Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Influenssarokotteet jälkioireet?

Vierailija
25.11.2020 |

Voiko influenssarokotteesta tulla jälkioireina väsymys ja palelu? Kohta tulee viikko, kun otin rokotteen ja heti rokotusta seuraavana päivänä alkoi väsymys ja palelu. Käsi kipeytyi vasta neljä päivää rokotteen ottamisen jälkeen. Kuumetta tai edes lämpöä ei ole eikä mitään flunssaoireita.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut mitään, mutta flunssan oireita voi tulla

Vierailija
2/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli rokotuspäivän iltana kauhea väsymys ja kuvottava olo. 

Vierailija
4/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko rokotus voinut laukaista kilpirauhasen vajaatoiminnan? Siltä tuo kyllä ennemminkin kuulostaisi. Tai anemialta. 

Vierailija
5/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kipu ei tule heti. Ei muodostu vasta-aineita. Se on sen merkki.

Vierailija
6/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelee koska on talvi ja väsyttää, koska on pimeä (koska on talvi).

Vierailija
7/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ja viime vuoden influenssa rokotus olleet tosi helppoja. Yleensä niistä on ollu käsi kipeenä monta päivää, mut tosiaan nää viimeksi saadut rokotukset sattui vain pistopäivänä pikkuisen.

Vierailija
8/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kipu ei tule heti. Ei muodostu vasta-aineita. Se on sen merkki.

Näin voi olla, mutta ei välttämättä ollenkaan. Vain 1/5 saa käsivarren kipeäksi rokotteesta ja se ei korreloi suoraan niin, että tällä 1/5 rokote toimisi ja 4/5 ei. 

Vierailija
9/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko rokotus voinut laukaista kilpirauhasen vajaatoiminnan? Siltä tuo kyllä ennemminkin kuulostaisi. Tai anemialta. 

No höpöhöpö.

Vierailija
10/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla mahdollista? Sen tiedän, että joskus rokotteet voivat laukaista pitkäkestoisen niveltulehduksen. 

Vierailija
11/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla mahdollista? Sen tiedän, että joskus rokotteet voivat laukaista pitkäkestoisen niveltulehduksen. 

Mulle tuli pitkäkestoinen hiivatulehdus. Varma tieto.

Vierailija
12/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, koronatrollit yrittävät iskeä nyt influenssa rokotteen kautta. Ovela veto.

Vierailija
13/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa munkin mielestä ennemmin kilpirauhasen vajaatoiminnalta tai anemialta kuten joku tuossa jo sanoikin. Se, että onko influenssarokote sen laukaissut on toinen asia. Voivat ja todnäk ovatkin täysin toisistaan riippumattomia asioita. 

Vierailija
14/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei tullut yhtään mitään oireita eikä myöskään miehelle. Tyttäreni kuitenkin valitti voimakasta väsymystä, ja yhdisti sen rokotukseen.

Vierailija
15/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime viikon keskiviikkona rokotuksessa. Viime perjantaista asti ollut jomottava päänsärky, johon ei auta edes särkylääke. Myös nuhaa on ollut.

Vierailija
16/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa se rokotteen pakkausseloste.

Löytyy netistä sähköisenäkin.

Siellä on lueteltu mahdolliset haittavaikutukset mitä rokottamisen jälkeen voi ilmetä. 

Kävin itse ottamassa tänään rokotteen (ei influenssa) ja hoitaja luki minulle ääneen mahdolliset rokottamisen jälkeen ilmenevät oireet ja varmisti, että olen niistä tietoinen.

Pistämisen jälkeen hän vielä pyysi istumaan paikallani niin kauan, että kirjaa tietoni koneelle ja samalla tarkkaili vointiani. Kertoi, että 10-15 minuuttia pitäisi olla paikoillaan, ennen kuin lähtee jalkeille. Yksityisellä kävin asioimassa, mutta muutama vuosi sitten otin kunnallisella terveysasemalla jäykkäkouristusrokotteen ja silloinkin kerrottiin ainakin yleisimmät jälkioireet mitä voi tulla. 

Rokotteen on tarkoitus herätellä immuunipuolustus ja siksi esimerkiksi lämmönnousu on ihan tavallinen reaktio. 

Vierailija
17/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli pitkäkestoinen hiivatulehdus. Varma tieto.

Oletko Se Canesten mainoksen nainen, jonka hiiva on kestänyt jo 5 vuotta?

Vierailija
18/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli muutamaksi päiväksi kauhea väsymys, kuumotus ja kipeä olo vaikka ei mitään flunssaa ollut. Yhdistän tämän kyllä siihen rokotukseen, koska oireet alkoi rokotus päivän iltana.

Vierailija
19/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan itselle ole koskaan mitään tullut. Ihmiset on tietysti erilaisia.

Vierailija
20/25 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sai influenssarokotteesta flunssakierteen. Ilmeisesti immuunipuolustus aleni sen verran, että oli sitten koko ajan kipeänä seuraavan talven.