ei muista 1930-lukua.

Vierailija
31/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta asunnostamme ensimmäisenä revimme puolipaneelit pois. Ei sovi nykypäivään. Keittiöt harvoin on enää maalaisromanttisia..

Ahaa. Kenelle esitätte "nykypäivää"?

Vierailija
32/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä harkitsin puolipaneelia ja paperitapettia omaan keittiöömme, mutta olen nyt kallistumassa siihen, että laitetaankin vain maalattua pinkopahvia. Mutta mun ajatuksena oli, että laitettaisiin joko Pihgren & Ritolan Appelsiini https://www.seinaruusu.fi/verkkokauppa/perinnetapetit-paperi/pihlgren-r… tai William Morrisin Lemon Tree https://www.seinaruusu.fi/verkkokauppa/perinnetapetit-paperi/william-mo… (todennäköisin valinta olisi ollut valkopohjainen).

Meidän keittiö on seiniltään niin rikkonainen, että ajatus puolipaneelista jäi sitten pois, mutta se kyllä sopii vanhoihin taloihin oikein hyvin. Ja nämä, jotka pitävät sitä jonakin 80-luvun juttuna, eivät kyllä paljosta tajua :D

Meillä on muissa huoneissa laitettu puukuitulevy+tapettia. Ei olla pinkopahvittamista kokeiltu, tuo tapetointi on ollut niin helppoa. Appelsiini on kiva, ja Morrisit tietysti. Niitä kannattaa tilata Englannista vielä kun ehtii, ovat vähän halvempia sieltä. Ap

Vierailija
33/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuja on monia. Asutaan 60-luvulla rakennetussa kerrostalossa ja kun remontoitiin oli selvää, että alkuperäiset vaatekaapit lankavetimineen, kaikki alkuperäiset valokatkaisijat ja sisäovet jäävät. Keittiö remontoitiin nimenomaan maalaisromanttiseksi ja puolipaneelit jäivät tietysti. Ihan sama jos joku muu ei tykkää, itselle tätä tehtiin.

Itse en tykkää yhtään supermoderneista pelkistetyistä ratkaisuista.

Vierailija
34/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on muissa huoneissa laitettu puukuitulevy+tapettia. Ei olla pinkopahvittamista kokeiltu, tuo tapetointi on ollut niin helppoa. Appelsiini on kiva, ja Morrisit tietysti. Niitä kannattaa tilata Englannista vielä kun ehtii, ovat vähän halvempia sieltä. Ap

Meillä on myös tapetoitu pinkopahvin päälle. Pinkopahvittaminen ei varsinaisesti ole vaikeaa, mutta onhan siinä oma askartelunsa.

Vierailija
35/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sovi kaikkiin vanhoihin taloihin. Riippuu hyvinkin paljon talon tyylistä, ja jossain määrin myös aikakaudesta, milloin se on rakennettu. Moniin 1900-luvun rahvaan taloihin kyllä sopii, mutta 1800-luvulla rakennettuun pappilaan en pystyisi mitenkään kuvittelemaan mihinkään huoneeseen puolipaneelia.

Vierailija
36/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sovi kaikkiin vanhoihin taloihin. Riippuu hyvinkin paljon talon tyylistä, ja jossain määrin myös aikakaudesta, milloin se on rakennettu. Moniin 1900-luvun rahvaan taloihin kyllä sopii, mutta 1800-luvulla rakennettuun pappilaan en pystyisi mitenkään kuvittelemaan mihinkään huoneeseen puolipaneelia.

No en mä nyt sillä lauseellani tarkoittanut, että se ihan jokaiseen taloon sopii. Mutta oon kyllä käynyt 1800-luvun pappiloissa, joissa puolipaneeli on ollut ja joihin se on sopinut.

Vierailija
37/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan hyvin on voinut olla vaikka keittiötiloissa tai muissa palvelusväen tiloissa vaikkapa tuota korkeampaa rintapaneelia pappiloissakin. Ap

Vierailija
38/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laittaisin mieluummin keskustelupaneelin.

Sopii keittiöön hyvin! Tosi kiva jos joutuu syömään yksin niin saa ainakin juttuseuraa! Tosin makuu- tai työhuoneeseen aika rasittava. Vessassakin saattaa ahdistaa joitakin!

Vierailija
39/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan keittiöt on täysin sieluttomia, kylmän kliinisiä ja vailla mitään kodikkuutta. Joka paikka pitää olla tasaista ja kiiltävää - mielellään valkoista. Lämmin puu, erilaiset yksyityskohdat ja koristeellisuus loistaa poissaolollaan. 

Ihana mennä kylään sellaiseen taloon, missä ei mennä uusimpien trendien mukaan, vaan eletään kodikkaassa ja elämänläheisessä kodissa. Ei ole valkoisen, harmaan ja mustan sekoitusta, vaan värejä, koriste-esineitä, oikeaa puuta - kodin lämpöä.

Vierailija
40/94 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nätti:

https://tapettitalo.fi/mallit/69299.html

Tuossa taitaa olla aika iso tuo kuvio, en tiedä näyttääkö hyvältä puolipaneeliin yhdistettynä. Ehkä joku hieman pienemmässä mittakaavassa oleva kuvio olisi parempi. Ap