Influenssarokotteet jälkioireet?
Voiko influenssarokotteesta tulla jälkioireina väsymys ja palelu? Kohta tulee viikko, kun otin rokotteen ja heti rokotusta seuraavana päivänä alkoi väsymys ja palelu. Käsi kipeytyi vasta neljä päivää rokotteen ottamisen jälkeen. Kuumetta tai edes lämpöä ei ole eikä mitään flunssaoireita.
Kommentit (25)
En tiedä onko rokotus voinut laukaista kilpirauhasen vajaatoiminnan? Siltä tuo kyllä ennemminkin kuulostaisi. Tai anemialta.
Tämän ja viime vuoden influenssa rokotus olleet tosi helppoja. Yleensä niistä on ollu käsi kipeenä monta päivää, mut tosiaan nää viimeksi saadut rokotukset sattui vain pistopäivänä pikkuisen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kipu ei tule heti. Ei muodostu vasta-aineita. Se on sen merkki.
Näin voi olla, mutta ei välttämättä ollenkaan. Vain 1/5 saa käsivarren kipeäksi rokotteesta ja se ei korreloi suoraan niin, että tällä 1/5 rokote toimisi ja 4/5 ei.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko rokotus voinut laukaista kilpirauhasen vajaatoiminnan? Siltä tuo kyllä ennemminkin kuulostaisi. Tai anemialta.
No höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla mahdollista? Sen tiedän, että joskus rokotteet voivat laukaista pitkäkestoisen niveltulehduksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla mahdollista? Sen tiedän, että joskus rokotteet voivat laukaista pitkäkestoisen niveltulehduksen.
Mulle tuli pitkäkestoinen hiivatulehdus. Varma tieto.
Kappas, koronatrollit yrittävät iskeä nyt influenssa rokotteen kautta. Ovela veto.
Kuulostaa munkin mielestä ennemmin kilpirauhasen vajaatoiminnalta tai anemialta kuten joku tuossa jo sanoikin. Se, että onko influenssarokote sen laukaissut on toinen asia. Voivat ja todnäk ovatkin täysin toisistaan riippumattomia asioita.
Itselleni ei tullut yhtään mitään oireita eikä myöskään miehelle. Tyttäreni kuitenkin valitti voimakasta väsymystä, ja yhdisti sen rokotukseen.
Kävin viime viikon keskiviikkona rokotuksessa. Viime perjantaista asti ollut jomottava päänsärky, johon ei auta edes särkylääke. Myös nuhaa on ollut.
Lukekaa se rokotteen pakkausseloste.
Löytyy netistä sähköisenäkin.
Siellä on lueteltu mahdolliset haittavaikutukset mitä rokottamisen jälkeen voi ilmetä.
Kävin itse ottamassa tänään rokotteen (ei influenssa) ja hoitaja luki minulle ääneen mahdolliset rokottamisen jälkeen ilmenevät oireet ja varmisti, että olen niistä tietoinen.
Pistämisen jälkeen hän vielä pyysi istumaan paikallani niin kauan, että kirjaa tietoni koneelle ja samalla tarkkaili vointiani. Kertoi, että 10-15 minuuttia pitäisi olla paikoillaan, ennen kuin lähtee jalkeille. Yksityisellä kävin asioimassa, mutta muutama vuosi sitten otin kunnallisella terveysasemalla jäykkäkouristusrokotteen ja silloinkin kerrottiin ainakin yleisimmät jälkioireet mitä voi tulla.
Rokotteen on tarkoitus herätellä immuunipuolustus ja siksi esimerkiksi lämmönnousu on ihan tavallinen reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli pitkäkestoinen hiivatulehdus. Varma tieto.
Oletko Se Canesten mainoksen nainen, jonka hiiva on kestänyt jo 5 vuotta?
Mulle tuli muutamaksi päiväksi kauhea väsymys, kuumotus ja kipeä olo vaikka ei mitään flunssaa ollut. Yhdistän tämän kyllä siihen rokotukseen, koska oireet alkoi rokotus päivän iltana.
Ei ainakaan itselle ole koskaan mitään tullut. Ihmiset on tietysti erilaisia.
Mun äiti sai influenssarokotteesta flunssakierteen. Ilmeisesti immuunipuolustus aleni sen verran, että oli sitten koko ajan kipeänä seuraavan talven.
Mulle ei tullut mitään, mutta flunssan oireita voi tulla